Raskaanako? Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, mulla olis siis sellainen ongelma että mietin voinko olla raskaana. Syön pillereitä mutta myönnän, aika huonosti, unohduksia tulee välillä. Olen syönyt pillereitä 10v. Pillereistä mulla on nyt taukoviikko menossa ja tyhjennysvuotoa ei tule. Huomenna pitäisi aloittaa jo uusi levy. Sänkypuuhissa on tullut oltua heinäkuun lopulla 19.7. ja 28.7. Tuon viimeisimmän kerran jälkeen seuraavana päivänä tuntui vihlova kipu hetken aikaa toisen munasarjan kohdalla ja googlettelin niin voisi olla ovulaatio? Lisäksi nyt tällä viikolla on ollut alavatsa kipeä, juuri samanlaista kipua kuin ennen menkkoja. Oon ihan pihalla nyt kaikesta ja eihän epillereillä pitäisi ovulaatiota tulla, mutta entä jos on syönyt pillereitä vähän miten sattuu? Entä jos la oli ovulaatio, milloin raskaustesti kannattaa tehdä? Voinko olla raskaana? Voi apua auttakaa tyhmää :D

Tee raskaustesti. Voit olla raskaana. Yhtäkään e-pilleriä ei saa jättää ottamatta. Tuntemuksesi on voinut aivan hyvin olla ovulaatiosta. Raskaana ollessa alkutuntemukset ovat aika samanlaisia kuin ennen menkkoja.

Pillereiden syöminen "vähän miten sattuu" on yhtä varma ehkäisykeino, kun ei söisi pillereitä lainkaan. Älä tuhlaa rahojasi kalliisiin pillereihin, jos et niitä muista ottaa säännöllisesti. Voit olla raskaana, jos rusehtava vuoto alkaa, voi se olla kiinnitysvuotoa. Tee testi mieluiten aamuvirtsasta, voit tehdä sen heti, jos näyttää negaa tee uusi, jos menkkoja ei ala kuulua. Tsemppiä.

Tein äsken testin ja näytti negaa. En pystynyt odottamaan huomiseen aamuun. Tänään on kyllä ollut vähän rusehtavaa vuotoa. Eli joko en ole raskaana tai sitten se ei vielä näy testissä.. Eli uusi testi myöhemmin? Huomenna olisi kosteat juhlat tiedossa ja lisäksi pitäisi uusi pillerilevy aloittaa.. :/ Mitä kannattais tehdä?

Oon kyllä joskus vuosi sitten kans pelännyt että oonko raskaana, sillon jäi myös taukoviikolla tyhjennysvuoto tulematta ja tein silloin pari testiä ja en ollut raskaana. Samanlaista alavatsan kipuilua oli silloin, nyt vain säihkähdin sitä kun lisäksi ihan kuin olisin tuntenut ovulaation ja lähiaikoina tullut harrastettua seksiä :/

-Ap

Kannattaa jättää alkoholi väliin. Tee uusi testi parin päivän päästä tai käy tk:ssa veritestissä. Soita neuvolaan ja kysy milloin kannattaa aloittaa uuden levyn syöminen.

Kuinka moderni suomalainen nainen selvittää onko raskaana vai ei? No kysymällä trolleja ja idiootteja kuhisevalta anonyymiltä nettifoorumilta tietenkin!

Miten nämä ihmiset pärjäävät elämässä?