Raskaus ja korona

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei, olenko minä ainut raskaana oleva, ”lievästi riskiryhmässä” oleva, joka pelkää Korona-tartuntaa ja kohtaamisia ihmisten kanssa? Käyttääkö kukaan muu maskia kaupassa/ apteekissa asioidessa? Millaisia maskeja käytössä, perus kirurgisia suu-nenäsuojaimia, jotka eivät ilmeisesti suojaa käyttäjäänsä vai toisia ihmisiä pärskeiltä vai ff2/3 tason suojaimia, jotka suojaavat myös käyttäjäänsä? Tosi sekavaa tietoa näistä maskeistakin, enkä tiedä pitääkö käyttää vai ei ja onko niistä hyötyä vai ei? Miten muut suhtaudutte maskeihin?
 
Hei, olenko minä ainut raskaana oleva, ”lievästi riskiryhmässä” oleva, joka pelkää Korona-tartuntaa ja kohtaamisia ihmisten kanssa? Käyttääkö kukaan muu maskia kaupassa/ apteekissa asioidessa? Millaisia maskeja käytössä, perus kirurgisia suu-nenäsuojaimia, jotka eivät ilmeisesti suojaa käyttäjäänsä vai toisia ihmisiä pärskeiltä vai ff2/3 tason suojaimia, jotka suojaavat myös käyttäjäänsä? Tosi sekavaa tietoa näistä maskeistakin, enkä tiedä pitääkö käyttää vai ei ja onko niistä hyötyä vai ei? Miten muut suhtaudutte maskeihin?
En ole riskiryhmässä, enkä käytä maskia, paitsi töissä. Mutta voisin vallan hyvin käyttää kaupassa yms jos saisin aikaiseksi ostaa sellaisen. Itse varmaan mieluusti käyttäisin jotain kangasmaskeja, kertakäyttöiset tuntuu tuhlaukselta päivittäisessä käytössä etenkin pitkällä tähtäimellä...
Perusmaskihan ei sellaisenaan suojaa käyttäjää kovin paljoa mutta mä näkisin että mitä useampi maskia käyttäisi, sitä useampi epävarma(kehtaanko vai en tyyppi) alkaisi myös käyttää ja jos valtaosa käyttäisi niin maskeista saisi sen todellisen hyödyn irti.
 

Yhteistyössä