Raskaanako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuMy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PikkuMy

Vieras
Moi!

Voisitteko kertoo mielipiteenne?
Eli mulla olisi pitänyt alkaa menkat 15.4, tein koti testin samana päivänä aamuvirtsasta ja tuli selkeä haamuviiva, joten soitin tk:lle ja kysyin saisinko tulla vielä varmistaa heidän tekemällä raskaustestillä. sain ajan samana päivänä, tein tk:ssa raskaustestin noin 3h sen jälkeen kun olin tehnyt edellisen testin kotona eli ei ollu aamuvirtsasta, ja tk:n testi näytti sitten taas negaa. joten luottaisinko tk:n testiin vai kotitestiin??
Menkat ei ole vieläkään alkanu, ja nyt ne onkin jo 4 päivää myöhässä.
Voisko olla niin että virtsassa ei olisi vielä tarpeeksi raskaushormoonia selkeään vastaukseen, ja mietin sitäkin että olisiko tk:n testi pitänyt myös olla aamuvirtsasta??

Mene apteekkiin, osta testi ja tee se...ei se muuten selviä.

Ne tk:n testit on ihan samanlaisia liuskatestejä, kuin millä kotonakin testataan, eli en mä luottais siihen yhtään enempi, kuin siihen sun kotonakaan tekemään.

Mä tekisin siis tänään uuden testin olettaen että sulla on normaalisti säännöllinen kierto.

Mä tein joskus 3kotitestiä joista jokainen näytti haamua, menin muutaman päivän päästä neuvolaan tekeen testin ja siellä oli puhdas nega joka sit pitikin paikkansa :(

voi huokaus..

mene ja osta uusi testi.

tk:n testit ovat joko samoja tai ei niin herkkiä kuin kotitestit. ei ne eroa mitenkään siitä, mitä voit ostaa itsekin. itse en jaksaisi vaivautua että menisin tk:hon tekemään testin, kun voin kävellä lähikauppaan ja ostaa itse.

Eri juttu jos ei viiva vahvistuis pitkään aikaan, sitten menisin verikokeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mä tein joskus 3kotitestiä joista jokainen näytti haamua, menin muutaman päivän päästä neuvolaan tekeen testin ja siellä oli puhdas nega joka sit pitikin paikkansa :(

ne on sit olleet viivanpaikkoja. testi ei reagoi ellei ole raskaushormoonia virtsassa.

Se kotitesti millä testasin niin oli mammaksi.fi raskaustesti ja niissä sanotaan ainankin olevan todella herkkiä, onko jollain kokemuksia niistä?
Kai se sitten olisi parasta tehdä uusi testi, varmaan on tässä vaiheessa jo sitä raskaushormoonia kerääntynyt tarpeeksi että testi näyttäisi positiivista jos edes raskaana on.

No se riippuu ihan siitä kuinka "selkeä" se sun haamu oli. Tk:ssa sen pitää olla ihan kunnon viiva. Samoin ne on tarkkoja sen ajan kanssa. Vilkaisevat testiä parin minuutin päästä ja jos se on nega, sitten sitä pidetään negana. Ei ne tihrustele sitä suurennuslasin kanssa enää puolen tunnin päästä. Tosin, kotitestit on yleensä herkempiä kuin tk:n testit ja aamupissassa on kuitenkin aina enemmän hcg:tä.

Tee uusi testi :)

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

ne on sit olleet viivanpaikkoja. testi ei reagoi ellei ole raskaushormoonia virtsassa.

Väärin.
Testi voi näyttää plussaa myös jos kyseessä on ns. kemiallinen raskaus, eli hedelmöittynyt munasolu hipaisee kohdun pintaa, muttei onnistu kiinnittymään joten myöhemmin tehty testi näyttääkin negaa ja vuoto alkaa.

Toinen "väärä plussa" tulee usein niille joilla on toidettu pco. Joillain erittyy lh-hormoonia niin paljon että herkkä raskaustesti näyttää haamua.

Kolmas väärä plussa voi tulla ovulaation aikaan. Jälleen hyvin herkkä testi reagoikin lh-hormonin reippaaseen nousuun. Tämä on yksilöllistä.

Neljäs syy on paska testi. Niitäkin riittää..

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Ei ollu viivanpaikkoja, neuvolantädille näytin samaiset testit ja ihmetteli kans et miten niissä näkyy. Joskus oon "saanut" viivanpaikankin mut nuo ei olleet sellasia..

Onko tulla kotona testejä? Käy tekemässä heti ja tuu meille kertomaan tulos. Epäilen kyllä että voit olla raskaana. Koska se tk:n testi olis kannattanu tehdä kanssa vielä aamupissistä, kun menkkojen alkamispäivä oli vasta.

Nyt näyttää kyllä jo päiväpissastakin jos olet raskaana =)

Ei ole kotona testä.. pitäis käydä ostamassa, jos tekis sitten huomenna aamusta sen. nin eiköhän sieltä sitten selviä että onko vai ei.
Ja siis meille tehtiin 1.4 inseminaatio ja läkäri sitten sanoi että kaks viikoa sen jälkeen voi testata...pelkään vaan että joudun pettymään taas pahemman kerran :(
En epäilis tk:n testiä ollenkaan ellen olis saannu kotitestistä haamuviiman..

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMy:
Ja siis mulla on ollu kyllä sellasta menkkamaista kipua vatsassa ja alaselässä, mut ei vaan oo menkat alkanu, voisko nää olla sitt jotain raskausoireita?

Toivotaan että olisit raskaana :) Mulla on just noilla oireilla alkanu kaikki raskaudet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMy:
Ja siis mulla on ollu kyllä sellasta menkkamaista kipua vatsassa ja alaselässä, mut ei vaan oo menkat alkanu, voisko nää olla sitt jotain raskausoireita?

Toivotaan että olisit raskaana :) Mulla on just noilla oireilla alkanu kaikki raskaudet ;)

Kiitos! Toivotaan näin, kovasti ollaan kyllä pikkuista toivottu ja osotettu <3

Hienoa onnea!!!

Useimmissa testeissä EI muuten ole viivanpaikkoja, kyllä ne haamut on silloin oikeita plussia.

Minäkin nyt onnellisesti jo viikolla 15+, mutta ennen tätä noin joka toinen kierto haamu testissä ja menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä. Gyneni sanoi että ovat ns. mikroabortteja tai toiset sanovat kemiallisia raskauksia. Eli hedelmöitys tapahtuu, mutta kiinnittyimen ei sitten tapahdu kunnolla. Jos testit olis huonompia tai minulla malttia että olisin odottanut testaamista pari päivää, en edes tietäisi että olen hedelmöittynyt niin monta kertaa.

mä todella luulen että raskaana olet, kuitenkin jos sulla ei ole mitään lääkettä joka nostas sitä hormoonia niin sen positiivisen testin tulos ei voi olla väärä =)
ja jos kerta aamupissasta et tehny terkkarin testiä niin se todellakin voi näyttää negaa etenkin kun olet vasta noin alussa raskaana. kannattaa tehdä vielä oma testi ja terkkarin testi ehdottomasti aamupissasta =)
onnea :hug:

Oikein paljon onnea !!!!! Ihania ja jännittäviä luettavia tällaiset ja ihana kun tulit kertomaan, moni unohtaa sen :) :)
Milloin nyt on sitten l.a ? Itselläni 30s viikko meneillään..

Yhteistyössä