Raskas työkaveri

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä on töissä alottainut uusi henkilö 2kk sitten. Hän puhuu ihan koko ajan, ei kuuntele kunnolla muiden juttuja vaan alkaa kertomaan omia. Kyttää ja kuuntelee jokaista keskustelua. Jos hän saa jonkun "dramaattisen" viestin huokailee ja voivottelee sekä hakee huomiota, että joku reakoisi että mitä nyt. Työpäivät ovat alkaneet tuntua tosi raskailta tän henkilön takia, pakko tietenkin tulla toimeen ja vastailla hänelle, mutta nyt alkaa olemaan oma jaksaminen kortilla. Miten ihmeessä voi ystävällisesti sanoa tyypille, että nyt ei puhuta mitään 😂 On myös ollut tilanteita,että tää tyyppi itkee jos jotain negatiivista käy, joten en halua tilannetta että sanomisillani saan hänet itkemään.
 
Sillä on epävarmuus uutena työntekijänä, ettei häntä unohdettaisi?

Mä oon tehnyt samantyylisten kanssa niin, että sanon nätisti (mutta tarpeeks monta kertaa) että "ootas, mun on nyt pakko hoitaa tää yks asia."
 
vierailija
Onpa ikävä tilanne. Jotkut tosiaan lörpöttelee ihan liikaa.
Mä oon myös joutunut sanomaan, että keskityn nyt omiin juttuihini, en pysty kuuntelemaan. Kerran olen sanonut, että kuules, työpäivän aikana mua ei kertakaikkiaan kiinnosta kuulla juttuja mitkä ei liity töihin (tämähän ei ollut totta, mutta meinasi mennä hermot niin tuo oli näteintä mitä pystyin sillä hetkellä sanomaan...)
 
vierailija
Onpa ikävä tilanne. Jotkut tosiaan lörpöttelee ihan liikaa.
Mä oon myös joutunut sanomaan, että keskityn nyt omiin juttuihini, en pysty kuuntelemaan. Kerran olen sanonut, että kuules, työpäivän aikana mua ei kertakaikkiaan kiinnosta kuulla juttuja mitkä ei liity töihin (tämähän ei ollut totta, mutta meinasi mennä hermot niin tuo oli näteintä mitä pystyin sillä hetkellä sanomaan...)
Kyllä, harmittaa kun tuntuu tältä. Mutta ei ole kiva olo kun toisen läsnäolo väsyttää.Salaa toivon, että ei jatkaisi meillä enää syksyn jälkeen. Muut työkaverit ovat sanoneet samaa, että ei jaksa kuunnella.
 
vierailija
Kyllä, harmittaa kun tuntuu tältä. Mutta ei ole kiva olo kun toisen läsnäolo väsyttää.Salaa toivon, että ei jatkaisi meillä enää syksyn jälkeen. Muut työkaverit ovat sanoneet samaa, että ei jaksa kuunnella.
Valitettavasti teidän täytyy yhdessä päättää, että sanotte aina ystävällisesti että nyt täytyy hillitä lörpöttelyä omista asioista.
Jos hän uskoo sen niin vähentää, jos ei usko ja loukkaantuu ,niin lähtee pois.
 
vierailija
Ei kuuntele muita ja kuitenkin kyttää ja kuuntelee
Niin siis jos ollaan kaikki yhdessä tauolla, ei kuuntele kunnolla mitä muut puhuu vaan alkaa kertoa omia juttuja toisten päälle. Jos taas juttelee sivummalla toisen kanssa, tämä henkilö syöksyy heti liki tekemään jotain turhanpäivästä ja kuuntelee "salaa". Jos hänelle vieras henkilö juttelee meidän työkaverille, kysyy heti että mistä te puhuitte, hänen siis pitää tietää vähän kaikki ja seuraa jokaisen liikkeitä. On ikäänkuin joka puolella koko ajan, jotain ylivilkkautta varmaan.
 
vierailija
Ehkä uusi työkaveri vain testailee työpaikkanne ryhmädynamiikkaa.
Tapaus saa teidät oikomaan luutuneitä käsityksiänme työpaikan ilmaapiirin luomisesta. Klikit ja kuppikunnat muuttavat kokoonpanoa ja urautuneita työtapoja laitetaan uudelleentarkasteluun.
 
vierailija
Ai että kun on "menty töihin" jota täälläkin aina huudellaan niin sit voi noin vaan laittaa pihalle? Yrittäkää nyt päättää pitääkö kaikkien olla siellä töissä vai pitääkö "niiden hankalien" olla kotona työttömänä? Vähän kuin päihteiden käyttäjät kuntoutettava, mutta ei omalla takapihalla..
Niin, ymmärtää pikkuhiljaa jäädä pois ja vetäytyy karenssille? Paljonko se nykyään on?
 
Ai että kun on "menty töihin" jota täälläkin aina huudellaan niin sit voi noin vaan laittaa pihalle? Yrittäkää nyt päättää pitääkö kaikkien olla siellä töissä vai pitääkö "niiden hankalien" olla kotona työttömänä? Vähän kuin päihteiden käyttäjät kuntoutettava, mutta ei omalla takapihalla..
Yksi henkilö voi pilata koko työyhteisön ja aiheuttaa huomattavaa vahinkoa koko firmalle. Täytyy pitää kokonaisuus mielessä. Siksi joillekin sopii vain kunnan suojatyöpaikat.
 
vierailija
Ehkä uusi työkaveri vain testailee työpaikkanne ryhmädynamiikkaa.
Tapaus saa teidät oikomaan luutuneitä käsityksiänme työpaikan ilmaapiirin luomisesta. Klikit ja kuppikunnat muuttavat kokoonpanoa ja urautuneita työtapoja laitetaan uudelleentarkasteluun.
Älä yritä
huono teoria jälleen sinulta

selvä ongelmatapaus
tunkee nokkansa joka paikkaan ja haluaa tietää kaikista kaiken

lyhyitä työuria varmastikin paljon takana
 

Yhteistyössä