Raskaanako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenna

Vieras
Elikkäs minulla olisi pitänyt alkaa menkat huomisesta tasan kaksi viikkoa sitten, mutta eipä alkanut. Viikko sitten tein testin ja se näytti negaa. Toisen testi tein tällä viikolla, kun menkkani eivät edelleenkään ole alkaneet ja sekin näytti negaa.

Rauskaus voisi olla mahdollinen ja menkat ovat olleet aikaisemmin täsmälliset.

Osaisitteko neuvoa minua tai kertoa kokemuksia vastaavista tilanteista?

myös mulla sama juttu, tosin menkat ovat itselläni vasta neljä päivää myöhässä kun ne yleensä ovat vain päivän heitolla säännölliset. Negaa olen myös minä testannut.

Ei auta kuin odotella ja testailla taas uudestaan ja uudestaan jos menkkoja ei näy. Joillakinhan raskaus on näkynytkin vasta kun menkat pari viikkoa myöhässä, Toivotaan että sulla olis sitä. (ja mulla!:)

Kierroissakin voi tulla häiriöitä, mut on kyllä aika ihmeellistä et noin pitkiä heittoja tekee...?

Lääkärin neuvo on, että jos menkat ovat 3kk myöhässä niin sitten lääkäriin. Mielestäni aika pitkä aika kyllä odotella.

Kyllä sen testin pitäs jo näyttää plussaa. Kannattaa varmaan vielä testata kerran. Jos edelleen nega niin ota yhteyttä gyneen. Jos oot kovin nuori..alle parikymppinen, niin hormoni muutokset on vielä mahdollisia..eli tästä vois johtua menkkojen pois jäänti. Mulla itellä kävi näin 19 vuotiaana. Menkat jäi 2kk pois..ei mitään sen kummempaa syytä. Sit tuli ja siitä asti ollu normaali kierto taas.

Ehkäpä pitäisi tehdä uusi testi.

Mulla on ollut menkat jo 8 vuotta, alkoivat tosi nuorena. Silloin ekana vuotena oli yksi pitkä tauko. sen jälkeen on korkeinataan ollut 6 viikkoa ja 3 vuoteen se onkin ollut aika tasainen. Että tuskinpa se siitä johtuisi.

Tee vielä testi ja jos edelleen nega, ottaisin yhteyttä terveyskeskukseen. Pienellä prosentilla ihmisistä raskaustesti näyttää negaa, vaikka onkin raskaana (siis todella häviävän pieni prosentti). Terveyskeskuksen testeillä saadaan kyllä oikea tulos.

Kannattaa otta yheys lääkäriin jossakin vaiheessa. Joskus kierrot vain venyvät ilman raskautta. Testit kyllä näyttävät yleensä positiivista jos on raskautunut n.14vuorokautta siitä kun olisi pitänyt alkaa.

Itselläni yksi kierto venyi 100:aan, ja syyksi ei muuta kuin hormonihäiriö,. lääkettä ehtininyt aloittaa kun alkoivat.

Elikkäs meinasin jo lähteä ostamaan uutta testiä mutta soitin terveyskeskukseen muissa asioissa niin päätin hoitaa tämänkin. huomenna toivottavasti saan sitten tietää olenko raskaana.. ja toivottavasti olisin!!

yhä menkat kateissa, viikko sitten testasin negan, eli nyt ollaan menossa jo kp 46... ei oo oireitakaan enää, eli varmaan on vaan kierto sekaisin, yippii. huolestuttaa tulevaisuutta ajatellen jos kierrot on ihan miten sattuu niin miten voi raskautua sitten kun sen aika tulee... noh miten alkuperäselle kävi???

Mä kävin lääkärissä ultrassa kp 29 ja lääkäri sanoi että näyttää siltä että olen ovuloinut tässä kierrossa. Nyt on kuitenkin jo kp 40 eikä menkkoja kuulu ja eilen tein jo toisen testin, joka näytti negaa.. Kuinka pitkä tuo luteaalivaihe voi siis olla? Jostain luin että 18 päivää maksimissaan ja jos menee yli niin on jotain häikkää.. Hassua vaan että lääkärin mukaan olen ovuloinut tässä kierrossa!! Pitäsköhän tästä nyt sitten lähteä terveyskeskukseen verikokeeseen, vai mihin..? Terv.keskuksen virtsatestithän eivät ole kovinkaan herkkiä. Itse testasin Prisman Pregent-testillä, jonka pitäisi reagoida jo 25 yksikköön eli on herkimmästä päästä.. Mutta ei siinä kyllä näkynyt edes viivan paikkaa saati haamua. Ärsyttäviä nämä pitkät kierrot!!

Mä tikuttelin selvän oviksen toukokuun lopussa, seuraavat menkat tuli vasta heinäkuun alussa. Ehdin jo tekemään ties kuinka monta raskaustestiä, kaikki tietty negaa. Joskus vaan on nuo hormoonit vissiin niin omituisia ja tekee tepposia. No nyt oon sitten tullut raskaaksi!! Elukuun alussa oli vikat menkat ja syyskuun puolessa välissä plussasin, rv 9 menossa.
Joskus vaan hormoonit voi heittää ja sitten voikin onnistaa ja tulla yllättäen raskaaksi. Ei se aina tarkota, että jotain ois pahasti pielessä. Välistä tekee oma mielikin tepposia, kovasti kun omaa kroppaa tuijottaa ja testailee ja stressailee, menee siitäkin kierrot sekasin!

Yhteistyössä