Efexor, rivatril ja tarvittaessa oxamin. Teratologinen palvelu sanoo, että voi käyttää, efexorin annosta tosin suositellaan vähentämään, mutta kun kyseessä on se, että äidin vointi voi heiketä yhtäkkiä vaikkapa synnytyksen jälkeen niin, että kukas lapsen hoitaa?
Rauhoittavista tiedän sen verran, että ne on olleet markkinoilla jo kauan ja niiden käyttöä raskauden aikana on tutkittu ja varmasti ne ei ole paras vaihtoehto ollenkaan raskaus aikana. Kuitenkin niiden käyttöä on, epämuodostumia voi aiheuttaa moni lääke, vierroitusoireet ovat hoidettavissa, vaikkakin todella ikäviä pienelle vauvalle, mutta lääkärin, äitipolin ja teratologisen palvelun jälkeen, asioita sieltä siis kysellessä, olen käsittänyt kuitenkin että lääkitystä voi jatkaa...vaikka totta kai mietityttää mitä seuraa...mutta nykyään aika hyvin onneksi pystytään seuraamaan vauvan kehitystä ja vointia masussa.
Oikeasti on kuitenkin kai niin, että ammattitietoiset ja kokemuspohja kertovat enemmän kuin kuulopuheet.
Itse tosin toivoisin, etten tarvitsisi mitään lääkettä ja se toki on mahdolista vielä.. myöhemmin. Imetys ei tietenkään onnistu tämmöisellä lääkityksellä, mutta se on sitten niin, aina asioille ei voi itse tehdä mitä haluaisi.
Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia kokemuksia ja lääkityksiä ja tietoa ja sen sellaista äideillä on, koska olen aika varma j aseurannut, että lääkitys tuntunee olevan nykyään hyvin monilla, raskaana olevallakin...masennuslääkettä..ym...
Outi