Raskaus ja liikuta

• Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1832094-raskaana-eiko-niin-kuva/#post21923585

Eli sain eilen tietää olevani uudestaan raskaana, ja mietin et voinkohan vielä käydä ryhmäliikunnassa: Fat burning latin spice? :S Alotin urheilun oikeastaan suuremmissa määrin vasta pari viikkoa sitten, ja tykästyin kyllä kovasti tähän fat burningiin. Mut onkohan se liian raskasta? Latinomusiikin tahdissa "marssitaan" pienillä tauoillaki, muuten mennään läpi yhtä nopeatempoista tanssia, ei suurempia hyppeilyä tms. Hiki kyllä virtaa!

Ainakin zumbassa sanottiin heti alkuunsa et jos on raskaana niin siellä ei kannata käydä kun niin moni liike rasittaa vatsalihaksia jne... En tiiä sit miten on tossa, sinuna kysyisin neuvolasta tai ohjaajalta..

ap.
Ainakin zumbassa sanottiin heti alkuunsa et jos on raskaana niin siellä ei kannata käydä kun niin moni liike rasittaa vatsalihaksia jne... En tiiä sit miten on tossa, sinuna kysyisin neuvolasta tai ohjaajalta..
aijaa, no voi p :/ tuskin toikaan sit sopii kun tä on vähän samantapaista kun zumba, monia liikkeitäkin otettu just zumbasta :/

Täytyy vissiin sit vaan tyytyä reippaisiin vaunulenkkeihin!

no
jos oot aiemmin liikkunu, niin ei tarvi edes miettiä. tottakai voi liikkua ja pitääkin jos haluaa pysyä kunnossa. jos raskauden aikana tulee liikunnasta jotain hälyttäviä oireita, niin tietysti silloin kannattaa miettiä asiaa esim. lääkärin kanssa. ja mitä pitempään pystyt liikkumaan, sitä paremmassa kunnossa olet raskauden jälkeen. raskaus ei ole sairaus, maalaisjärkeä käyttäen voi liikkua siinä missä ennenkin ja niin pitkään ku mahollista. liikkumisiloa!

jos oot aiemmin liikkunu, niin ei tarvi edes miettiä. tottakai voi liikkua ja pitääkin jos haluaa pysyä kunnossa. jos raskauden aikana tulee liikunnasta jotain hälyttäviä oireita, niin tietysti silloin kannattaa miettiä asiaa esim. lääkärin kanssa. ja mitä pitempään pystyt liikkumaan, sitä paremmassa kunnossa olet raskauden jälkeen. raskaus ei ole sairaus, maalaisjärkeä käyttäen voi liikkua siinä missä ennenkin ja niin pitkään ku mahollista. liikkumisiloa!
Siis toki liikkua voi ja pitää, mut en tiiä onko tollanen rasvanpolttohikijumppa just oikee tapa liikkua raskausaikana...
Kannattaa tosiaan kysyä siltä ohjaajalta, ne yleensä osaa sanoa jotain..

tn
Itse sain neuvolasta ohjeeksi, että kaikkea liikuntaa saa harrastaa omien tuntemusten mukaan. Ja liikuntaa nimenomaan suositellaan raskaana oleville! Nyt menossa raskausviikko 22 ja olen koko ajan käynyt bodypumpissa, zumbassa, spinningissä ja muissa erilaisissa jumpissa. Itse olen käyttänyt sykemittaria ja tarvittaessa höllentänyt tahtia (esim. jättänyt hypyt ja käsiliikkeet pois, vähentänyt painoja tms.). Hyvin on vauva kaikissa tarkastuksissa voinut ja oma olo on ollut mitä mainioin.

Yhteistyössä