Raskaus ja nivelreuma

Kaipaisin tuoreempia kokemuksia asiasta, kun tuntuvat keskutelut olevan 2005-2008 vuosilta mitä palstoilta löytyy.

Elikkä haluausin tietää miten on raskaus/synnytys/vauva aika sujunut ja kuinka reuma on mukana tuntunut ja miten se on suhtautunut eri vaiheisiin.
 
Iltaa. Itselläni reuma oireillut kunnolla noin 10v sitten,mutta joka tapauksessa se on siellä piilevästi. Ainakaan tällä hetkellä ei ole muita ongelmia kuin mitä normaaliin raskauteen liittyy.. rv 31+5 menossa. Lääkäri suositteli syömään koko raskauden ajan multivitaa ja niin olen tehnyt. Minkälainen on reumasi?
 
Mulla on nivelreuma. Alkoi 2008 ja vuoden siitä olen koko vartalotulehduksessa eli käytännössä koko vuoden sänkypotilaana. Sen jälkeen alkoi pikku hiljaa lääkitys löytyyn ja nyt oon reilun puol vuotta ollut hyvässä kunnossaja lääkitystäkin ollaan vähennetty jo järkevämpiin määriin, mutta ilmeisesti tuo valtava lääkkeiden syöminen on aiheuttanut mulle refluksitaudin. Nyt oon kuitenkin aika hyvässä kunnossa mun mittapuun mukaan ja haaveillaan vauvasta. Kerran olin jo raskaana, mutta meni kesken.

Syötkö tällä hetkellä lääkkeitä ollenkaan? :) Mikä reuma sulla on? Toivottavasti mullakin tulevaisuudessa rauhottuis tuo reuma melkeen näkymättömäksi :)
 

Yhteistyössä