raskaus+eläimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oletteko raskausaikana ruvennut ns. välttelemään jotain tiettyjä eläimiä tai onko teidän toimet oman lemmikin kanssa muuttuneet raskausaikana? Varsinkin niiltä haluaisin mielipiteitä ketkä asuvat maatiloilla ja ovat eri eläinten kanssa tekemisissä, lehmät, lampaat, hevoset jne... oletteko esim. lannan luontiin osallistuneet ihan normaalisti?

En mitään eläintä. Käsihygeniasta olen vaan pitäny parempaa huolta. Miksi pitäis vältellä?
Jos vaan selkä kestää ja jaksat niin paskanluontiin vaan ;)

Kyllä sitä lehmänkakkaa voi lapioida ihan huoletta vaikka raskaana oletkin. Tosin niitä täysiä kottikärryjä välttele sitten työntelemästä myöhemmin ettei ota voimille. Tsemppiä!

Tankkimaitoa ei suositella juotavaksi listerianvuoksi, mut olen mä sitäkin juonu jonku kupillisen :(
Ratsastaakkin saa niinkauan ku se tuntuu hyvältä. (jos raskaus eteenee ihan hyvin)
Mitään kissanpentujen ripuleita ei kannata pestä ilman hanskoja siittäki voi saada listerian. (tiedän yhden naisen joka sai)

Parempi vain, että elät normaalia elämää, ja teet asioita mitä arkeesi kuuluu. Ja saa sikiökin samalla jo samat bakteerit. Ja mahdollisimman pian pienen vauvan kanssa liikenteeseen, eri paikkoihin. Siinä tottuu vauva liikkumiseen ja saa pikkuhiljaa eri bakteereja. Toki jotain asioita pitää välttää, mutta maalaisjärjellä pärjää hyvin. :) Itse en raskausaikana ratsastanut, mutta kyllähän sitäkin toiset tekee (ratsastus sai aikaan supisteluja).

Meillä hevosia, vuohia ja koiria omassa pihassa. Lantaa loin ihan normaalisti viikoille 36 asti, (6 karsinaa) tarhasin hevoset ja ajoin. Ratsastuksen lopetin rv. 28, rv. 22 vielä hyppäsin n. 80 esteitä.