Raskaus ja akne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *J-R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

*J-R

Vieras
Olisiko kellään kokemusta/tietoa millä saisi aknen pidettyä kurissa raskauden aikana. Mulla on lievää aknea leuassa ja selässä aika paljon pahempana. Aiemmin olen syönyt apocyclin -kuureja (antibiootteja) mutta niitähän ei voi syödä raskaana ollessa. Apteekin reseptivapaita tuotteita en ole kokeillut, kun ei niistä aiemminkaan ole ollut paljoa apua. Inhottaa kun kesä tulossa ja selkä kukkii kun mummon ruusupuska. Onneksi aurinko kyllä vähän parantaa.

eipä oikein mitään voi niihin käyttää paitsi itsehoito tuotteita..
itse sain raskauden jälkeen isotretinoin kuurin joka kesti puolisen vuotta.. mutta sekin vasta kun imetys on lopetettu..

Alkuperäinen kirjoittaja TRUEäiti83:
eipä oikein mitään voi niihin käyttää paitsi itsehoito tuotteita..
itse sain raskauden jälkeen isotretinoin kuurin joka kesti puolisen vuotta.. mutta sekin vasta kun imetys on lopetettu..

Skinoren - niminen reseptillä saatava voide on sellainen, mitä voi käyttää. Jos se sitten jollakulla johonkin auttaa :) Apteekin itsehoitotuotteistakin kannattaa lukea tuoteselosteet, saattaa niissäkin olla rajoituksia raskauden ja imetyksen vuoksi.

mutta mulla finnit hävisi raskauden myötä itsestään, samoin loppui hiusten rasvoittuminen. Eikä ole palanneet, vaikka vauva jo kasvaa. Ne hormonit... Ehkä muilla on samoja liikkeellä. En ole kyllä kuullut, mutta en ole itsekään tällä ennen kehuskellut. Olen kyllä tyytyväinen, ei tarvitse miettiä hiustenpesua eikä paljoa meikkausta vauvanhoidon lomassa. Ehtii surffaillakin.

Ja p.s. Vauvan kanssa on muutenkin tosi mukavaa. Tietokone ei kyllä aukea enää läheskään joka päivä ja hyvä niin. Olen niiiin onnellinen :)

Mullakin katosi selässä ollut aika paha akne kokonaan eka raskaudessa eikä oo palannut. Eli ennenkuin vaivut epätoivoon ota huomioon sekin mahdollisuus, vaikkei kaikilla niin käykään.

Yhteistyössä