raskaus ehkäisystä huolimatta yhden illan jutusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
...näin epäilen käyneen siis kaikesta ehkäisemisestä huolimatta...en ole siis vielä testiä tehnyt, mutta toki pohdin vaihtoehtoja, jos oikeasti on niin, että olen raskaana. ja alan yhä vahvemmin kallistua sille kannalle, että jos näin on päässyt käymään, niin aion lapsen pitää. minulla on kaksi kouluikäistä lasta edellisestä liitosta, olen yli 30-vuotias ja elämä on kaikinpuolin mallillaan muuten. toki kauhistuttaa jaksamiseen ja muiden ihmisten reaktioihin liittyvät asiat.

onko mielipiteitä, kokemuksia, näkökulmia?

no jos raskaana oot niin luonnollisempi vaihtoehto sillon tietysti on lapsi pitää. mielestäni täytyy olla todella vahvat perusteet ennen kuin toisenlaisen päätöksen teet. se ei kuitenkaan ole mikään helppo ratkaisu ja jos tilanteesi on hyvä ja vauva sopisi mukaan kuvioihin, niin rohkeasti vaan uutta vauvaa saamaan :)
tunnetko miehen, onko sinulla hänen yhteystietonsa? miehelle täytyy myös plussasta sitten ilmoittaa jos positiivisen testin teet.

no jos raskaana oot niin luonnollisempi vaihtoehto sillon tietysti on lapsi pitää. mielestäni täytyy olla todella vahvat perusteet ennen kuin toisenlaisen päätöksen teet. se ei kuitenkaan ole mikään helppo ratkaisu ja jos tilanteesi on hyvä ja vauva sopisi mukaan kuvioihin, niin rohkeasti vaan uutta vauvaa saamaan :)
tunnetko miehen, onko sinulla hänen yhteystietonsa? miehelle täytyy myös plussasta sitten ilmoittaa jos positiivisen testin teet.

Eiköhän sille miehelle ilmoiteta sitten, jos raskaus jatkuu. Keskenmenojakin kun voi sattua.

kyllä mä eilen sille miehelle laitoin viestin, että menkat on myöhässä...mutta eipä tuo mitään vastannut...ja todellakin, korostan, etten ole vielä varma asiasta, mutta harrastan pohtimista silti :)

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;22873554:
kyllä mä eilen sille miehelle laitoin viestin, että menkat on myöhässä...mutta eipä tuo mitään vastannut...ja todellakin, korostan, etten ole vielä varma asiasta, mutta harrastan pohtimista silti :)

taisi miesmäisesti joutua pieneen paniikkiin :D onko miehellä ennestään lapsia?

Mä en ymmärrä minkälaiset naiset epäilee just tällasissa tapauksissa olevansa raskaana. Seksiä on harrastettu kerran, ja ehkäisykin on ollut käytössä, mutta silti aina näiden tyyppien mielestä on melkein varmaa että ne on raskaanan kun menkat on päivän myöhässä. Nää samat tyypit varmaan tehtailee niitä haamuviivojakin (eli kaivaa testejä roskiksesta) ja sitten arvuuttelee et mitäköhän tää nyt meinaa. Hohhoijaa. En usko että oot raskaana, vaikka ilmeisesti sitä kovasti toivoisitkin.

Mä en ymmärrä minkälaiset naiset epäilee just tällasissa tapauksissa olevansa raskaana. Seksiä on harrastettu kerran, ja ehkäisykin on ollut käytössä, mutta silti aina näiden tyyppien mielestä on melkein varmaa että ne on raskaanan kun menkat on päivän myöhässä. Nää samat tyypit varmaan tehtailee niitä haamuviivojakin (eli kaivaa testejä roskiksesta) ja sitten arvuuttelee et mitäköhän tää nyt meinaa. Hohhoijaa. En usko että oot raskaana, vaikka ilmeisesti sitä kovasti toivoisitkin.

montako kertaa siihen raskutumiseen tarvitaan? mä ku oon ymmärtäny että kerta seksiä riittää :) eikä mikään ehkäisy ole täysin luotettava. varsinkin yhdenyön jutut tapahtuu useimmiten humalassa jolloin se kondomin käyttö nyt ei varmaan ihan oikeaoppisinta ole. ap:sta en tiedä mitä ehkäisyä käyttänyt tai oliko humalassa.

Novoi jeesus, siis et edes TIEDÄ vielä oletko raskaana mutta oot jollekkin yhden illan juttu-miehelle pistänyt jo viestiä että EPÄILET tämmöistä ja miettinyt mitä teen sitten kun olet raskaana?!
Tee nyt ensin se testi ja pohdi sitten!

Teit oikein, kun ilmoitit miehelle heti. Näin hän saa aikaa reagoida, haluaako olla mukana vai ei. Ja haluaako että isyys mahdollisesti vahvistetaan vai onko tämä jatkossa sinun oma "projektisi".
Selviät kyllä, mikäli lapsen saat/haluat.
Naiset ovat selvinneet kautta aikojen.

[QUOTE="ööö";22873734]Novoi jeesus, siis et edes TIEDÄ vielä oletko raskaana mutta oot jollekkin yhden illan juttu-miehelle pistänyt jo viestiä että EPÄILET tämmöistä ja miettinyt mitä teen sitten kun olet raskaana?!
Tee nyt ensin se testi ja pohdi sitten![/QUOTE]

peesi. Miksi miestä näin säikyttelemään?

Teit oikein, kun ilmoitit miehelle heti. Näin hän saa aikaa reagoida, haluaako olla mukana vai ei. Ja haluaako että isyys mahdollisesti vahvistetaan vai onko tämä jatkossa sinun oma "projektisi".
Selviät kyllä, mikäli lapsen saat/haluat.
Naiset ovat selvinneet kautta aikojen.

Siis oikeasti te mietitte tällaista jo nyt vaikka tää ap ei edes tiedä vielä olevansa raskaana? Kirjotin tossa aiemmin aamupurkaus-nimellä kun en ehtinyt vielä kirjautumaan, mutta ihan oikeasti, mä uskon että tällaisessa tapauksessa on n. 5% todennäkösyys että ap on raskaana. Mut kannattas nyt kuitenki eka tehä se testi ennen ku alkaa suunnittelemaan elämäänsä uusiks, pettymys on nimittäin huomattavasti suurempi jos suunnittelee asiansa j ennen kuin edes tietää mitään varmasti.

Mä luin silmät rähmässä... Samalla linjalla sun kaa, et ensin selvitetään, onko raskaana, mut sen jälkeen -- varsinkin jos aikoo pitää lapsen, ilmoitus miehelle mahdollisimman nopeasti.

Moikka. Mun mielestä on ihan oikein että laitoit jo viestiä miehelle, mitä aikaisemmin hän siitä tietää, sen parempi. Minun isosiskolla oli ennestään yksi lapsi, jo kouluikäinen, ja kaikki ilmeisesti kuvittelivat sen lapsen jäävän ainoaksi, kun hän yhtäkkiä tulikin laivalla raskaaksi. Sisko piti lapsen ja vähän välitti muiden (aluksi) kauhistuneista reaktioista. Nyt hänellä on tosi ihana poika jonka isä ei halunnut olla missään tekemisissä lapsensa kanssa. Valitettavaa että miehet ei välillä vastaa teoistaan vaikka raskauden mahdollisuus aina on.

Onnea sulle jos testi näyttää plussaa. :)

[QUOTE="ööö";22873734]Novoi jeesus, siis et edes TIEDÄ vielä oletko raskaana mutta oot jollekkin yhden illan juttu-miehelle pistänyt jo viestiä että EPÄILET tämmöistä ja miettinyt mitä teen sitten kun olet raskaana?!
Tee nyt ensin se testi ja pohdi sitten![/QUOTE]

En nyt olisi sille yhden illan miehelle ilmoittanut ihan vielä.

ööh...siis ensinnäkin: mä en ole innossani siitä, jos olen raskaana nyt, koska oikeasti toivoisin saavavi lapsen sellaisessa tilanteessa, jossa lapsella olisi myös läsnäoleva isä. ennemminkin olen kauhistunut, mutta kuitenkin sillä mielellä, että vastaan otan sen mitä tulee - JOS tulee. enkä oikein ymmärrä tuota teilausta, etteikö asioita saisi pohtia vaikkei varmuutta vielä olekaan, siis keneltä se on pois? ja toisaalta sit taas tuntui täysin luonnolliselta ilmoittaa sille ukollekin, että tällainen MAHDOLLISUUS on, pohtikoon sekin siellä omalta osaltaan, että kannattaisko sitä kumia kuitenkin käyttää...mulla on siis kuparikierukka ja en ollut humalassa. enkä tarvitse tähän saarnaa vastuuttomuudesta, että paneskelee paljaaltaan satunnaistuttavuuden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;22875802:
ööh...siis ensinnäkin: mä en ole innossani siitä, jos olen raskaana nyt, koska oikeasti toivoisin saavavi lapsen sellaisessa tilanteessa, jossa lapsella olisi myös läsnäoleva isä. ennemminkin olen kauhistunut, mutta kuitenkin sillä mielellä, että vastaan otan sen mitä tulee - JOS tulee. enkä oikein ymmärrä tuota teilausta, etteikö asioita saisi pohtia vaikkei varmuutta vielä olekaan, siis keneltä se on pois? ja toisaalta sit taas tuntui täysin luonnolliselta ilmoittaa sille ukollekin, että tällainen MAHDOLLISUUS on, pohtikoon sekin siellä omalta osaltaan, että kannattaisko sitä kumia kuitenkin käyttää...mulla on siis kuparikierukka ja en ollut humalassa. enkä tarvitse tähän saarnaa vastuuttomuudesta, että paneskelee paljaaltaan satunnaistuttavuuden kanssa.

kyllähän kumia aina kannattaa käyttää, mutta mun mielestä tässä tapauksessa vastuu on ensisijaisesti sinulla, koska sinä olet ns. ehkäisystä huolehtinut. Ja jos päätös pitää lapsi on yksin sinun, eikä miehen, niin mielestäni tässä tapauksessa on väärin asettaa isä rahalliseen vastuuseen, eli pyytää elareita (jos isä ei itse halua). Silloin ilmoitat ettet tiedä kuka isä on ja saat kelalta elarit. Tämä siis siltä varalta, jos isä ei halua "olla isä". Toki isän yhteystiedot pidät tallessa sitten myöhemmin jos lapsi alkaa isän perään kyselemään, mutta isää ei voi pakottaa olemaan isä fyysisesti läsnä, jos hän ei sitä halua.

Saarnasin tästä, koska tää voi kuitenkin olla se todennäköisin vaihtoehto isän puolelta.

Vaikka laitoitkin kommenttisi yli 10v sitten, vastaan silti.

En ymmärrä miksi jotkut eivät edelleenkään tajua, että se ehkäisy ei ole 100% varma. Aina on olemassa noin 1-2% "varaa" miettiä miten silti voi käydä. Jos olet kännissä, et välttämättä muista ottaa e-pilleriä, kortsu voi unohtua tai voi olla rikki, kierukkakaan ei ole 100% varma. Siltikin jotkut ovat tulleet raskaaksi, vaikka käyttäisivät uuolellisesti ehkäisyä, joka onkin toisaalta hyvin harvinaista.
Se, että harrastitko vain kerran vai useammin, ei vaikuta asiaan millään tavalla. Toiset tulee helpommin raskaaksi kuin toiset, ja tämä on ihan faktaa tietoa. Ihmisellä voi olla juttuja, jotka heikentävät raskaaksi tulemista. Esimerkiksi kuukautisiin liittyvät ongelmat saattavat olla yksi ongelma. Ne ketkä ovat perustervritä, eikä ole esim. Kuukautisiin liittyviä pulmia, niin tulvevat raskaaksi tödennäköisesti helpommin.
En usko, että kovinkaan moni kauaa pystyy ns, valehtelemaan raskaudesta "kaivamalla testejä roskiksesta". Ennemmin tai myöhemmin tutut ihmettelevät miksi maha ei kasva, tai lapsen isä haluaa varmistaa, että teet testin uudestaan.

En tiedä ap, olitko loppupeleissä raskaana, ja jos olit niin piditkö vai et. En myöskään tiedä miten lapsen isän kanssa menee, mutta toivon että kaikki on hyvin.
Jos luet nyt tätä keskustelua, olisi kiva kuulla mikä on lopputuloksena. :)

Yhteistyössä