Raskaudenpelko

  • Viestiketjun aloittaja Krooninen
  • Ensimmäinen viesti
Krooninen
Vaihdoin pari kk sitten pillerimerkkiä Microlution-nimiseen ja nyt on välivuotoja. Osaako kukaan Elleistä vastata kysymykseeni: jos minulla on välivuoto (ei siis varsinainaiset kuukautiset), tarkoittaako se etten voi olla raskaana? Tai kysymys toisin muotoiltuna: Tuleeko edes välivuotoa jos on raskaana? Minulla on krooninen raskaudenpelko ja pillereiden vaihtamisen jälkeen kierto on muutenkin sekaisin, joten jos joku ystävällinen sielu osaa vastata, niin kiitos paljon!
 
Jumps
Heippa!

Pillereitä aloittaessa tai vaihtaessa välivuotohan on ihan normaalia. Näin olen kuullut ja näin minulle on sanottu. Itse aloitin juuri pillerit vuoden (ilman olon) jälkeen. Tällä hetkellä oireita on vaikka muille jakaa :). Mm. tämä ""tuhruvuoto"" on yksi niistä. Pillereiden ehkäisyteho on heti ensimmäisen pillerin jälkeen tietysti voimassa, kuten varmasti jo tiesitki, mutta nämä on vain niitä ""alkuhäiriötä"". Ehkä se siitä sitten tasoittuu :).

Luulisinpa näin...

-Jumps-
 
muistaakseni...
Tuota, minun mielestäni pillereitä aloittaessa suojaa ei saa heti ensimmäisestä pilleristä, vaan niitä pitää syödä n. viikon ennen kuin on 'täysi' ehkäisyteho. Siis tarkoitan, jos on ollut kunnon tauko pillereiden syönnissä tai aloittaa ensimmäistä kertaa.

Pillereitä vaihtaessa oli muistaakseni eri asia, jos jatkaa suoraa toisella valmisteella, niin sitten ehkäisyteho pysyi. :)

Omissa pillereissäni oli niin. Vai muistanko väärin...? :)
 
Jumps
Riippuu tosiaan siitä mitä pillereitä syö, että onko ehkäisyteho ensimmäisen pillerin jälkeen jo voimassa. Näin ainakin Minuleteissa (jota söin ennen) oli ja samoin Diane Novassa yhden lääkäripalstan nettiselosteen mukaan.

-Jumps-
 

Yhteistyössä