raskauden jälkeiset kilot!

• Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
läski
Miten kauan teillä on mennyt, että paino on ollut samassa kuin ennen raskautta? Tuntuu, että kaikilla joiden kanssa olen keskustellut asiasta niin ovat melkein heti olleet samassa painossa ja mulla ei tunnu nämä kilot lähtevän millään. Ruokavalion pitäisi olla ihan ok. En syö herkkuja ja normaalia kotiruokaa teen ja olen käyttänyt jo pitkään vähärasvaisia tuotteita ja koittanut vältää rasvaista ruokaa.

Jäänkö minä nyt tämmöiseksi..ainiaaksi.

liikunnasta vielä, että vaunuttelemassa pyrin käymään päivittäin ja kotona stepperi käytössä ja vatsalihas treeniä teen joka ilta.ymm. jumppailua

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kuinka pitkä aika synnytyksestä on?
no ei ole kuin reilu kuukausi. tiedän, että voin olla vähän liaan hätäinen, mutta muutama ystävä synnyttänyt suurinpiirtein samoihin aikoihin ja kovasti puhuivat kuinka paino jo samassa. En edes ilennyt omaa painoani kertoa.

Mulla ei ainakaan imetysaikana lähde mitään. Ja synnytyksestä jo kohta 10kk. Ei vaikka söis kuin lintu ja noudattaisi mitä hyvänsä ruokavaliota.

Eikä ole muuten lähtenyt aiemmillakaan kerroilla (4 lasta). Imetyksen loputtua sitten paremmin.

Älä hätäile vaan anna itsellesi aikaa. 1kk on vielä kovin lyhyt aika, kun keholla menee paljon, paljon pidempään toipua synnytyksen muutoksista.

Sinikka
Kuinka pitkä aika synnytyksestäsi on? Entä paljonko vielä on ylimääräisiä kiloja? Ei kannata alussa kovin rajusti alkaa laihduttamaan, ainakaan jos pystyy imettämään. Itselleni on jäänyt raskauksista ylimääräisiä kiloja, mutta olen kyllä kova syömään makeaa. Ikäkin kyllä varmaan voi jonkin verran vaikuttaa painon tippumiseen. Itselläni ainakin ensimmäisen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa paino oli jo melkein se, mitä ennen raskautta. Varmasti painosi laskee lähelle lähtötilannetta, kun jatkat terveellistä ruokavaliota ja lisäät liikuntaa kunnon kohentuessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Multa ne eivät lähde milloinkaan.

(kymmenen lisäkiloa kasassa neljästä raskaudesta ja kahdeksasta vuodesta)
Vähän sama tilanne.

Mutta sen olen päättänyt, että ikinä en lapsille syyttele painostani raskauksia. Kuten oma äitini. ai että ärsytti kuunnella sitä marmatusta kaikille muoreille, että jokaisesta raskaudesta on jäänyt viisi kiloa. Oishan ne kilot varmaan muutenkin tulleet. Niin tai näin, mä en syyttele lapsia kiloistani.

ap
kiitos teille vastauksista. joo tiedän, että tuo on vielä lyhyt aika . alkoi vain tuntua niin pahalta, kun toiset puhuu kuinka on samoissa painoissa kuin ennen ja ei siinä mitään olen iloinen heidän puolestaan, mutta harmittaa tämä oma vararengas tässä. mutta sama malli jatkukoon eli terveellinen ruoka ja liikuntaa niin jospas sitä viimestään kesällä oltaisi lähellä jo sitä normaalia painoa.

joanna
älä anna nania,kyllä sitä maitoo rupee tuleen kun vaan imettää. jos et halua imettää niin sit se on toki eri juttu. itte pilasin ekan imetyksen lisämaidolla. maitoo tulee kun imettää ja imettää ja imettää. mulla tuli 20kg painoo ja lähti 2kk:ssa. imetys kuluttaa hurjasti,kunhan ei syö sit liikaa.. ja muistaa liikkua.

minä
Ekan kanssa imetyksen myötä puolessa vuodessa kaikki 32kg. Nyt toisen kohdalla paino tippui imetyksen ajan (eli 10kg lähti) ja loput 10kg jäi kummittelemaan...toisen syntymästä siis aikaa 4kk. Lähtöpaino tosin oli pieni,joten loppuja ylimääräisiä voi olla tosi hankala saada pois.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ekan kanssa imetyksen myötä puolessa vuodessa kaikki 32kg. Nyt toisen kohdalla paino tippui imetyksen ajan (eli 10kg lähti) ja loput 10kg jäi kummittelemaan...toisen syntymästä siis aikaa 4kk. Lähtöpaino tosin oli pieni,joten loppuja ylimääräisiä voi olla tosi hankala saada pois.
minun tavoite olisi 55. (tuo painoin ennen raskautta) nyt kävin neuvolan puntarilla ja se näytti 75 (ihan hävettää) peilistä, kun itseään katsoo niin tuntuu että reidet on ihan ok vaan kaikki tuntuu olevan kertynyt tuohon vatsan seutuun. mieskin sanoi, että olen paljon laihempi kuin kotiin tultua synnäriltä, mutta todellakin yllätyin kun puntari näytti vielä noinkin paljon. siis en ajatellutkaan olevani vielä lähelläkään tuota tavoitetta, mutta todellakin yllätyin että noinkin paljon jäljellä. itselläni ei ole puntaria jotta voisin kokeilla näyttääkö se samaa kuin neuvolan.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minun tavoite olisi 55. (tuo painoin ennen raskautta) nyt kävin neuvolan puntarilla ja se näytti 75 (ihan hävettää) peilistä, kun itseään katsoo niin tuntuu että reidet on ihan ok vaan kaikki tuntuu olevan kertynyt tuohon vatsan seutuun. mieskin sanoi, että olen paljon laihempi kuin kotiin tultua synnäriltä, mutta todellakin yllätyin kun puntari näytti vielä noinkin paljon. siis en ajatellutkaan olevani vielä lähelläkään tuota tavoitetta, mutta todellakin yllätyin että noinkin paljon jäljellä. itselläni ei ole puntaria jotta voisin kokeilla näyttääkö se samaa kuin neuvolan.
Älä ap huoli! Mulla oli kans sillon toista ennen lähtöpaino 51,nyt mittari on joulusta asti näyttäny 60-61kg. Sitä ennen paino tippu ihan huomaamatta ja nyt tuntuu jämähtäneen...sniif!

vieras
No mulla karisi kiloja aluksi kun täysimetin poikaa, mut sit pikkuhiljaa paino alkoikin nousta. Nyt imetys on loppunut ja olen +9 kiloa lähtöpainosta. Mutta olen ennen kaikkea tyytyväinen jos nämä kilot pysyisivät, kun ennen olin aivan liian hoikka enkä lihonut ennen raskautta. Synnytyksestä puoli vuotta.

vierailija
imetyshän kuluttaa sen 500kcal/päivä, mutta sitten pitää muistaa myös syödä ja juoda kovasti, imettävän äidin tulee syödä normaalia enemmän, tästäkin varmaan löytyy googlettamalla imettävän äidin ruokavalio...Liikunta, imetys ja terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o, jos haluaa myös pysyviä tuloksia..tai jos ei imetä niin liikunta ja terveellinen ruokavalio, ei liian tiukkakaan saa olla ruokaympyrä, silloinkaan ei laihdu, ainakaan pysyvästi ja saa kaikenlaisia lisä oireita (kokemusta siitäkin)...älä hätäile vielä, ei se mitä puntari näyttää vaan se,että itsestä tuntuu hyvältä ja peilissä kuva miellyttää...ja 1kk synnytyksestä on hurjan pieni aika, jos otat tavoitteeksi lapsesi 1v syntymäpäivän niin uskon, että pääset sekä hoikaksi, että kiinteäksi :)

Yhteistyössä