Raskaus ja akne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen

Vieras
Olen käyttänyt Diane Novaa useita vuosia sekä raskauden ehkäisyyn että akneen. Välillä kokeilin vaihtaa merkkiä, mutta akne palasi takaisin. Nyt suunnittelemme vauvaa, joten e-pillerit on jätettävä pois. Mitenhän nyt pärjään akneni kanssa? Onko kokemuksia? Tiedän, että tämä on pieni asia verrattuna lapsen hankintaan ja raskauteen, mutta akne saa mielen niin matalaksi..

hei!
Voisitko kokeilla jotakin voidetta tai pesuainetta ihon hoitoon. Itse käytin nuorempana pesuainetta (jonka nimeä en nyt muista) ja se auttoi ainakin mulla akneen. Kosmetologi osaisi varmaankin neuvoa jonkin hyvän tuotteen.
Onnea yritykseen!!

hei!

Kannattaa katsoa pari kuukautta ilman pillereitä ja katsoa mihin suuntaan akne kehittyy. Jos selvästi pahenee, niin lääkäriltä saa tehokkaita voiteita joita voi käyttää myös vaikka yrittää vauvaa.. Itse olen käyttänyt Dalacin nimistä voidetta ja se on selvästi pienentänyt niitä isoja kipeitä paukamia, joita aina tulee ovulaation jälkeen.

mulla akne parani raskauden aikana, tosin tätä yritystä kesti yli vuoden.. lääkäri sanoi että raskaus muuttaa hormoneja sen verran että akne voi jopa kadota kokonaan raskauteen, mitä mulle ei kyllä käynyt..mutta lieventyi huomattavasti! tosin oviksen aikaan vähän pahenee, muttei yhtä pahaksi kuin silloin muinoin.

Itse aloitin diane novat 18 vuotiaana aknen takia ja ne pitivät ihon tosi hyvänä 7 vuotta. Vuosi sitten lopetin pillerit ja akne palasi samanlaisena, pahemmaksi on vaan mennyt koko ajan. Raskaaksikaan en ole tullut... Ajattelin ensiviikolla soitella lääkäriin että saisin jotain apua sekä akneen että siihen että en ole tullut raskaaksi. En tiedä voiko olla jokin yhteys? Ehkä joku hormooni häiriö?

Mulla on ihan sama juttu eli Diane Novien jälkeen näppylät on vaan pahentuneet eikä vauvaa kuulu! Alan kyllä heti taas syömään pillereitä kun oon synnyttäny, siis kunhan nyt ensin edes tärppäisi..

Kerropa Lara mitä se lääkäri sulle sanoo, jospa sen vinkeistä olisi mullekin hyötyä!