raskauden ensioireet?

Ajattelin kirjoittaa tänne, anteeksi jos on väärä paikka :)

Eli siis, toiveena olisi raskaus. Milloin teille ilmaantui ensimmäiset oireet? Kuvittelin viime kuussa olevani vihdoin raskaana, mutta menkat tulivat ajallaan. Kierto 28 päivää.

Nyt ovulaatio oli 22.6. Nippasut alamahassa muutamaan otteeseen ja olen käynyt pari kertaa yhtä äkkiä oksentamassa. Aamuisin on vähän höntelö olo, ihan ku olis kuumetta tai krapula! Tisseihin ei satu, mutta onko se juurikin se, mistä tietäisi että on tärpännyt?
Niin ja mielialat on vaihdellu nyt viikon verran iha järetöntä tahtia!
Vauva kuume on ollut jo reilun vuoden. Ympärillä olevat ihmiset ovat raskaana, tulleet kerta heitolla, itsellään ei vaan tunnu tärppäävän... :(

Voisitteko kertoa, milloin teille tuli oireita ja millaisia?

Kiitän paljon :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Mulla ainakin oviksen jälkeen keltarauhanen tekee noita oireita: siis kuvotusta, yms. vaikka raskaana ei olisikaan.

Mulla oli tärppikierrossa ainoa oire pari päivää oviksesta kun maha oli TODELLA kipeä. kuukautiskipumaista särkyä iltaisin. muuta ei ollut. Pahoinvointi alkoi rv 8 vasta, ja oikeastaan kaikki muukin oireilu tosi myöhään.

Tsemppiä, toivottavasti tärppi pian käy.

T:Neiti rv 24+0
 
Moi!

Mulla ainakin oviksen jälkeen keltarauhanen tekee noita oireita: siis kuvotusta, yms. vaikka raskaana ei olisikaan.

Mulla oli tärppikierrossa ainoa oire pari päivää oviksesta kun maha oli TODELLA kipeä. kuukautiskipumaista särkyä iltaisin. muuta ei ollut. Pahoinvointi alkoi rv 8 vasta, ja oikeastaan kaikki muukin oireilu tosi myöhään.

Tsemppiä, toivottavasti tärppi pian käy.

T:Neiti rv 24+0
Se voi olla :( ja toinen, mikä varmasti saa "raskausoireet" pintaan, on se että kun sitä niin kovasti haluan ja odotan. Kaikkea pientäkin luulee oireiksi.

Menkkojen pitäisi tulla 6.7. Milloin voin tehdä ekan testin? Alkaa olemaan aika epätoivoinen olo, jopa tuntuu että en voi tulla raskaaksi :(
 
Jollain herkällä testillä voit kokeilla testata jo pari päivää ennen menkkojen oletettua alkua. Mutta luotettavimman vastauksen saa vasta kun menkat on myöhässä :)

Mä tiesin vaan et olen raskaana enneku menkat oli edes myöhässä. Muita oireita mulla ei ollut, ku tissit kipeet ja alavatsaa nipisteli.

Tsemppiä sulle :)

- Sokruli rv 14+0 -
 
sunni
Moi ja onnea testaukseen!

Mulla kipeytyi rinnat aluksi vain vähän noin viikko ennen ku menkat ois pitäny alkaa, sit menkkojen oletuspäivänä ne oli kipeytyny jo reilusti alta ja sivuilta, esim juokseminen sattui. Sit plussasin, oli tissit vieläki kipeemmät, nyt ne on tasasen kipeet olluki koko ajan, mut jos ei liiku yhtään,ei niihin sit koske. Nännit ei oo arat ollenkaa niiku oviksen jälkeen muissa kierroissa oli.
Lähes oireeton oon ollu koko ajan, paitsi plussauksen jälkeen ilmaantuneet kärttyisyys (unen puute?) ja vihlonta ja nipistely kohdun kohilla. Niin ja ruoka ei oo maistunu kohta viikkoon ja öisin en saa unta.
Mutta kovin yksilöllisiähän nää on.


Testiin sain 2-3 pvää ennne oletettuja menkan alkuja viivanpaikkaa joka vahvistu tooooooosi hitaasti.
 
Pissattaa ja pissattaa :) Nivusten lähellä, ehkä munasarjoissa tms. vihlontaa kun nousee ylös esim sohvalta ja tekee mieli syödä :) Tämmösiä on tähän alkuun havaittu, johtuvat sitte raskaudesta tai ei :)
 
Mulla koski tosi paljon alamahaan ja olin ihan varma, että kuukautiset alkaa. Tuli ostettua suojatkin. Testin tein perjantaina, maanantaina tai tiistaina olisi kuukautisten pitäny alkaa. Testi oli heti vahva positiivinen. Tissit meni sit aika äkkiä kipeiksi. Joo ja ihan alkuraskaudesta meinasin kerran pyörtyä.

Biliga ja poikanen 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi etova olo noin viikko, ennenkun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mahakipuja oli myös. Rintojen arkuus tuli vasta siinä kohti kun menkkojen olis pitäny alkaa. Wc:ssä sai rampata ja flunssainen olo... Toivottavasti plussaat pian:)
 
Mulla ainoa oire, johon kiinnitin huomiota ennen plussaamista, oli alavatsan kutina. Piti siis ihan raapia välillä, kun niin kutitteli. Plussauspäivänä alkoi rintojen arkuus, joka on jatkunut siitä saakka. Rinnat on kipeimmillään öisin. Kun nousen sängystä yöllä vessaan, rintoja vihloo ihan hirveästi ja tuntuu, että ne "venyy" ja melkein repeää irti :LOL: Samoihin aikoihin mulla alkoi myös yölliset vessareissut. Ensin riitti kerta yössä, nyt täytyy useimmiten käydä kahdesti. Ja samalla täytyy juoda vettä, kun janottaa niin.

Jomi & Samu-Sirkka 10+2
 
Mulla pahin ensioire oli että tissit ihan pirun kipeet, ja niin ne on edelleenkin. Ihan tekee kipeetä välillä suihkussakin ku vettä roiskuu. Menkkojen alkamisen aikaan heräsin yöllä ihan tajuttomaan mahakipuun jota kesti ehkä minuutin ja meni ohi, parin yön päästä toistui. Mahaa nippaili kokoajan niinkuin normaalistikin kun menkkojen pitäisi alkaa. Menkat ei vaan alkaneet. Tein positiivisen testin vasta kun menkat oli kaksiviikkoa myöhässä, en uskaltanut aikaisemmin ettei taas tarvitse pettyä.

Paljon plussatuulia sinne

Joulumamma 13+4
 
hei ja kiitos kaikille vastauksista!

kun lueskelin teidän oireitanne, olen varma etten ole vieläkään raskaana. Tosin eilen nukkumaan mennessä yskäisin ja alamahaa vihlaisi kovasti. Tälläkin hetkellä nippailee, mutta siihen se jääkin. Vessassa ravaamista ei ole eikä rinnat ole kipeänä. Nippailutkin varmasti johtuvat siitä,kun kovasti ajattelen asiaa ja toivon raskautta, pääkoppa tekee tepposia.

onnea teille kaikille raskaudesta! Ehkä miutakin onnistaa vielä joskus, joku päivä :)
 
Minä tunnistin vaikka mitä oireita muutama viikko sitten, mutta testi näytti itsepintaisesti negaa. ;) Nyt kun sitten oikeasti tärppäsi, en oikeastaan huomaa mitään oireita... Rinnat eivät ole kipeät, en ainakaan omasta mielestäni ravaa vessassa tms. mutta vatsaa on vähän vihlonut, jota tosin en varmastikaan yhdistäisi raskausoireisiin, jollen jo tietäisi.
 
Mulla ekana huomiooherättävänä oireena oli lievä matkapahoinvointi. Ja naamaan tuli pari ihanaa, kipeää hormonifinniä, yäk. Sitten tuli menkkakipuilut, aika lievinä ja laantuivat hengittämällä. Uni ei tullut, ja nukahdettuani heräsin tosi helposti. Sitten taisikin jo tulla plussa, kun menkat oli toista päivää myöhässä.

Nyt oireet jatkuu ja pahoinvointi taitaa nostella päätään. Hassua, koska huomenna varmistetaan viikko sitten varhaisultrassa tehty havainto, jonka mukaan olis mennyt kesken jo viikkoja sitten... :(
 
Mulla ei ole koskaan ollu rinnat kipeenä raskauksissa..
Ite olen huomannu väsymyksestä, röyhtäilystä, etovasta olosta, pahalla päälä olosta ja ehkä sitä itkusuuttaki on jo ennen testiä saattanu olla..
Ite kans jo ajattelin että kuvittelen oireet kun niin kauheesti tätä toivonu ja halunnu,mutta tällä kertaa en kuvitellu. Turvotuskin mulla alkaa aika pian yleensä. Myös niitä menkkamaisia jomotuksia ja repäisykipuja tuntuu.. Tein ekan testin perjantaina kun menkkojen piti vasta maanantaista alkaen alkaa, ja testiin tuli sellanen viivanpaikka/haamujen haamu.. Maanantaina tein uuden testin ihan apteekin omalla ja selvä viiva tuli!
 
Mulla ei kummassakaan raskaudessa ollut mitään merkittäviä oireita, joita olisi raskauteen voinut liittää. Rinnat ei olleet arat ollenkaan. Jälkeenpäin kun muistelin, saattoi joskus olla jotain nippailuja alavatsassa, mutta en olisi tietämättä niitä raskauteen liittänyt.. eli raskaana voi olla hyvinkin oireettomana! Tsemppiä ja tärppionnea!
 
hei ja kiitos kaikille!

Kertokaa, mitä mieltä... niinsanottuina oireina miulla on nyt ollut:
Väsymys
Mielialan järetön heittely
Alamasun nippailu, menkka kipuinen tunne esim tänään koko päivän.

Olen jostakin syystä sitä mieltä että kuvittelen kaiken ja olen jo valmistautunut siihen että nega tulee :)
 
Mulla rinnat ollu kipeet enemmän sellaisissa kierroissa missä en ole raskautunu,mun mielestä se tuli nyt vasta hieman myöhemmin.Eikä lämpökään ihan alussa noussu.
Hirveät mieliala heittelyt oli(miehellä oli kestämistä,itkin ku unohti ostaa mulle maitoa kaupasta),lievää pahoinvointia ja tuo lämpö voi tosiaan merkata hyvinkin,muistelen että mullakin oli sillo alussa just tota 37,1 ku normaali on 36,3,vilu/flunssainen olo ja vatsa turposi......testasin haaleanplussan kp25/30 ja selvemmän27/30 ja digillä varmistin 28/30 raskaana... oireet ja muut on niin henkilöstä kiinni,mieki olin varma että tuosta kierrosta se plussa viimisenä tulee ku oli antibioottikuurit,hiivat jne tuossa kuussa,mut sieltä se vaan tuli uuden vuoden lahjaks ku sitä vähiten odotti!ja ei ole enää ku reilut 9vk laskettuun aikaan!ja oli todella raastavaa joka kk testailla ja toivoa sitä plussaa,oireita oli välil vaikka muille jakaa...:D
Tsemppiä ja toivotaan että tärppää!!!! =)
 
Viimeksi muokattu:
heippa.

Nyt kävi oudosti, sillä veren vuoto alkoi 5 päivää ennen. Näin ei minulle ole koskaan tapahtunut. yleensä menkat alkaa pienellä tiputuksella ja loppuu päiväksi ja alkaa sitten kunnolla. Nyt on vuotanut tasaisesti vähän, koko ajan. Voisiko joku kertoa, mitä tapahtuu? :( :O
 
tyntti: meillä alkoi yritys elokuussa ja sen jälkeen on tullut uskomattomia kiertojan luulen että kuumeilu tekee kepposet... normi kierto miulla 29-31 joukkoon mahtui yrityksen aikana 27-34 päivän kiertoja yksi kierto tuhrutteli 4 päivää ennen kunnon vuotoa...

tosiaan plussasin eilen kp 31 en olisi uskonut mitenkään olevani raskaana olihan yk jo 11 näin jälkikäteen voin muutaman oireen mainita, virtsatietulehdus, selkäsärky muutamana päivänä, alavatsa jomotukset ja nännit ihan sika kipeet
 

Yhteistyössä