Raskauden oireista kysymys! kysymys tytön sekä pojan synnytäneille :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

essi

Vieras
Eli te, ketjä olette saaneet sekä tytön että pojan, niin huomasitteko raskausoireissa mitään eroja? Oliko jommassa kummassa raskaudessa lievemmät oireet kuin toisessa? jne?

Itse odotan nyt toista, ja ensimmäisessä odotuksessa tulivat rinnat heti alussa hirmu kipeiksi, päätä särki, menkkamaista jomotusta, oksetti mutta iho, hiukset ja kynnet olivat todella hyvässä kunnossa ja poika tuli.

Nyt taas vaan mahassa tuntuu menkkamaista jomotusta ja iho on kaikkea muuta kuin hyvä...

Eroa ei oikeestaan muuten ollu muuta kui nää klassiset.. Pojasta paksu linea negra, tytöstä ei ollenkaan, pojasta maha pallona eteenpäin, tytöstä levisin sivuille ja pojasta oli ne poikasykkeet ja tytöstä tyttösykkeet :)

Tosi samanlaiset raskaudet olleet kaikki kolme, neuvolakorteissa on verenpaineetkin liki identtiset. :D

Ainut ero ehkä se että poikaa odottaessa ei alussa tehnyt juurikaan pahaa, mutta silti aamuisin yleensä oksensin kerran. Tyttöjjä odottaessa taas oli alussa etovaa oloa melkein mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta en oksentanut kuin kaksi kertaa molemmista. Mutta ei tuo pahoinvointi tytöistä ollut voimakasta, sellaista pientä etomista.

Mulla tyttöjä odottaessa iho oli todella hyvässä kunnossa. Teki mieli "mehukkaita" hedelmiä, siis mandariineja, viinirypäleitä, ananasta yms. Ei ollenkaan linea negraa.

Poikaa odottaessa iho kukki, eli ei tosiaan toiminut mun kohdalla se, että jos poika tulossa, niin äiti kukoistaa... Teki mieli liharuokia, pihvejä erityisesti, niin ja hamppareita. Linea negra erittäin selkeä, en kyllä muista oliko navan yli vai nou....

Itse en osaa sanoa, mut kaveri jolla 3 poikaa ja sai tietää odottavansa nyt tyttöä, on alusta saakka sanonut miten erimalliselta tuntuu kohtu, että heti kun alkoi tuntua päältäpäin on tuntunut leveämmältä kuin poikia odottaessa. Pahoinvointia hänellä ollut sekä pojista että nyt tytöstäkin ja sykkeetkin kaikilla masussa olleet 170 pintaan, niin myös nyt tytön kanssa :D

Pojasta oksensin, iho oli hyvä, kynnet ja hiukset kasvoi hurjasti, ja olo oli melko hehkee :)

Tytöstä taas en oksentanut kuin kerran, naama kukki, tissit lähti heti kasvamaan, hiukset meni hampuksi eikä kynnetkään kasvanu.

Pojasta mieli teki hedelmiä ja kaikkee kirpeetä/raikasta, tytöstä taas hampurilaisia ja kebabia :D

Poikaa odottaessa raskauspahoinvointi oli iltapainotteista ja melko lievää, kaikki hajut sai voimaan tosi pahoin, ei muuten juuri kummempia alkuraskauden oireita.
Tyttöä odottassa pahoinvointi oli poikaan verrattuna voimakasta ja kokopäiväistä, olin varma ennen ensinmäistä ultraa että kaksoset on tulossa. Pahoinvointi kesti 16 viikkoa. Muuten raskaudet oli melko samanlaiset.

Kuin yö ja päivä. Pojan odotus oli kuin 9 kuukauden krapula, oksensin alusta pitäen reippaasti yli puolenvälin raskautta, olin näppyläinen, turvoksissa, hiukset pesemisestä huolimatta kuin lehmännuolemat, maha oli valtava... synnytys kesti kaksi päivää. Olin ihan varma etten tahdo tulla raskaaksi enää koskaan!

Neljä kuukautta myöhemmin... :D

Tytön raskaus, ONNEKSI, oli ihan toista maata, pieni masu ja oikeastaan täysin oireeton. Kuulemma suorastaan hehkuin! Synnytys kesti 6 tuntia.

Pojasta olin hiukan pahoinvoivampi.
Pojalta linea negra tuli aikaisemmin ja oli voimakkaampi.
Kummassakin iho hyvä, hiukset paksut.
Tytön odotuksessa muu karvoitus väheni (ei tarvinut ajella sääriä normaalitahtiin).

Mulla on tytöistä noussut linea negra aina yli navan, pojasta jäi napaan asti. Tytöistä maha oli siro, mutta sivuille leveähkö, pojasta maha oli valtavan suuri(vaikka poika olikin pienen syntymäpainoltaan). Siinäpä ne erot.

Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Poikaa odottaessa olin huonovointinen lähes koko raskauden ajan ja tyttö odottaessa huonovointisuutta oli vain alussa.

mulla just toisin päin. Pojasta satunnaista etovaa oloa kesti vaan pari viikkoa eikä tarvinut edes joka päivä oksentaa. Tytöstä 24/7 huono olo ja useamman kerran päivässä pää pöntössä. Oksentelu alkoi heinäkuussa ja loppui jouluaatonaattona, huono olo jatkui vielä senkin jälkeen.

Tyttöä odottaessa oli huonompi olo, mutta oksensin vain pari kertaa. Iho oli hyvässä kunnossa. Linea negra tuli raskauden puolessa välissä. Ei raskausarpia (synnytyksessä tuli muutamia).

Pojasta vain pientä heikkoa oloa alussa, iho kamalassa kunnossa, kamalasti raskausarpia, ei linea negraa ollenkaan.

Maha oli ihan samanlainen mol. raskauksissa ja synnytykset samanpituiset. Pojalla oli "poikasykkeet" ja tytöllä "tyttösykkeet".

Hei!

Tähän liittyen, oliko teillä tytön ja pojan saaneilla mitään eroa raskausajan s***ihaluissa? Esikoiseni on poika ja häntä odottaessani olin suoraan sanoen himokas, mutta nyt ei huvittaisi ei sitten millään. Voisinkohan sitten tällä kertaa odottaa tyttöä... Muita sanottavia eroja en ole huomannut tähän mennessä (rv 30). Paitsi ettei vauva paina samalla tavalla kylkiluita kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta tämä saattaa muuttua kun aikaa vielä kuluu.

Ensimmäinen odotus: Pallomaha, kiloja ei tullut juuri ollenkaan, teki mieli suolaista, jaksoin tehdä ja touhuta ja lenkkeillä ihan loppuun asti, seksihalut valtavat: tuli poika. Toinen raskaus: Maha valtava ja leveä, hirveä himo hedelmiin, kauhea närästys, peräpukamat ja suonenvedot, painoa tuli ja kunnolla, väsymys, seksihalut valtavat : tuli tyttö

Kolmas raskaus: paino on laskenut, suolaisen nälkä, hedelmien himo, väsymys, kovat seksihalut, maha pallomainen ja tasaisen pyöreä : tulossa poika

Yhdessäkään raskaudessa ei pahoinvointia

2 tyttöä ja 1 poika, poika/kolmas raskaus erosi siitä että pahoinvointi oli kamalampaa kuin koskaan aiemmin, maha oli ihan samanmallinen kuin aiemmin "poikamaha", mutta pienempi kuin aikaisemmat ja kilojakin tuli vain n. viisi ja pienin maha oli kuitenkin jo 700g isompi kuin 1. lapsi eli vauva oli reilun 3,5kg.

Närästi kyllä, mutta vähemmän kuin tyttöraskauksissa, tosin vauvalla ei juuri ollut hiuksiakaan ja tytöt olivat paksutukkaisia - tämä siis närästysuskomukseen että närästys tarkoittaisi vauvalla olevan paljon hiuksia.

Yhteistyössä