Raskaus ja kilpirauhasen vajaatoimintaa???

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Raskausviikkoja 27. Laskettu aika 13.11-
S-TSH 3.05mU/l
S-T4-V 10.0*
Hb 110
Verenpaineet matalat. 118/68 p. 100
Sydänlääkitys rytmihäiriöidentakia
Keliakia.

Arvot huidelleet alarajoilla jo vuosikaudet, mutta ei lääkitystä. Oireita kasapäin.!

Apua, miksei sulle ole määrätty lääkitystä?? Mä olisin noilla arvoilla täysin kykenemätön tekemään mitään. Soita heti huomenna lääkärille ja vaadi saada lääkitys. Hoitamaton vajaatoiminta on vaarallista myös vauvan kehitykselle.

vierailija
Apua, miksei sulle ole määrätty lääkitystä?? Mä olisin noilla arvoilla täysin kykenemätön tekemään mitään. Soita heti huomenna lääkärille ja vaadi saada lääkitys. Hoitamaton vajaatoiminta on vaarallista myös vauvan kehitykselle.
Pitkän taistelun jälkeen sain ajan varattua, eri lääkärille huomiselle päivälle. vaikka kuuluisinkin mammapolin puolelle. Täällä kyseinen mammapolin lääkäri tajunnut mistään mitään. Nyt kun menen on liuta kokeita mihin lähetteet pitää saada, ja kun on 30rv ultrat toivon mukaan kokeen tulokset valmiina ja ajan varaan samalla kertaa äitiyspuolen lääkärille. JA vaadin saada koelääkitystä. Sillä lukiin että ymmärtääkseni TSH-arvot pitäisi olla alle 3. raskausviikoilla 20-> max 2...

Ja jos vastaan alkavat inkuttaa syttyy sota ja sen jälkeen minä marssin suoraan Oyssiin. Nyt yritän päästä eka tk.n väen kanssa yhteisymmärrykseen ja että saisin lääkitykset ja kunnon lähetteet /kokeet.
Kyllä tässä itsellänikin jo alkaa vauvan ja oman voinnin puolesta pelottaa liikaa. :/ :(

vierailija
Raskausviikkoja nyt 30!!!
Vihdoin ja viimein kokeitten tulokset tuli, EIKÄ NAURATA.
t3v 4.2
t4v 9.4
ja tsh 2.70
serpit sekaisin, rauta sekaisin- kaikki sekaisin.... Maanantaina vasta lääkäri aika, muutenkin pelottaa että edelleen evätään...

vierailija
Yritä saada aika selaiselle lääkärille kuin Kari Raij, ottaa vastaan Helsingissä Terveystalossa. Tietää kilpirauhasesta enemmän kuin kukaan muu Suomessa.

Syö reilusti d-vitamiinia (100 mikrogrammaa), sillä on suuri vaikutus kilpirauhaseen.

Yhteistyössä