Raskaus ja järkyttävä närästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
On närästänyt yli 12 tuntia. Nyt on vähän parempi kun en enää nuku ja olen istuma-asennossa, mutta yö oli ihan tuskaa :( Rennietä söin illalla 2, yöllä 2 ja aamulla 2. Ei sen suurempaa vaikutusta. Oisko jollain jotain hyviä vinkkejä? En ole juurikan kärsinyt närästyksestä muulloin kuin raskaana.

Ja mun närästys tuntuu lähinnä vatsassa ja hieman rintakehässä, eikö se monilla tunnu kurkussa? Vasta rv 15 menossa oli todennäköisesti tämä vain pahenee tästä :(

Mitään millä se kokonaan loppuisi en ole keksinyt. Kärsin kauheasta närästyksestä joka raskaudessa. Maidolla ja kermalla hieman helpottaa. Saakohan gaviskonia syödä raskaana? Sillä olen saanut nyt närästyksen kuriin.

pyydä lääkäriä kirjoittamaan resepti johonkin närästyslääkkeeseen. ovat tehokkaampia kuin käsikauppa lääkkeet ja niistäkin löytyy raskaana olevalle sopivaa. vuosi sitten olin samassa tilassa ja käsikauppa lääkkeet ei auttaneet mutta lääkärin määräämä kyllä :)

lääkäriltä resepti ja sit ruokavalio:mahdollisimman neutraaleja ruokia. Mä elin viime raskauden kauravellillä, mannapuurolla, kasvissosekeitoilla ja muilla keitoilla. Lääkityksestä huolimatta en pystynyt syömään kunnolla, muuten tuli niin järkyttävät kivut, että muutamaan otteeseen olin sit sairaalassa. Söin omeprazolia raskauden alussa annostuksella 20mg/päivä, annosta jouduttiin nostamaan ennen rv30 40mg/vrk.

ja mulla suklaa oli pahin. karkeista ainoa mitä pystyin syömään vähän oli tavallinen lakritsi. Herkkuina myös ananas. Aika köyhä ruokavalio mulla oli, mut eipä siinä muutakaan voinu...

Täällä kans kärsitään voimakkaasta närästyksestä :P olen jättänyt pois kaikki voimakkaat mausteet ja rasvaiset ruuat sekä lisännyt maitotuotteiden käyttöä, etenkin iltapalalla. Ja mahdollisimman pitkään olen syömättä ennen kuin alan nukkumaan, purkatkin vaihdoin ksylitolipastilleihin kun nekin tuntuvat ärsyttävän mahaa.
Suosittelen ensin ruokavalion rukkaamista ja lääkettä vasta hätäavuksi, jotta vatsalaukku ei turtuisi lääkkeelliseen helpotukseen!

mä en saanut lääkäriltä kuin sympatiat omaan närästykseen. Molemmissa raskauksissa närästi alusta loppuun niin että viimeiset kk oli tuskaa kun yritit nukkua vain toisella kyljellä ja koitit nousta ylös aina kun röyhtäisin. Mä koitin hillitä oireita maidolla, magnesiamaidolla ja lopulla sorroin gavisconin tablettiversioon. Se vähän auttoi. Täällä päin lääkärit eivät anna mitään kuin rennietä!

Ranitidin sandoz 1 krt vuorokaudessa & gavisconia tarvittaessa. Auttanut molemmissa raskauksissa ja ovat reseptivapaita. Iso vatsa ja lapset loppuun asti erittäin ylhäällä, joten vatsahapot todellakin nousivat ylös..

Yhteistyössä