Raskauden kevyt ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Antakaapa hyviä vinkkejä mulle, joka haluaisin raskaana ollessa mahdollisimman vähän kiloja (ennestään on ihan kiitettävästi).

Eli siis miten kannattaa syödä, jotta on kuitenkin terveellistä sekä mulle, että vauvalle. :)

Rd täällä ja pakosta kevyellä ruokavaliolla :( . Kaikki sokerit pois, myös hedelmät ja tuoremehut. Kasviksia paaaaljon , vähärasvaista lihaa,ruisleipää paljon ja rasvattomia maitotuotteita ym. Itsellä omituinen ongelma: paino laskee tai korkeintaan pysyy samana vaikka nyt keskiraskaudessa ei näin kuulemma sais olla sanoo neuvolantäti . Tosin mulla ei ylipainoa. Kovin yritän saada painoa lisää mut ei vielä ole tällä ruokavaliolla onnistunut.

ap
Kiitos vastauksista. Vaikeaa tulee olemaan tuo herkuitta oleminen, kun oon oikea pullahiiri. *nolo* Kivempi olisi sitten raskauden jälkeen, kun ei tarvitsisi miettiä siitä ihrasta pois pääsyä. :D

..
yksi hyväksi havaittu(kokemuksella siis) keino on syödä ihan normaalin verran. Ei siis alkaa syömään kahden edestä. eka raskaudessa illat napostelin millon mitäkin, nyt kolmannessa en sitä ole tehnyt jamuutenkin syönyt just normaalin verran eikä yhtään enempää niin kiloja tullut tasan sen verran kuin niitä saa tullakin ja olo on vieläkin aivan huippu vaikka laskettu aika ens viikolla! ei mitään huonoaoloa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
yksi hyväksi havaittu(kokemuksella siis) keino on syödä ihan normaalin verran. Ei siis alkaa syömään kahden edestä. eka raskaudessa illat napostelin millon mitäkin, nyt kolmannessa en sitä ole tehnyt jamuutenkin syönyt just normaalin verran eikä yhtään enempää niin kiloja tullut tasan sen verran kuin niitä saa tullakin ja olo on vieläkin aivan huippu vaikka laskettu aika ens viikolla! ei mitään huonoaoloa.
Paljon on tullut painoa?

Yhteistyössä