Raskaus ja levottomat jalat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
Onkos kellään mitään hyväksi todettuja vinkkejä levottomien jalkojen aiheuttamaan yölliseen tuskaan? Parasetamolia olen välillä ottanut vaivaan, mutta eipä siitä ole juuri apua ollut. Apua saan vain (hetkellisesti) jalkojen heiluttamisella ja liikkeelle lähtemisellä. Olis ihan kiva nukkuakin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää;22054470:
Onkos kellään mitään hyväksi todettuja vinkkejä levottomien jalkojen aiheuttamaan yölliseen tuskaan? Parasetamolia olen välillä ottanut vaivaan, mutta eipä siitä ole juuri apua ollut. Apua saan vain (hetkellisesti) jalkojen heiluttamisella ja liikkeelle lähtemisellä. Olis ihan kiva nukkuakin välillä.

Minulla oli niin, että kun hemoglobiini putosi tarpeeksi alas ja aloitettiin rautatabletit, niin nuo oireet loppui kuin seinään.

[QUOTE="vieras";22054495]Minulla oli niin, että kun hemoglobiini putosi tarpeeksi alas ja aloitettiin rautatabletit, niin nuo oireet loppui kuin seinään.[/QUOTE]

No mä olen syönyt rautaa jo 4 kuukautta. Ei nosta hemoglobiinia eikä näytä auttavan tähänkään vaivaan. Luin kyllä juuri jostain, että anemian ja levottomien jalkojen välillä voisi olla yhteys.

[QUOTE="joku";22054526]oi voi muistan ton, ei ollu kivaa yhtään...
mikään ei tuntunut auttavan, paitsi aika...
onnea jatkoon :)[/QUOTE]

Juu kiitti... Ei mullakaan onneksi enää kovin montaa viikkoa ole jäljellä. Ekassa raskaudessa oli samaa vaivaa, mutta vain satunnaisesti. Nyt on vaivannut jo jonkun aikaa.

Kävin viime raskauden aikana lääkärissä jalkavaivojen kanssa ja siinä samal se sit kysy et onko mulla levottomat jalat ja sanoin et joo on. Suositteli et illal ennen nukkumaan menoa syö banaanin =) Se on kyllä tepsinyt. Siinä kuulemma on kyse mangnesiumin puutteesta.

Mä teen raskausaikana niin, että ihan kuumaan suihkuun jalat, sitte hieroo niitä pitkään ja hartaasti ja sitte sukat jalkaan. Ja tämä just ennen nukkumaanmenoa, niin ainakin lievittää oireita. Parasetamol ei mulla auta tohon vaivaan ollenkaan, vaikka otan 1gramman.

Juu. Mä otin ne illalla pois ja pesin lavuaarissa (jos ei enää pesukone ollut menossa päälle), laitoin kuivumaan patterille ja yöllä vessareissulla otin ne mukaan lattialle sängyn viereen; aamulla sai sukat vedettyä jalkaan ennen ylösnousua. Selvisin raskausajan yksillä sukilla, mutta olisihan se helpompaa, jos olisi vaikka kaksi paria.

Mun tukisukat olivat Instrusta, ja maksoivat vajaa 20 euroa.

Voi olla että vauva painaa jo niin paljon alaselkään ja hermoihin että siitä tuo oire. Synnytys auttaa... tohon vaivaan... tuo tullessaan niin paljon muuta että ei ainakaan MUISTA kärsiä moisesta ;) Kun odotin kaksosia olin seota öisin kun levottomat jalat, muksujen potkimiset ja paikkojen puutuminen ja vessassajuoksu piti huolen että JOS jossain vaiheessa vahingossakaan torkahti niin vähintään virtsarakko herätti. Tsemppiä!!!