Raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
kaksi lasta synnyttänyt ja 4 keskenmenoa, en koe että minulla olisi 4 kuollutta lasta. :D 4 keskenmennyttä raskautta ja 4 kuollutta solumöykkyä.

KESKENMENO ON ERI KUIN KESKEYTYS!!

Sama asia sieltä ulos tulee!

toinen on luonnon hoitama, toinen on murha...

Joskus voi luontoa avittaa, tehdään avittamalla niitä lapsiakin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
kaksi lasta synnyttänyt ja 4 keskenmenoa, en koe että minulla olisi 4 kuollutta lasta. :D 4 keskenmennyttä raskautta ja 4 kuollutta solumöykkyä.

KESKENMENO ON ERI KUIN KESKEYTYS!!

Sama asia sieltä ulos tulee!

toinen on luonnon hoitama, toinen on murha...

Joskus voi luontoa avittaa, tehdään avittamalla niitä lapsiakin välillä.

Niin minkä murha? en koe edelleenkään, että minulla olisi kuolleita lapsia kun olen saanut keskenmenoja, joten en pidä keskeytystäkään minkään murhana. Se että solu aloittaa jakaantumisen ei mielestäni täytä vielä lapsen ja ihmisen tuntomerkkejä. :D

Minulla on keskeytty myöhäisillä viikoilla, jonka lapseksi jo miellän, mutta keskeytykselle oli syynsä. Eli avitettu luontoa.

no, ymmärrän senkin että joskus tuottaa vähemmän tuskaa kuolla ennen syntymänä kun kitua ja kuolla sitten. Myöhäsillä viikoilla en ihan pelkästään sosiaalisista syistä keskeyttäisi.

Minulla on keskeytty myöhäisillä viikoilla, jonka lapseksi jo miellän, mutta keskeytykselle oli syynsä. Eli avitettu luontoa.

no, ymmärrän senkin että joskus tuottaa vähemmän tuskaa kuolla ennen syntymänä kun kitua ja kuolla sitten. Myöhäsillä viikoilla en ihan pelkästään sosiaalisista syistä keskeyttäisi.

No niitä ei lain mukaan saa enää sillon.

No niitä ei lain mukaan saa enää sillon.

no eipä sit mulla mitään syytä vastustaa niitäkään keskeytyksiä mitkä tapahtuu myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lol:
Abortoijat niitä kouluttamattomia on; ei osata edes ehkäsyn käyttöä

LOL vaan sullekin! Pillerilapsia on tässä maassa pilvin pimein, itselläkin sellainen. Seuraavan pillerilapsen jo abortoinkin. En kuvitellut, että kahta kertaa osuisi omalle kohdalle, mutta niin vain kävi. Ja tietääkseni ehkäisypillerit ovat ehkäisyä, vai miten on???

Minulla asia meni näin:

Soitin tk:hon, jossa kerroin asiani. Sain ajan lääkärille, jossa puhuimme syistä keskeytykseen ja sisätutkimus tehtiin.
Sain ajan labraan, jossa otettiin virtsa- ja verinäyte. Tutkittiin, että todella olen raskaana sekä klamydia.
Seuraavaksi menin toiselle lääkärille puhumaan keskeytyksestä. Keskeytys vaatii lain mukaan kahden lääkärin mielipiteen.
Sitten menin sairaalalle, jossa minut ultrattiin ja raskausviikot tarkastettiin, minulla niitä oli 9+6. Minulle annettiin tabletti, joka keskeytti raskaushormoonin erittymisen ---> sikiö kuoli.
Parin päivän päästä menin jälleen sairaalalle, jossa emättimeen laitettiin muistaakseni 2 tablettia, jotka käynnistivät synnytyksen. Lisäksi sain kipulääkkeen. Pääsin kotiin kun verta oli alkanut tulemaan kunnolla. Saikkua sain 3 päivää.

Tähän väliin tuli kaikki kohtutulehdukset, viikon sairaalareissut, kaavinta jne. Mutta jos kaikki olisi mennyt niinkuin pitikin se olisi mennyt näin:

Käynti jälkitarkastuksessa sekä verikokeissa, joissa varmistettaisiin, että raskaus on todella keskeytynyt.

Yleensä aina pyritään keskeytys tekemään lääkkeillä, synnyttänyt nainen saa sen tehdä itse kotona. Imukaavintaan mennään, kun muita mahdollisuuksia ei ole.
Niin ainakin täällä päin on monet lääkärit kertoneet, kun olen ihmetellyt, että miksi en minä voinut samantien päästä kaavintaan..

Noi abortin vastustajat ovat varmaan valmiit hoitamaan ja auttamaan tota viiden lapsen äiteä arjessa? Auttamaan taloudellisesti? Henkisesti? Huoltamaan huushollia ja siivoamaan? Olemaan tukena ja apuna synnytyksen jälkeen? Valvomaan öisin vauvan tai isompien lasten kanssa? Tekemään kaikkensa, jotta hän jaksaa olla äiti näille jo olemassa oleville lapsille?

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Noi abortin vastustajat ovat varmaan valmiit hoitamaan ja auttamaan tota viiden lapsen äiteä arjessa? Auttamaan taloudellisesti? Henkisesti? Huoltamaan huushollia ja siivoamaan? Olemaan tukena ja apuna synnytyksen jälkeen? Valvomaan öisin vauvan tai isompien lasten kanssa? Tekemään kaikkensa, jotta hän jaksaa olla äiti näille jo olemassa oleville lapsille?

Mä luulen että abortin vastustajien energia valuu siihen abortin vastustamiseen. Tuskin jaksavat tippaakaan välittää mitä maailmassa tapahtuu. Saati tarjota apua KENELLEKKÄÄN joka sitä tarvitsee. Alkioiden ja sikiöiden perään itkeä tihrustetaan ja huudellaan murhaajaa. Mutta tuskin siellä citymaasturissa istuessa ja omaa natiaista päiväkotiin ajaessa juolahtaa mieleen kaikki maailman lapset jotka samaan aikaan raattaa tekstiiliteollisuudessa jotta länsimaisilla lapsilla ois vaatetta päälle puettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Aivan. Juuri tätä olin myös tulossa sanomaan ja myöskin sen, että olkoot vaan kuinka paljon tahansa ottajia lapsille, niin siinä on kuitenkin edessä myös raskaus, joka ei todellakaan ole aina helppo, työelämän keskeytyminen sekä monia muita seuraamuksia ja näistä johtuva mahdollinen masentuminen. Oletteko te abortin vastustajat tosiaankin tukena näissä muissa asioissa mitä se raskaus tuo mukanaan? Kannataisi ajatella vähän pidemmälle. Raskaaksi tulleella, joka ei halua lasta, ne yhdeksän kuukautta voivat olla todella vaikeat, monelle kun ne ovat raskaat vaikka kovasti vauvaa toivookin.

Uusimmat

Yhteistyössä