Raskaus ja kondyloomanäppylät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Oon viimeisilläni raskaana ja nyt tämä ihana takavuosien vaiva on tullut takaisin. Elikkä alapäähän on ilmaantunut neljä valkopäistä näppylää, ei ne eivät ole finnejä tai rasvanäppyjä. Vuosia sitten tämän vaivan sain joka todettiin papasta että näillä näppylöillä. Näppylät penslattiin pois ja otettiin puolen vuoden kontrollit niin kauan kun muutoksia oli. No lopultahan ne muutokset loppu ja papat olleet monta vuotta jo puhtaana.

Oon tiennyt että raskaus saattaa laukaista kondylooman uudestaan vaikka on ollut oireeton. Kysynpä siis teiltä joilla, valitettavasti, on sama vaiva ollut raskauden aikana. Hoidetaanko näppyjä pois enää tässä vaiheessa (rv 39) ja onko tämä este alatie synnytykseen? Kaksi näppyä on välilihassa, yksi peräaukon luona ja yksi ylempänä peräaukosta.

Ja kiitos vain asiallisia kommentteja, tiedän että kondomin käyttö olisi pelastanut minut tältä tilanteelta (ja olen samaa mieltä) mutta kun toinen osapuoli oli siinä rakas poikaystävä niin eipä siinä oikein mitään ollut "tehtävissä"..

Kondylooma ei ole mitenkään ärhäkkä tarttumaan synnytyksen yhteydessä, eivätkä nuokaan ole suoraan synnytyskanavassa ja ovat vielä ilmeisen pieniä. Eivät ole este alatiesynnytykselle.

Jos asia vaivaa kuitenkin mieltä, käy ihmeessä lääkärin (gynekologin) pakeilla jos ehdit ennen synnytystä. Siitä voi myös mainita synnyttämään mennessä kätilölle, joka arvioi tilanteen ja tarvittaessa konsultoi päivystävää gynekologia.

Joo ei ole tuossa pimpin suulla, enkä ole sisällä tuntenut yhtään kun olen varovasti kokeillut sormella. On kyllä pieniä, nuppineulanpään kokoisia.. Hyvä ettei ole este alatiesynnytykselle, toivottavasti ei myöskään tartu pikkuiseen synnytyksessä.

Täytyy ensi neuvolassa asiasta mainita, jos niille jotain voisi tehdä. Vaikka niitä ei näe, niin suihkussa käydessä ne tuntee ja asian iljettävyys aina tulee mieleen.. :/

Mutta kiitos vastauksesta :)

Yhteistyössä