raskaus ei etene...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Carda

Jäsen
12.07.2008
356
0
16
Laitan tän saman tännekin minkä laitoin jo lapsettomuuspuolel jos tulis paremmi vastauksii..
Ollaan miehen kanssa yritetty toista lasta pari vuotta.Meillä on yksi lapsi ennestään,ja raskaus alko 3kk yrittämisen jälk.
Mikä ihme voi olla vialla kun todella useesti raskaustestiin ilmestyy kaksi viivaa ja viimeistään viikolla 4-5 raskausoireet katoaa ja testiviiva heikkenee.
Tää tuntuu niin tosi pahalta.Kahdella kerralla raskaus on jatkunut hieman pitempään mutta lopulta nekin on menny kesken.. :(
mentiin pari kuukautta sitten lapsettomuusklinikalle ja mulle määrättiin terot ja disperiini. Taas tällä kierrolla tärppäs mut oireet jälleen katos ja kun testasin viiva heikenny :( Ei näytä olevan apuu noista pillereistä.
Onko kellään kokemusta mistä vois johtua ettei raskaus jaksa jatkuu?

Tänään tulee uusintana johonkin aikaan prisman ohjelma telkkarista käsittelee juuri näitä keskenmenoja jotka alkavat hyvin, mutta hiipuvat pois. Se tuli pari pvää sitten jo , siinä 1 nainen 6vuoden aikana koki 6 keskenmenoa ja taas alkoi raskaus 7.s oli "pilottipotilaana" klinikalla sai raskautta tukevaa kiinnityslääkettä, Suomessahan se on monasti Lugesteronia, sitä minullakin on ja 1 raskaus alkanut sillä tai sen vaikutuksesta tai ainakin siinä kierrossa sitä käytin :heart: Tosin rv 13 pienokainen menehtyi, mutta hänellä oli monia sairauksia :ashamed:

Siinä ohjelmassa kuitenkin se nainen sai myös steroideja kokeiluna, ja raskaus jatkui 7ntenä vuonna pienen tummatukkaisen tyttären syntymään, suosittelen katsomaan ohjelmaa!! :heart:

En tiedä, mihin aikaan tulee, mutta varmaan jostain selviää, ykkösellä ainakin viimeksi näytettii kyseinen ohjelma. :heart:

Kiito Carda :flower:
Niin minullahan oli juuri tmraskauskin, eli siitä aikaa tänään 15pvää siis tyhjennyksestä! :ashamed: Heti saimme luvan yrittää uudelleen, jälkitarkastus on TYKS:ssä ensi ti . Silloin näkyy irtosivatko munasolut /munasolu tässä kierrossa jo?

Onnea sinulle jatkoon Carda, varmaan oletkin tutkimuksissa jossain, koska kolmen km:n jälkeen tekevät miehelle ja naiselle tutkimuksia, esim verestä, ettei löydy esim vasta-aineita.

Heissan! :wave:

Joo ollaan käyty yhden kerran yksityisellä klinikalla tän lapsettomuuden vuoksi. Silloin tehtiin sisätutkimus ja määrättiin mulle noi terot ja disperiini. Jotenkin en kuitenkaan usko et noiden avulla onnistus. Tuntuu et täytyy olla jossain joku vika kun aina tää jatkuu samaa rataa eikä ota onnistuakseen..Olo on vaan kovin masentunut tän takii..Pakko vaan uskoo et sa sen oman nyytin viel kainaloon.Ja sitä samaa toivon sinulle R.Pikkumyy :flower:

Jos kannattais mennä vielä jollekkin toiselle lapsettomuuslääkärille, jos teillä on lähistöllä? Ymmärrän, että tuollainen masentaa! :hug:

Olen ollut väestöliiton"hoiteissa" mutta nyt tällä hetkellä Tyks:in kirjoilla.

Yllensähän sanotaan, että ns. kemialliset raskaudet ovat luonnon tapa valikoida elinkelpoisia alkioita, niin kovalta ja julmalta kuin se kuulostaakin. Suurimmassa osassa ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana kesken menneissä raskauksissa on alkiolla ollut vakava kromosomivika, joka todennäköisesti ei olisi mahdollistanut syntymistä elävänä. Onko teille tehty mitään perinnöllisyystutkimusta, eli voisiko jompi kumpi olla jonkin perinnöllsen taudin kantaja? Eipä tästä tiedosta varmaan mitään iloa ole, mutta saattaisi olla yksi selitys keskenmenoille.

Tsemppiä, toivottavasti syynä on juuri alhainen progesteronipitoisuus, jota voidaan myös lääkitä!

Carda mun silmään pisti disperiini siis aspiriini??... sehän on kiellettyä?? :o varsinkin alkuraskauteen voi aiheuttaa haittaa... mm, vaikuttiko se jotenkin alkion kiinnittymiseen? voi luoja sentään noita lääkäreit...

Kyllä disperiiniä asperiinia käytetään raskauden hoidossa, jos esim tukostaipumusta tai istukka ei toimi kunnolla,lisää verenkiertoa, mutta annostus on minimaalinen noin 50-100mg jos muistan oikein. Juttelin asiasta gyneni kanssa olisiko siinä apua minulle, mutta ei kuulemma ole, koska raskau jatkui,mutta luontohan sen hoiti pois, sikiön menehtymisellä, johon tavallaan osasimme varautua viikon ajan, mutta ainahan sitä äitinä-isänä toivoo ihmettä juuri omalle rakastamalleen vauvan alulle, näitä ymmärtävät hyvin ne jotka monia samoja juttuja kokeneet! Talviksellekkin edelleen pahoittelut kokemuksestasi! :hug: Eteenpäin vaan on mentävä, vaikka joskus suruttaa enemmän!

Hyvää illanjatkoa kaikille! :heart: :wave:

iltaa,

tämä on ihan hakuammuntaa tai tulipahan vaan mieleen lääkärini sanat viime keväältä
(mulla oli kaksi ihan alkuraskauden km, viikoilla rv6/7)
Gyne totesi, että r-testit ovat kehittyneet niin huimasti, että saattavat herkimmät näyttää + pelkästä hedelmöittymisestä vaikka munasolu/alkio EI EDES jostain syystä kiinnittyisikään!
voisko olla tämmöistä? Ongelmia kiinnittymisessä?

voimia ja tsemppiä teille!

juu nimenomaan syön ihan pientä määrää disperiiniä tuohon et veri kiertäs paremmin..ei tosin oo todettu mitään tukostaipumusta yms.
Oon testaillu ihan apteekin omalla testillä että eikai nuo niin kovin herkkiä testejä ole..?Mut en sit tiedä onko nää ns.kemiallisia raskauksia vai mitä.Mutta huoli on kova koska tiedän et jotain on varmasti vialla ja masentaa nää ainaiset toivonpilkahdukset testeissä ja sit ne ei jatkukaan.. :'(

Yhteistyössä