Raskauden pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressaja

Vieras
Tämäon ihan käsittämätöntä, pelkään, että olen raskaana vaikka faktat puhuvat sitä vastaan. Mun pitäis olla jo viidennellä kuulla. Mitään oireita ei aiemmin ole ollut, mutta nyt maha on kovalla, nenä kuiva ja pissalla pitää juosta koko ajan. Olen tehnyt viisi (siis 5!) kotitestiäkahden viikon aikana, kaikki negoja. Lääkärissä kävin,kun alavatsassa on outoja tuntemuksia, ja lääkäri tutki ultraäänellä alavatsan sisäkautta - eikä näkynyt mitään poikkeavaa (siis kai sikiö näkyisi tässä vaiheessa ultrassa). Ja menkat on tulleet koko kevään, välillä heikkoa vuotoa,välillä taas ihan normaalia. Ja koko ajan syön/söin pillereitä. Mutta kun vatsassa nykii oudosti ja välillä tulee keskivatsaan ja kohdun seudulla sellasia selvempiä tuntemuksia. En tosin tiedä, miltä tuntuu kun vauva potkii, mutta voisi kai se tältä tuntua... Sanokaa nyt joku, ettei raskaus ole mahdollinen!

Älä nyt turhia huoli. Et sinä ole raskaana. Miten voisit olla? Mitä ihmettä? olet tehnyt 5 testiä, käyttänyt pillereitä,saanut menkat, käynyt ultrassa ja edelleen märehdit asiaa. Luettele nämä asiat ääneen itsellesi, on ihan järjetöntä vielä sen jälkeen epäillä! Itsellänikin oli n. vuosi sitten niin kova raskaudenpelko, että se pilasi seksielämäni ja melkein elämänikin. Olin ainakin kerran kuukaudessa AIVAN vakuuttunut että nyt on käynyt vahinko, mutta lopetin sentään murehtimisen aina menkkojen tultua, (kunnes taas aloitin sen heti seuraavan yhdynnän jälkeen). Aikansa siinä kesti tajuta, ettei raskaaksi tule ihmeestä. Ja jos tulee, niin sitten niin on tarkoitettu. Kylläpä elämä helpottui! Lopeta nyt sinäkin hyvä nainen se itsesi tarkkailu, saat helposti kuviteltua itsellesi raskauden ""oireet"", kun mietit sitä kokoajan. Tämä on fakta. Itsekin sain menkat myöhästymään kerta toisensa jälkeen stressaamalla, vaikka käytin hormonaalista ehkäisyä jonka pitäisi taata kuukautisten säännöllisyys. Lähde vaikka terassille. Sinä et ole raskaana.

Lääkäri pystyy näkemään emättimen kautta tehtävällä ultralla kohdussa olevan alkion jo n. 3 viikon kuluttua hedelmöitymisestä. Siis sinä et kertakaikkiaan voi olla raskaana. Tuollainen silmitön pelko voi hyvinkin aiheuttaa vaikka minkälaisia psykosomaattisia oireita.

Kyllähän minä itsekin tajuan, että tämä stressi on turhaa, naurettavaa ja onnetonta! Mutta koko ajatusmaailmani seksuaaliterveyteni suhteen on ollut täysin sekaisin sen jälkeen, kun minulta löydettiin sukupuolitauti täysin oireettomana ja yllättäin. Kun taudista on selvitty, olen kai ottanut alitajuntaisesti itselleni uuden stressin aiheen.

Näkyykö alakautta tehtävässä ultrassa myös kohdun ulkoinen raskaus? Ultrakuvassa kohtu oli täysin litteä... Entä reagoiko raskaustesti johonkin epänormaalisti kehittyneeseen sikiöön?

Kärsin välillä aivan samasta asiasta kuin alkuperäinen kirjoittaja, ja se alkaa pikku hiljaa haittaamaan elämää.

Vaikka syön pillereitä ja käytämme kondomia, olen silti vähän väliä varma siitä että olen raskaana. Tarkkailen koko ajan kehoani, ja jos huomaan pieniäkin poikkeavuuksia, olen ihan paniikissa. Jos menkat ovat myöhässä päivänkin, olen varma raskaudesta. Ja vaikka menkat tulevatkin normaalisti, olen silti varma siitä että olen raskaana, sillä jos en ole ihan väärin käsittänyt, niin myös raskauden alkuvaiheessa voi tulla valemenkat.

Teen myös raskaustestejä parin kuukauden välein siltä varalta että olen raskaana, ja toisinaan pelkään olevani jo niin monennella kuukaudella että aborttia ei voi tehdä, ja joudun synnyttämään lapsen. Ja lasta en missään nimessä halua ainakaan tässä elämäntilanteessa, ehkä aikaisintaan 5-10 vuoden päästä, jos silloinkaan.

Tiedän että vaikutan aika sekopäiseltä tämän järjetömän pelon vuoksi, mutta en voi sille mitään. Myös seksielämä on alkanut kärsimään, sillä yhdynnän aikana ajattelen vain niitä miljoonia siittiöitä jotka yrittävät hedelmöittää munasoluni, joten enpä voi pahemmin sanoa nauttivani seksistä enää...

No niin, nyt tämä stressi pannaan pussiin ja piiloon. En halua olla enää sekopää ja lapsellinen, vaan ottaa homman haltuun. Nukuin yön yli ja päätin, että en kertakaikkiaan ol e raskaana. Mahakivuille on joku muu syy. Tapaan gyneni ensi viikolla ja juttelen asiat läpi. En voi pilata elämääni tämän pelon takia, kun sille ei ole mitään syytä. Ja tein aamulla vielä yhden testin, joka on selkeä nega, eli homma loppuun käsitelty. Piste. Hyvää kesää kaikille, ja Jessi, tee sinäkin se vika testi ja päätä päästä eroon pelosta. Mitä turhaa kun syöt pilleireitä. Kyllä niihin voi luottaa, jos on vakisuhteessa eikä tarvitse kondomia muiden syiden vuoksi. Itse olen aiemmin luottanut ihan normaalisti ja kaikki on toiminut hyvin. En tajua, miksi nyt friikahdin. Ehkä valtava stressi ja tuo löytynyt sukupuolitauti sekoittivat pään.

ite oon niin luulotautinen tän asian suhteen. olin n. 3vk sitten yhdynnässä yhden jätkän kanssa, olin humalassa mutta otin silti e-pillerit ajallaan enkä oksentanut enkä mitään. ekat menkatkin tuli ihan normaalisti, ei jääny pois eikä olleet mitenkään erikoiset. sitten eräs kaverini mainitsi että on myös naisia, joilla pillerit ei ehkäise raskautta ja joilla saattaa tulla jopa kolmet kuukautiset raskauden alussa. no, luin netistä hieman alkuraskauden oireista ja sen jälkeen onkin ollu "jos jonkinnäköstä oiretta", on alavatsaa nipistellyt, viluttanut, väsyttänyt, ollut mielialanvaihtelua.. naurettavinta on se, että näitä "oireita" tuli jo viikko yhdynnän jälkeen, vaikkei silloin pitäisi edes mitään tuntea vielä. nyt on parin päivän aikana tuntunut tuota alavatsakipua ja oon ihan hermoraunio.

vaikka tavallaan tiedänkin ettei raskaus ole kovin todennäköinen, en voi silti olla kuvittelematta sitä kaikkein pahinta. mietin kokoajan että jos tää nyt onkin sitä, mistä saan rahat aborttiin ja mitä sanon ja kenellekin. lapsen pitämistä en edes harkitsisi tässä elämänvaiheessa. stressaan asiaa niin paljon että se todennäköisesti on aiheuttanut ainakin suurimman osan näistä oireiluista, mutta yritä se nyt selittää itsellesi kun asiaa panikoit.

vaikken varsinaisesti uskokaan olevani raskaana, on varmaan pakko se testi tehdä, muuten en saa mielenrauhaa. kuitenkin pyörii vaan mielessä myös ne tapaukset, joissa testi ei näytä raskautta ja.. huoh.

naurettavaa pelätä näin paljon vaikka järki yrittää tuolta jostain hokea kokoajan ettei pitäis olla hätää.

Jooh, huh. Mulla on niin sama juttu. Aina, jos nippailee tai möyrii mahassa tai sydän sillei "sykkii" mahassa, olen sata varmasti mielestäni raskaana. Itse käytän e-rengasta ja useimmiten lisäksi harrastamme poikaystävän kanssa seksiä kortsun kanssa! Joskus pari hassua kertaa ilman ja usein alussa ilman ja lopussa vasta sitten kortsu päälle. Taukovuodotkin ovat tulleet suht. normaalisti. Todennäköisyys raskauteen on siis minimissä!

Ajattelin, että kun aloitan kunnon ehkäisyn pelko katoaisi, mutta ei.. Sama show jatkuu, mikä oli silloin muinoin pelkän kortsun kanssa touhutessa. :// Silloin kerran tein raskaustestin ja negahan se oli. Nyt en ole vielä sortunut. Aina välillä kun olen kiireinen ja en ehdi asiaa ajatella, se unohtuu. Toisaalta kuvittelin yhteen aikaan myös itselleni hormonaalisesta ehkäisystä kaikenlaisia oireita mm. turvonneet jalat. Huh. Olen siis luulosairas ja tällä kertaa myös luuloraskas.

Yhteistyössä