Raskauden aikainen pahoinvointi?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Millaista se on teillä ollut? Kun se alkoi niin oliko sitä joka päivä?

Mulla on nyt kolme kertaa ollut aamulla (siis ei peräkkäisinä ) sellainen olo, että on kuin krapulan huono ja oksettava olo. Tiistaina se olo ei mennyt heti pois, sitä kesti useamman tunnin ja se helpotti välillä kun söi jotakin.

Mulla on tässä raskaudessa ollut vain pahaa oloa. Ei lähelläkään että oksennus tulisi, mutta paha olo. Aamuisin ei mitään, päivän mittaan iskee ja illalla. Jos syön itseni aivan ähkyksi niin auttaa :D Mutta en haluaisi mitään uutta ennätystä tehdä kuinka paljon voi lihoa raskauden aikana....

Mulla oli "krapulainen" olo 24/7 ja oksensin joka päivä 6 tuntia, välillä aamusta, välillä illasta tonne rv 18 saakka...ei onneksi palannut loppuraskaudesta :) Ja kun loppui, loppui kuin seinään.

Tytöstä oli etova olo, ja oli yleensä aamuisin. Oksensin muutaman kerran, ja loppui siinä viikon 12 tietämissä joskus oli satunnaisesti huono olo. Poikaa odottaessa oli aamuisin huono olo, ja usein saikin aamupalan syödä pakkottmalla ja sitten vessaan. Muutamia päiviä oli, kun ei mennyt millään ohi, ja lopulta pelkkä vedenjuonti sai oksentamaan. Viimeisen kerran oksensin viikolla 16. Ja kiloja lähti, onneksi oli edellisestä raskaudesta jäänyt mitä ottaa :D

Minulla on ollut pahoinvointia kolme päivää aamusta iltaan, olen viikolla 8. Sitä ennen vain hetkittäin "yökkö"-olo. Nyt tuntuu ettei mikään maistu ja jos jotain suuhun pistää, alkaa heti oksettaa. Kiva kiva. Pakosti silti olen syönyt, kun kuitenkin on nälkä. Tuntuu että on helpointa on syödä "mautonta" ruokaa, kuten mehukeittoja, puuroja, pastaa. Myös hedelmät menevät ilman pahoinvointia. Lempiruokaani Meksikolaista en voi edes ajatella yökkäämättä.

Yhteistyössä