Raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Hei!
Kuinka minun tulee edetä kyseisen asian suhteen?
Varaan huomenna ajan ensimmäisenä yksityiselle gynekologille, jossa varmistetaan ainakin raskauden kesto.
Kuinka päätetään, keskeytetäänkö lääkkeillä vai kaavinnalla?
Kuinka pitkä sairasloma?

moi! Vaikka tämä ei viestiisi vastaakkaan saanko udella ikäsi? Niin ja se lääkkeillä vai kaavinnalla riippuu viikoista. Jos alle 9 viikkoa niin lääkkeillä.. Ja mä sain ainankin kokonaisen päivän sairaslomaa

Saat todennäköisesti huomenna lääkäriltä lähetteen labrakokeisiin ja lähetteen äitipolille tai vastaavaan paikkaan missä nyt ikinä teidän kunnassa keskeytykset hoidetaankin.Sieltä pitää itse varata aika.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ikää on 36 vuotta, jos se nyt mitenkään tähän asiaan liittyy.
Annetaanko nykyään keskeytyslääkkeet kotiin, vai tehdäänkö keskeytys aina sairaalassa?

Mä sain lääkkeen suun kautta sairaalassa, naistentautejen polilla ja mukaan lääkkeitä jotka piti kolmen päivän päästä aamulla itse laittaa emättimeen. siitä noin kolme tuntia ja alkoi vuoto, noin parin tunnin päästä siitä oli runsaanpaa vuotoa ja kovia vatsa kipuja. kivut loppui vuoto väheni ja illalla oli jo ihan hyvä olo. olisiko kahden viikonpäästä ollut puhelin aika lääkärille että miten meni mikä on olo ja vointi. saikkua taisin saada sen yhden tai kaksi päivää, enenpää en olis tarvinnutkaan. mulla oli viikkoja reilu 9 keskeytyken aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
luulisi 36v aikuisen olevan hieman vastuullisempi :/

Olisikohan syytä pitää suu kiinni, kun et oletettavasti tiedä taustoja?

Jos ikä ei ole vastuuta opettanut, niin ainakin sen, etteivät asiat aina ole niin musta-valkoisia.

Kiitos.

Mulle tehdään ylihuomenna kaavinta. Saikkua tulee koko loppuviikko.
Lääkkeellisestä en kysynyt, halusin suoraan kaavinnan.

joo, murha on aina murha mutta onkohan tullut kellekkään mieleen että kyseessä voi todellakin olla vahinko!itsellä 5 pientä lasta ja kuudes alullaan ja keskeytys edessä. talovelka lankesi maksettavaksi kun ukko lähti kävelemään ja takana vaikea synnytyksen jälkeinen masennus, ei ole rahaa elättää perhettä yksin ei sitten niin millään ja sen tietää että jos nyt kuudes syntyisi menisi viimeisetkin voimavarat joita koitan säästää että pystyisin hankkimaan elantoa perheelle.arvostelijat voisi pitää turpansa tukossa kun eivät tiedä toisten elämästä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
voi pientä sikiötä... ja ottajia kyllä olisi...

niin, tasan ei käy onni...

mun mielestä se alkio on tossa vaiheessa kasa eläviä, jakautuvia soluja. emmä sure punasolujakaan sillon kun satun saamaan haavan ja niitä vuotaa pois. Eri asia siinä vaiheessa kun lapsen kantaa ja synnyttää, tuskin kovin moni siinä vaiheessa voi lapsestaan luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja aha:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
voi pientä sikiötä... ja ottajia kyllä olisi...

niin, tasan ei käy onni...

mun mielestä se alkio on tossa vaiheessa kasa eläviä, jakautuvia soluja. emmä sure punasolujakaan sillon kun satun saamaan haavan ja niitä vuotaa pois. Eri asia siinä vaiheessa kun lapsen kantaa ja synnyttää, tuskin kovin moni siinä vaiheessa voi lapsestaan luopua.

JOOPA joo, lapsi on lapsi...

yleensä keskeytyksen vastustajat eivt ole kovin pitkälle kouluttautuneita ja siksi suhtautuvat niin negatiivisesti asiaan. Ei ymmärretä millaisessa tilassa alkio todellisuudessa kohdussa on, ja että sen olomuoto on hyvin kaukana lapsesta. Jokainen voi sitten tietysti vedota johonkin henkimaailman juttuihin, mutta niihinkin yleensä uskoo vain vähemmän sivistyneet. off topic mutta itse en ollut mitenkään surullinen kun sain ennen esikoistani pari keskenmenoa, koska olen sen verran pitkälle kouluttautunut, että ymmärsin keskenmenon olevan osa luonnonvalintaa ja että heikot eivät eloon jää. En kokenut asiaa mitenkään lapsen kuolemana.

yleensä keskeytyksen vastustajat eivt ole kovin pitkälle kouluttautuneita ja siksi suhtautuvat niin negatiivisesti asiaan. Ei ymmärretä millaisessa tilassa alkio todellisuudessa kohdussa on, ja että sen olomuoto on hyvin kaukana lapsesta. Jokainen voi sitten tietysti vedota johonkin henkimaailman juttuihin, mutta niihinkin yleensä uskoo vain vähemmän sivistyneet. off topic mutta itse en ollut mitenkään surullinen kun sain ennen esikoistani pari keskenmenoa, koska olen sen verran pitkälle kouluttautunut, että ymmärsin keskenmenon olevan osa luonnonvalintaa ja että heikot eivät eloon jää. En kokenut asiaa mitenkään lapsen kuolemana.

itse olen kyllä yliopiston käynyt..

Silti väität alkiota lapseksi =D

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Silti väität alkiota lapseksi =D

kyllä minäkin lasta heti odotin, en alkiota...

Uusimmat

Yhteistyössä