raskaus+endometrioosi(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Endo*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

*Endo*

Vieras
Olen 23 vuotias synnyttänyt lokakuussa 2005 tytön ja noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen alkoivat oudot tuntemukset alavatsassa. Kuukautiset alkoivat noin 4 kk synnytyksen jälkeen ja siitä siis pari kuukautta, alkoi tulla tuntemuksia virtsaamisen tarpeesta ja lievää kuukautiskipu maista tunnetta oli myös. Tätä on nyt kestänyt vuoden päivät. Näitä "kohtauksia" on tullut väliin pari kertaa kuukaudessa, mutta joskus on ollut pari kuukauttakin väliä. Myös yhdyntäkivut ovat astuneet kuvaan. Kärsin myös kovasta vatsasta ja joskus, jos ulostamisesta on kulunut useita päiviä (esim.3 pvää) niin vatsassa tuntuu todella kova pistävä kipu kunnes sitten pääsen vessaan... Nämä ulostukseen liittyvät kivut ovat olleet kuvioissa ehkä nyt noin 2-3 kk. Yhdyntäkivut noin puoli vuotta. Kuulostaako tämä endometriosilta? Kuulostaako kenellekään tutulta?

Meillä olisi kovasti haaveissa toinen vauva. Tiedän, että varmaan kannattaa käydä lääkärissä ennen kun edes yritetään tehdä toista, mutta osaako joku kertoa, onko raskaus heti mahdollista? Tarkoitan, onko raskauden yrittäminen heti mahdollista? Jostain luin, että raskaus olisi hoitona tähän...Olen pitkään meinannut tuota lääkäriin menoa, mutta itselle tuo lääkäri on aina niin iso mörkö. Aina tulee vain mieleen ne pahimmat...Pahoittelen tätä sekavaa tekstiä, jotenkin vain kauhistuin, kun nyt vasta luin netistä endon oireita ja kaikki oireet ovat niin samoja kuin mitä itse kärsin tällä hetkellä. Ennen synnytystä ei ole ollut minkäänlaisia oireita tällaisesta, edes kuukautiset eivät olleet kivuliaat verraten tähän. (aina jotain pientä alaselkä kipua, mutta ei muuta) Voiko raskaus jotenkin laukaista tällaisen?

Toivottavasti joku osaa vastailla jotain..kiitos

Yhteistyössä