raskaus ja liikunta (kuntosali ) liikkuja äidit hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
voiko kuntosalilla käydä rankoissa treeneissä ekan kolmanneksen aikana? luin, ettei jalkaprässiä suositella jossainvaiheessa, mutta miten alkuraskaus?

entä maastaveto ja kyykyt?

sitten myös juoksu kiinnostaa, että koska sitä ei enää suositella? tärähtelyähän siittä aikapaljon tulee,mutta lienee sikiö turvassa lapsivedessä.

harrastan kohtalaisen paljon liikuntaa ja tarkoituksena olisi pysyä kunnossa pitkälle raskauden loppuun saakka. loppuvaiheessa kuitenkin joutuu tyytyyn pelkkään kävelyyn ja käsi treeniin niin ei viittis heti alusta asti heittää pyyhettä kehään ja surkastuttaa lihakset.

paljonko teillä nousi paino kun jatkoitte treenejä kohtis pitkään?

mulla on jo 3 lasta, mutta löysin liikunnan uudelleen vasta kun kuopus oli syntynyt. en siis liikkunu edellisissä odotuksissa ni en tiedä,mutta sen tiedän jo etukäteen että loppuunasti en pysty liitoskipujentakia. mutta liikunta varmasti helpottaa muita kipua.

Mä oon kokenut twist-stepperin tosi hyväks nyt keski-loppuraskauden aikana! n. rv 20lle asti kävin fat burningissa yms ryhmäjumpissa, mut sit rupes maha jo olemaa vähän tiellä nopeissa liikkeissä.. Stepperillä "poljen" yleensä n. 1-2 tuntia päivässä ja siinä saa kyllä hien pintaan, eikä siinä tärähtele lainkaan. Kun esim. reippaan vaunulenkin jälkeen mulla saattaa alaselkä/pakara/jalka vilhoa just sen tärähtelyn takia.. Toi twist liike ylläpitää myös hyvin ristiselänlihaksia ja auttaa mahan kannattelussa. suosittelen! :)

Esikoisen kohdalla treenasin lähes loppuun asti (aktiivisen salitreenin lopetin elokuussa, kun tyttö syntyi syyskuussa). Omaa kehoa kuuntelemalla pystyy treenaamaan hyvinkin pitkälle. Jalkaprässiä tein mahdollisimman pitkälle, mitä isompi mahasta tuli sitä leveempi oli haara ;). Hyvin paljon tuli keskityttyä selkään, käsiin ja jalkoihin sekä lantionpohjalihaksiin loppuvaiheessa.

Alkuraskauden aikana pystyy mielestäni tekemään suht normaalisti treenit sekä ryhmäliikunnoissa. Zumba kaiketi on sellainen, mitä ei suositella. Ja huomasin sen itsekin, meno oli liian kovaa eikä verenpaineet meinanneet pysyä mukana.

Mutta sen olen huomannut, että todellakin kannattaa kuunnella kehoa. Jos jokin liike tuntuu pahalta, kannattaa tehdä korvaava liike. Jos ei itse tiedä korvaavaa liikettä, kannattaa kysyä ohjaajilta neuvoja, he kyllä tietävät.

Yhteistyössä