Raskaus ja miehen "juhliminen"

• Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti
Jenni
Miten teillä naiset on ukkeli käyny juhliis kun ootte odottanu vauvaa..? Itse seitsemännellä kuulla raskaana ja kotana 6ja3 vuotiaat ipanat. En käy oikeastaan milloinkaan ulkona ja miehenikin käy harvoin.. Tää kesä vaan ärsyttää kun kaverit soittelee kaiken näkösiin juhlameininkeihin ukkoa ja itse nökötän kotosalla. Vaikka tuo lähteekin vasta illalla mut kuitenkin.. Annatteko miehenne siis käydä baarikierroksillaan ilman sen kummempaa naputusta?

Riippui silloin paljon käyntien määrästä ja kotona olon laadusta. Jos kotona vaan keskitty itteensä ja puhelin soitosta meni jätkien matkaan niin varmasti kuuli asiasta. Onneksi mun mies on oppinu kuunteleen munki mielipiteitä. Eikä se ole koskaan tehny sellaisia äkkilähtöjä vaan ollaan ehditty sopia asioista ennen lähdön hetkeä.

Saa käydä ja natinalta välttyy, kun ilmoittaa asiasta aiemmin, kuin samana päivänä. Koska voihan miullakin olla suunnitelmia illan varalle.
Meillä tosin mies käy hyvä jos kahteen kertaan vuodessa viihteellä, niin ei tuota vaikeeta senkään takia. Enempi sitä vie harrastukset pois kotoota, kuin ryypiskely. Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin NIMENOMAAN harrastukset, EI ryypiskely. =)

No en mielellään haluais että kävis baarissa kaljottelemassa, seuraava päivä menee aina vähän plörinäksi kun toinen on vajaakuntoinen ja rahaakaan ei ole liikoja kun hoitovapaallakin olen. Ja olen vielä kova huolehtimaan, en saa kunnolla nukuttua ennen kuin mies on kotiutunut. Ei onneksi usein käy, kotona juo mielummin parit saunakaljat. Myönnän että varmasti naputtaisin jos joka viikonloppu kapakkaan menisi.

vieras
en natkuta,enkä ole natkuttanut.mutta se mikä on selvä on se et minä en kotiin jää ruikuttamaan.itse huolehdin omasta viihtyvyydestäni siten että otan se oman menon jolloin ei tule katkeruuksia miehen menoihin.eipä sillä et mukavaahan se vain on kun saa olla kotona välil yksinkin.kun tuo mies ei kovin usein missään käy..

Jenni
Ei meillä siis ongelmaa tuota tämä asia.. Eikä ukkeli mene jos sanon että olis kiva kun olis kotosalla. Täällä porissa on noi jazzit ja hulvaton meno niin pistää se kieltämättä hiukan ketuttamaan vaikka en mikään naputtaja tyyppi olekaan.

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Ei meillä siis ongelmaa tuota tämä asia.. Eikä ukkeli mene jos sanon että olis kiva kun olis kotosalla. Täällä porissa on noi jazzit ja hulvaton meno niin pistää se kieltämättä hiukan ketuttamaan vaikka en mikään naputtaja tyyppi olekaan.
Ja miksi ei voi lähteä itse mukaan? Jos on isompia lapsia niin ne hoitoon jos mahdollista :) ei se vauvamaha ole este mennä jazzeille =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en natkuta,enkä ole natkuttanut.mutta se mikä on selvä on se et minä en kotiin jää ruikuttamaan.itse huolehdin omasta viihtyvyydestäni siten että otan se oman menon jolloin ei tule katkeruuksia miehen menoihin.eipä sillä et mukavaahan se vain on kun saa olla kotona välil yksinkin.kun tuo mies ei kovin usein missään käy..
Raskaana ja pienten lasten äitinä mun mielestä ei ole kovin mukavaa olla kotona 'yksin' jos mies on baarissa juomassa kaljaa..

Juu, kyllä se saapi käydä... mutta ei mielin määrin, koska itselläni ei ole aikomusta ottaa koko vastuuta tästä lastenhoidosta. ;)

Useemmman kerran vuodessa käy kavereiden kans baareissa. Lisäksi tekee useamman päivän kestäviä reissuja piikujouluihin, ruskaretiklle, kalastelemaan ym. ym.

mättää ja pahasti
tiedän tunteen, itkin tuossa just kun tuntuu pahalta olla kotona YKSIN ja aina kun oon raskaana ja vajaan vuoden vanhan lapsen kanssa (kun se mies istuu iltaa kavereiden/tuttavaperheiden/naapureiden kanssa). tiedän itse ettei raskaus ole este mutta kun nykyään minut aina automaattisesti suljetaan kaiken kivan ulkopuolelle, kun jonkunhan pitää olla lapsen kanssa kun lapsi nukkuu...ja kun menot tulevat ihan yllättäen eikä lähipiirissä tällähetkellä ole lapsenvahtiakaan niin yllätys että minä istun kotona. ei mies koskaan. ja olen itkenyt ja kiljunut ja nalkuttanut ja asiallisesti sanonut asiasta mutta tässä sitä taas ollaan :(

Jenni
Eipä meilläkään ole lapsenvahteja ja eipä juuri nappaa istuskella missään hikisissä baareissa kuuntelemassa kännisten örvellyksiä.. Mä en kyllä asiasta naputa mut oon sit suorastaan järkyttävä kusipää.. :)

AnQ
Kyllä mie oon tuon antanut baarissa käydä sen kummempia kitisemättä, kuitenkaan ei käy kun kerran-pari kuussa, ja sillonkin on tullut kysymään, että miltä miusta tuntuu jos menee. Tosin, nyt sit olin tosi ilkeä, kun sanoin että tän kuun jälkeen ei sit enää juosta, kun haluan ukon sinne synnytyssaliinkin mukaan. Esitti ainakin ymmärtävänsä, onhan tuo melko välkky tapaus :D

Alkuperäinen kirjoittaja mättää ja pahasti:
tiedän tunteen, itkin tuossa just kun tuntuu pahalta olla kotona YKSIN ja aina kun oon raskaana ja vajaan vuoden vanhan lapsen kanssa (kun se mies istuu iltaa kavereiden/tuttavaperheiden/naapureiden kanssa). tiedän itse ettei raskaus ole este mutta kun nykyään minut aina automaattisesti suljetaan kaiken kivan ulkopuolelle, kun jonkunhan pitää olla lapsen kanssa kun lapsi nukkuu...ja kun menot tulevat ihan yllättäen eikä lähipiirissä tällähetkellä ole lapsenvahtiakaan niin yllätys että minä istun kotona. ei mies koskaan. ja olen itkenyt ja kiljunut ja nalkuttanut ja asiallisesti sanonut asiasta mutta tässä sitä taas ollaan :(
Voihan kettu, raskaana kun vielä joskus tunteet tuplaantuu. Pitäisköhän teidän sopia joku tietty määrä molempien menoille? Tai sopia ettei extempore lähtemisiä harrasteta ja menot sovitaan aina etukäteen? Tai jos sun sanomiset ei auta niin ehkä joku ulkopuolinen voisi vihjaista miehelle että kotikin on ihan kiva paikka joskus viettää iltaa..

Yhteistyössä