raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaa

Vieras
Harrastin seksiä 7.3, kondomin kanssa - miehen mielestä olivat ehjiä, itse en tarkistanut vaikka olisi potänyt... Hain kuitenkin je-pillerin kun tunne "mitä jos" vaibasi mielessä. Seuraavana päivänä oli ovulaation tunnetta, hain 9. päivä (~48h) jälkiehkäisypillerin. Ei oireita pilleristä. Seuraavana päivänä alkoi närästyksen ja mahakivun tunteita alavatsassa ja mietin, että toimiko ehkäisy sittenkään.. 16.3 alkoi ehkä hieman niukemmat kuukautiset kuin yleensä. Tein raskaustestin 2.4 joka näytti negaa, samoin 13.4 tehty. 14.4 alkoi kuukautiset mutta edelleen niukemmat. Ennen kuukautisia jatkunut mahakipu ja jonkinlainen närästys mitä ei ennen 7.3 ole ollut.. Mahdollista että olen negatiivisista testeistä ja kuukautisista huolimatta raskaana? Ikää on vasta 17, eli raskaus ei olisi toivottu missään nimessä...

Moikka!

Jälkiehkäisypilleri pakkauksen selosteessa mainitaan, että se voi aiheuttaa vuotoa ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa, lisäksi saattaa ilmetä normaalia runsaanpaa kuukautisvuotoa tai päinvastoin niukempaakin (itsellä sen kerran kun olen sellaisen syönyt, oli välivuotoa ennen kuukautisia ja ilmeisesti sen vuoksi suht niukat kuukautisetkin.).
Lisäksi je-pilleri sisältää niin suuren määrän hormoonia, että sen vuoksi voi tulla erinäisiä raskautta muistuttavia oireita.

Ihan oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että raskauden todennäköisyys on aika olematon.
Milloin sinulla oli edelliset kuukautiset ennen näitä?
Tuossa aikavälissä, minkä annoit, olisi kyllä raskauden pitänyt näkyä testeissä, olettaen että olet ovuloinut 10-11.3, ovulaatiosta olisi siis nyt n.1kk ja vaikka toisinaan raskaushormoonia voi erittyä hitaasti, niin raskausviikkoja olisi nyt vähintäänkin 5 ja jos ovuloit kuukautisista 2vk päästä, niin olisit jo suunilleen raskausviikolla 7. Näillä viikoilla testi kuin testi näyttää positiivista. :)

Moikka! Edelliset kuukautiset alkoivat 22.2 ja kierto 28-29 päivää. Rfsun testejä olen tehnyt nyt siis kaksi, molemmat joka valossa myös haamuttomia. Jos vielä siltä tuntuu, niin teen parin viikon päästä vielä.. :) kiitos vastauksesta!

No nyt voin olla tosi varma, että et ole raskaana. Nuo je-pillerit on niin käsittämättömän tujua tavaraa, että joillain voi mennä kierto täysin sekaisinkin niiden vuoksi pidemmäksi aikaa.

Oman mielenrauhan vuoksi tosiaan tee vain uusinta testiä viikon parin päästä jos vielä huolettaa, mutta uskon vakaasti, että selvisitte säikähdyksellä nyt. :)