Raskaus ja nivelsärky

• Viestiketjun aloittaja puunivel
  • Ensimmäinen viesti
puunivel
Onko teillä muilla nivelet kipeytyneet raskausaikana? Itellä on sormet viimeiset pari viikkoa särkeneet välillä vietävästi, varsinkin aamuisin. näppivoimat on ihan kadonneet. Turvotusta on ollut ihan normaalin rajoissa jo kesästä asti, eli ei mielestäni liity siihen. eikä johdu sormuksistakaan.

Rv nyt 33+5

q
mulla oli ja välillä se hävisi ja tuli takas sitten ihan yhtä mysteerisesti. kerroin neuvolassa tästä ja sanoi ettei johdu raskaudesta eikä ollut ikinä kuullutkaan!! mutta minulla oli ihan "reumasasärkyä", vaikken mitään sairastakaan. ihan omituinen vaiva ja todella kiusallinen. lapsi kun syntyi niin ei ole sen jälkeen ollut mitään tämmöistä.

• Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
nakkisormi
helpottavaa kuulla että muillakin sama vaiva. olkapäästä asti särkyä j sorme ja peukun nivelet tulessa. 4. raskaus vk40 meneillään. aikaisemmin ei mitään vastaavaa. odotan josko synnytyksen jälkeen helpottaa. tuskaa.

tara
Hmmm outoo neuvola täti, minulla sama juttu molemmissa raskauksissa nivel särkyä juurikin sormissa ja aamuisin pahimmillaan särky sekä turvotus, ja meidän neuvolan ja synnärin mukaan ihan normaalia. se että tuleeko tuota särkyä riippuu ihan ihmisestä, sillä on jotain tekemistä kyllä ilmeisesti sokerien kanssa sillä kaikki joilla tuota on esiintynyt mukaanlukien itseni niin on yleensä tuo sokeri maistunut muodossa jos toisessa. ja heti kun lääkärin käskystä jätin sokerin pois ja pullamössöt niin helpotti tuo vaivakin!

• Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -

Yhteistyössä