Raskaus haave ja selkävaivat

Täällä myös yksi jolla välilevytyrä. Parasta aikaa sairaslomalla vaivan takia, mutta ei estä yrittämästä. Viimeisimmät raskaudet ovat parantaneet minun vatsalihastyrät, joten jospa seuraava korjaisi selänkin :D
 
Täällä myös yksi jolla välilevytyrä. Parasta aikaa sairaslomalla vaivan takia, mutta ei estä yrittämästä. Viimeisimmät raskaudet ovat parantaneet minun vatsalihastyrät, joten jospa seuraava korjaisi selänkin
Kuinka pahasti se oireilee? Itselläni kivut kokoajan ja ilman kipulääkkeitä en pärjää. Myös hermokipu lääkettä ottanut yöksi ja sen vuoksi vähän niinkun yritys tauolla, ehdittiin kyllä yrittää raskautta muutama kuukausi ennenkö sain tämän vaivan riesakseni
 
Kuinka pahasti se oireilee? Itselläni kivut kokoajan ja ilman kipulääkkeitä en pärjää. Myös hermokipu lääkettä ottanut yöksi ja sen vuoksi vähän niinkun yritys tauolla, ehdittiin kyllä yrittää raskautta muutama kuukausi ennenkö sain tämän vaivan riesakseni
Syön hermokipulääkkeitä pahimpaan kipuun. Pääasiassa oireilee jalkojen puutumisena ja jalkojen hermokipuna joka lähtee sitten sopivan makuuasennon löydyttyä. Nyt enempi käytän asentohoitoa kipuihin, kun hermokipulääkkeet ei ainakaan edesauta tätä yritystä.
Monesti kiertoasento on paras hävittämään kivut, mutta alaselän lihakset siitä jumiutui ja se aiheuttaa omia kipujaan ja ongelmia. Pikku hiljaa olen koettanut palata kuntosalille vahvistamaan syviä lihaksia joka auttaa myös.
 
Syön hermokipulääkkeitä pahimpaan kipuun. Pääasiassa oireilee jalkojen puutumisena ja jalkojen hermokipuna joka lähtee sitten sopivan makuuasennon löydyttyä. Nyt enempi käytän asentohoitoa kipuihin, kun hermokipulääkkeet ei ainakaan edesauta tätä yritystä.
Monesti kiertoasento on paras hävittämään kivut, mutta alaselän lihakset siitä jumiutui ja se aiheuttaa omia kipujaan ja ongelmia. Pikku hiljaa olen koettanut palata kuntosalille vahvistamaan syviä lihaksia joka auttaa myös.

Häviääkö sinulta myös tuo puutuminen? Eikö jännitä jos vaivat pahenee raskauden myötä? Minua jännittää, eikä lääkärit ole kannustanut raskauteen, tosin ei kieltäneetkään.Ikääkin minulla jo pian 40 v. Minulla ollut jalka puutuneena nyt reilun kuukauden.
 
vierailija
Moikka! Mulla on selässä rappeumia, tyriä, pullistumia, lordoosi ym. kivaa. Sain viime vuonna kauan yritetyn/odotetun vauvan. Raskausaika ja synnytys pelotti kovasti, koska tietystikkään en kolmiolääkkeitä voinut syödä raskauden aikana, sekä olen kuullut että joillain synnytys hajottaa selkää enempi. Raskausaikana selkä oli parempi kuin vuosiin! Erikoista, mutta mahtavaa. Sain sektion kun en yksinkertaisesti suostunut alakautta synnyttämään selkäni vuoksi. Hyvin meni siis. Sanoin miehellenikin että täytyy olla koko ajan raskaana, kun selkä oli parempi
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Minulla häviää puutumisoireet ja hermokipu suurimmaksi osaksi asentohoidolla. Joskus asennot vaihtelee mutta pääasiassa sama. Asento muuttaa selän asentoa niin että pullistuma ja paine pienenee, ja hermokipu samoin häviää. Maastossa kävely ja rauhallinen ratsastus auttavat myös.
Minulla raskaudet ovat poistaneet mm vatsalihastyrät jotka oli tosi pahana, joten uskon ja toivon että raskaus parantaa myös selän. Tänään dpo 9 sainkin hailuran haamulaisen testiin, joten jos lähtee viiva vahvistumaan, niin eipä niitä kipulääkkeitä enää syödä.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09

Yhteistyössä