Raskaus ajan deodorantti,mikä olis hyvä??

:wave: he

Mä olen nyt joutunut lopettamaan tripla dryn dödön käytön,kuulin että sitä ei voi raskaana ollessa käyttää..
Onks kellään tietoo mikä olis hyvä mitä vois käyttää mikä ehkäisis sitä hien hajun syntyä?? :flower:
 
Miksi ei voi käyttää? Itse varmistin apteekista farmaseutilta ja sanoi että voi käyttää. Myöskin hussin sivuille löysin jostain linkin ja siinä sanottiin, että vaikka on alumiinia niin voi käyttää koska alue jolle sitä tulee on niin pieni.. mutta jos toi nyt oikeesti on totta, ettei saa käyttää, niin voi paska..
 
Ehkä tää on taas näitä samoja juttuja kuin hiusten värjääminen tai kahvin juonti tai tuorejuustojen syönti... Toisten mielestä melko yhdentekevää ja toiset taas haluavat ottaa varman päälle! :saint:
 
Kopioitu suoraan Helsingin ja Uudenmaan Sairaanhoitopiirin nettisivuilta:


Kosmetiikan käyttö raskauden aikana - voiko hiuksia värjätä?

Kosmetiikkatuotteita voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Käytön tulisi kuitenkin olla kohtuullista.
Alumiinia sisältäviä deodorantteja voi käyttää. Imeytyminen on vähäistä, ja ihoalue, mihin tuotetta käytetään, on pieni.
Itseruskettavia ihovoiteita ja aurinkovoiteita voi käyttää kohtuudella. Itseruskettavissa ihovoiteissa vaikuttavana aineena on dihydroksiasetoni (DHA). DHA:n käytöstä raskauden aikana ei ole tehty tutkimuksia, mutta ei ole syytä olettaa sen olevan sikiön kannalta erityisen haitallinen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että iholtakin voi imeytyä erilaisia aineita verenkiertoon. Raskauden aikana ihon pintaverenkierto voi olla lisääntynyt, ja laajoja iho-alueita käsiteltäessä imeytymistä voi tapahtua. Esim. osassa aurinkosuojavoiteita on käytetty aineita, joiden on koe-olosuhteissa osoitettu omaavan naissukupuolihormonin (estrogeeni) kaltaista aktiivisuutta. Koska kaikkien kemiallisten aineiden ja yhdisteiden osalta ei ole riittävästi tietoa niiden turvallisuudesta sikiön kannalta, kosmetiikan käytön tulisi olla kohtuullista. Aurinkosuojavoiteiden ohella tulisi muistaa vaatesuojan merkitys.
Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella.
 
Itsellä pitää hajut poissa Erisanin Antiperspirant. Mielestäni aivan mahtavaa deodoranttia!
Niistäkin on kahta eri laatua, tavallinen ja tämä antiperspirant. Enkä voi edes muita käyttää enää, kun olen niin allerginen :|
 
vierailija
Hikoilu on itelläki lisääntynyt huomattavasti raskauden aikana ja on tullut testattua kaupan ja apteekin dödöt. Viimein löysin helpotuksen, madaran deodorantit, jatkossakin ostan vain näitä, suosittelen, toimii! Ihanan raikas ja puhdas olo koko päivän:)
 

Yhteistyössä