raskaus ja hiivan hoito!!! Apua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan HIIVAtti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan HIIVAtti

Vieras
Apteekista antoivat mulle tälläisen gyno-trosyd 100mg lääkkeen ja nyt sitten paketissa lukee kuitenkin ettei suositella raskauden aikana käytettäväksi.

Eli voiko sitä nyt käyttää vai ei ? Mistä varmistaisin asian.

Mä oon käyttänyt raskauden aikana hiivaan vanhanajan konsteja- piimää tai maustamatonta jugua, useaan kertaan per päivä laittaa alapäähän (siteen kanssa vähemmän sottaista). Toimii mulla aina, ja päivässä jo huomattavasti helpottaa, parissa vieläkin enemmän.
Näin mulle kätilökin ohjeisti kerran.

emätinpuikkoja ja eritoten sitä asetinta ei suositella raskausaikana.neuvolasta voisit kysellä ohjeita nykykäytännöistä. itsehoitona on hyväksi koettu esim. alapesu etikka vedellä ja rahkan tai maustamattoman jogurtin käyttö paikallisesti niin kauas kuin sitä saa sormella laitetuksi.Happamassa ympäristössä hiivat ei elä ja lisäänny.Sitten voi vielä juoda puolukka tai karpalomehua että pissankin ph laskee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Mä oon käyttänyt raskauden aikana hiivaan vanhanajan konsteja- piimää tai maustamatonta jugua, useaan kertaan per päivä laittaa alapäähän (siteen kanssa vähemmän sottaista). Toimii mulla aina, ja päivässä jo huomattavasti helpottaa, parissa vieläkin enemmän.
Näin mulle kätilökin ohjeisti kerran.

Taidan kokeilla tuota piimää ensin ennen kun tungen näitä tabletteja itteeni.

Niin, sitä asettia ei pitäis käyttää raskausaikana vaan laittaa siis ihan sormin. Muuten pitäis olla ihan ok. Ja kyllä äippäpolia kehtaa "vaivata" jos joku askarruttaa! :)

Olen kärsinyt tässä raskaudessa jo kolmessa hiivatulehduksesta...ja normaalisti olen hoitanut hiivan pois päiviltä.Asetinta en ole käyttänyt,koska se ohjeessa raskaana olevilta kiellettiin.
Lyhyt sorminen kun olen,ja mies omistaa pidemmät sormet...hänet olen arvokkaasti pyytänyt pitkää sormeaan lainaamaan. :)) Menee ainakin tarpeeksi perille ja hiivapesän sydämeen.