raskauden jälkeen kuukautiset...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nevis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nevis

Jäsen
29.01.2012
246
0
16
Kerava
Tästä aiheesta on varmaan keskusteltu ennenkin mutta...
Kuinkas nopeasti on ihmisillä kuukautiset alkanut synnytyksen jälkeen?
Tässä pohdin vaan, että kun ei ole menkkoja vieläkään näkynyt, että onko se normaalia ja onko mahdollista olla uudestaan raskaana, vaikkei menkkoja ole vielä ollut kertaakaan??..

Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen tuli vähäistä vuotoa, jota ei menkoiksi kehtaa laskee. Noin 6-7kk synnytyksen jälkeen alkoi menkat, täys imetin 5,5kk ja jatkoin osaimetystä 9kk ikään asti, jonka jälkeen menkat ovat muuttuneet säännöllisimmiksi.

Ekasta meni 10kk, tokasta 8kk. Ja tottakai voit olla raskaana, ellette ole ehkäisseet, ovulaatiohan tulee ennen niitä menkkoja. Siksi meilläkin pelattiin kortsun kanssa kunnes esikoisen jälkeen tuli menkat, sillä en halunnut alkaa kyttäämään, että olenko jo raskaana vai eikö kierto ole vielä palautunut, vaikka toinen lapsi olikin vielä joskus (piankin) toiveissa.

Mulla alkoi menkat kun lapsi oli 7kk ja imetin. Uudelleen raskaaksi tulin kun lapsi oli 8kk. Eli mulla ainakin tarvittiin ne menkat ennen uutta raskautta. Mutta on mahdollista tulla raskaaksi vaikka imettää eikä ole menkkoja, vaikkakin on epätodennäköisempää. Vai mitä ajat takaa?

Mulla alkoi, kun tyttö oli 11 kk. Oli ollut kova syömään tissiä siihen asti.

Tottakai voi tulla synnytyksen jälkeen raskaaksi niin, ettei ole ollut menkkoja kertaakaan. Ensin tulee ovulaatio, sitten menkat ja jos tulee ekasta ovulaatiosta raskaaksi, niin menkkoja ei tule. Tunnen ainakin yhden naisen, joka tuli synnytyksen jälkeen raskaaksi niin, ettei tullut yksiäkään menkkoja. Itselläni ne ekat menkat oli "harjoittelua" eli limakalvot oli paksuuntuneet niin vähän ja vuotoa oli niin niukasti, etten usko, että olisin teoriassakaan voinut tulla raskaaksi tai ainakaan, että alkio olisi voinut kasvaa ja kehittyä.

Mulla alkoi menkat kun lapsi oli 7kk ja imetin. Uudelleen raskaaksi tulin kun lapsi oli 8kk. Eli mulla ainakin tarvittiin ne menkat ennen uutta raskautta. Mutta on mahdollista tulla raskaaksi vaikka imettää eikä ole menkkoja, vaikkakin on epätodennäköisempää. Vai mitä ajat takaa?

Meillä kakkonen sai alkunsa ennenkuin menkat ehti ekan jälkeen alkaa. Mutta tuleehan se ovis yleensä aina ennen menkoja.
Kakkonen oli kyllä ihan suunniteltu, vaikka "yllätyksenä" raskaus alkoi niin pian.

joo siis kyllä tuon tiesin. juuri sellaisen tapauksen vaan kuulin, että oli tullut raskaaksi ennen menkkoja, ja meni aika pitkään ennen kun asian edes tiesi kun ei ollut oireita...jne

Mulla 2.5 v lapsi ja odotan toista eikä ollut menkkoja, joka varmaan johtui siitä että kierukka laitettiin heti kun voi ja raskauduin heti kyn otettiin pois, ja minulla ei ollur menkkoja kierukan aikana ollenkaan.

Mulla pysynyt aina pois niin kauan ku imetin. Esikoisesta 8kk, keskimmäisestä 13kk ja nyt vauva pian 7kk eikä menkkoja näy, enkä tosin nyt niitä odotakaan kun tiedän miten kehoni toimii.

Yhteistyössä