raskauden puoliväli ja liikkeiden loppuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mamma

Vieras
Heippa!

Kysyisin täältä, jos on vaikka omaa kokemusta tai tietoa... Eli mulla menossa nyt rv21 ja olen tuntenut melko säännölliset ja voimakkaat liikkeet parisen viikkoa. Nyt kuitenkin alkoi jo kolmas päivä kun en ole tuntenut liikkeitä joko yhtään, tai vain esim. vaimeasti kerran illalla. Tiedän, että vielä tässä vaiheessa ei sen perusteella tarkkailla sikiön vointia, ja kaikki eivät välttämättä edes tunne liikkeitä, mutta huolettaa se, että tunsin ne ennen niin voimakkaasti ja nyt en sitten enää. :( Sairaalassa sanoivat, että tuskin on mitään hätää (rakenneultra siis oli tällä viikolla ja kaikki ok), mutta jos vaivaa niin voi käydä sydänäänet kuuntelemassa.

Onko jollain kokemusta tässä vaiheessa liikkeiden loppumisesta/vähenemisestä? Potkiiko vauva vaan eri suuntaan vai pitäisikö oikeasti käydä tarkistuttamassa... Vaikka minkäs sille tässä vaiheessa raskautta voisi jos ei pieni kunnossa olisi... :(

mulla potki reilu viikko sitten aina ruokailun ja nukkumaan menon yhteydessä ihan komeasti (24. vko). nyt uskoisin, että tyyppi on kääntyny niin, että potkii mun selkään päin ja tonne alaviistoon sisäänpäin. en siis ole välttämättä pahemmin mitään tuntenu nyt viikkoon. tänä aamuna alkoi taas käymään mönkiminen tossa edessä. uskoisin, että sullakin on kyse siitä, et se on vaan kääntyny sellaseen asentoon, ettei ne tunnu niin selkeästi. sulla on kulunu vasta 3 päivää, jonka aikana olet kuitenkin tuntenu jotain vaimeasti, siksi en vielä olis huolissaan, eiköhän se siellä ala taas paukuttelemaan. jos liikkeitä nyt ei ala tuntua vaikka aikaa kuluu eteenpäin, niin sitten vois käydä tsekkauttaan. eiköhän siellä kuitenkin ole kaikki ihan ok ja asukki vaan vaihtanu asentoa sillai, ettei mitään pahemmin tunnu!

hei..
itse olen viikolla 33 + 4 .. olin huolissani aivan samasta asiasta aikaisemmin.minulla alkoi vauvan liikkeet tuntumaan vko:lla 21 ja olivat todella vahvoja ja voimakkaita.Liikkeet vaimenivat ja tuntui että oli päiviä jolloin tuntui ettei niitä ollut ollenkaan.Olin hyvin stressaantunut asiasta ja pelko oli suuri että lapsella olisi joku hätä.Neuvolan käynnin jälkeen olo oli huomattavasti helpottunut, sydänäänet kuuluivat selkeästi ja vahvasti.

Lapsen kasvaessa liikkeet muuttuvat, eivät tunnu välttämättä enään yhtä voimakkailta.Myös istukan sijainti vaikuttaa potkujen tuntemiseen.Hyvä ystäväni joka on samoilla viikoilla kanssani kävi samoista syistä neuvolassa tarkistamassa sydänäänet.Hänen istukkansa on aivan mahan etupuolella joten se selvästi vaimensi potkujen tuntemista.

Mutta ehdottomasti käy lääkärissä jos asia stressaa enemmän ja jos potkuja ei tunnu minkäänlaisia.Asia selviää parhaiten ja varmimmiten ja saat mielenrauhan :)

Kiitos vastauksista! Olen nyt päättänyt sinnitellä tuonne maanantaille, ja käyn sitten neuvolassa tarkistuttamassa asian. Toivotaan että kyse on vaan ihan vauvan muuttuneesta potkusuunnasta. :)

Yhteistyössä