Raskaana vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuutilulla_78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuutilulla_78

Vieras
Mä en tiedä ollaanko sitä pieniin päin vai ei, joten jos joku sitten kertoisi mielipiteensä..
Mulla on ollu nyt n. puoltoistaviikkoa rinnat arat ja turvonneet sekä alavatsassa on ollut kipristelyjä jonkin verran (ei kovin usein), myöskin pari kertaa on tuntunut sellaisia ""outoja muljahduksia"". Kuukautiskierto on nyt puolessa välissä ja n. kahden viikon päästä voi ottaa vasta testin. Pissalla saa juosta useammin kuin yleensä. Väsyttää hiukan enemmän kuin yleensä. Välillä tulee kauheita syömiskohtauksia, eli kaikki melkein menee alas mitä vain käteen saa (siis ruokaa). Mulla on ollut aikasemmin hiukan epäsäännölliset kuukautiset ja vuoto niukkaa sekä välivuotojakin on ollut.
Löysin netistä tutkittuani sellaisen hormonivalmisteen kun vitamore total ja olen nyt käyttänyt kyseistä tuotetta n. pari kuukautta. Hormonitoimintaa se on balansoinut ja lievittänyt kuukautisoireita. Loistava tuote. Jos jollain on kokemusta tästä tuotteesta niin kaikki palaute on tervetullutta!

Mulla on kierron pituus 28 pv. Olen tehnyt jo raskaustestin kahteen kertaan ja näytti negaa..Tänä aamuna mua on vaivannut huono olo, ei ole tarvinnut kuitenkaan oksentaa. Ei se kuitenkaan kaukana ole ettei laatta lentäis..

Jos kiertosi on 28 päivää ja on nyt puolessavälissä, niin nyt vastahan se ovulaatio tapahtuu ja raskaus voi alkaa. Et siis ole vielä voinut ainakaan tästä kierrosta tulla raskaaksi, tai jos olet nyt ihan lähipäivinä tullut, niin oireita ei kyllä tule vielä vähään aikaan. Jos epäilet että olisit tullut edellisestä kierrosta raskaaksi, niin todennäköisyys on aika pieni jos edelliset menkat ovat olleet normaalit ja etenkin kun olet testin tehnyt. Ettei se hormonivalmiste olisi sotkenut kroppaasi niin että tulee noita ""oireita""?

Sitä minä itsekin ihmettelen kun luen näitä juttuja ja kun miettii, että nyt se ovis vasta olis. Onhan se voinut olla aikasemminkin kun mulla on ollu epäsäännölliset kuukautiset ja muutamia kuukausia sitten on vasta normalisoitunut. Ed. kuukautiset ei kestäny ku päivän (välivuotoa oli hiukan kuukautisia ennen) ja loppu ku seinään. N. reilu viikko sen jälkeen alko nämä oireet eikä ne sen jälkeen oo hävinny mihinkään..eli nyt tätä oireilua on kestäny 10 päivää..

Kyllä voi normaalistikin olla ihan mitä tahansa nippailuja ja kärvistelyjä. Itselläkin yhdessä kierrossa tuli nännit araksi ja kaikki maailman raskausoireet, mutta sieltä ne menkat vaan tuli vaikka oli melkein varma, että nyt tää on sitä... Älä mieti liikoja, koska miettimällä ne oireet vaan kasvaa koko ajan (omassa päässä). Ei vielä tuossa vaiheessa kumminkaan voi olla raskaana tai ainakaan ne oireet ei voi olla vielä tuossa vaiheessa vaikka olisitkin...

kun kerroit, että kuukautisesi kestivät vain päivän, niin voit hyvinkin olla raskaana! Mulla on nyt vastaava tilanne. Tässä kierrossa (yli 60 päivää), jossa plussasin esiintyi välivuotoa oviksen aikoihin ja pari viikkoa sitten luulin menkkojen alkavan. Vuoto kesti kolme päivää (mulla yleensä yli viikon), mutta oli aika niukkaa vaikkakin ihan kirkasta verta. Tästä eteenpäin lämmöt pysyivät korkealla ja aloin palella. Janon tunne kasvoi sekä hengästyin helposti. Päätin testat ja plussa sieltä tuli!!

Kerro miten sulle kävi!

Olen tässä muutaman päivän potenut etovaa oloa. Yleensä aamuin ja illoin, yleensä ruokailun jälkeen. Kierto mulla on tosiaan 28 päivää. Mulla pitäisi vasta ensi viikon lopulla alkaa kuukautiset ellei ole raskaana. Muutaman päivän ajan on tullut sellaista ""tuhruvuotoa"" ruskehtavaa (vain muutamia tippoja). Tänään sitten yhdynnän jälkeen huomattiin, että multa oli tullut jonku verran kirkasta verta. Olo on nyt lähinnä vatsan alueelta turvonnut, ei koske mutta hiukan paha olo on. Oisko ne nyt ne kuukautiset?! Pitäiskö mun tehdä testi jo tänään vai onko se liian aikaista??

Mä sinuna testaisin niin saisin mielenrauhan. Oletko mittaillut lämpöjä mitä ne näyttää? jos olisit nyt raskaana ja edelliset päivän menkat olivatkin vain ""valemenkat"" niin olisit jo viikolla 6-7...

Kestikö sulla todella edelliset menkat vain päivän? Ne ei kuulosta menkoilta tai sit ovat vain hormonisekoiluja tai sit se positiivisin vaihtoehto :)

Testaa! Osta halvin testi mitä löytyy, niin ei hintakaan vi..ta, jos ei plussaa tule. Kerro miten kävi!

Siis ihan tottako sulla ""samoin"" tuli kolme päivää kirkasta verta vaikka olit raskaana?? Vai tuliko vuoto siis ovulaatioaikaan? Kertoisitko vähän tarkemmin..

Mulla oli viime kierrossa ihan omituiset oireet kaksi viikkoa ennen kuukautisia ja menkat oli myöhässä viikon, kunnes kp 36/28 alkoi rusehtava verinen vuoto. No sitä ei kyllä kestänyt kuin kaksi vuorokautta, eli niukaksi jäi, mutta kyllä mä ne ihan menkoiksi tulkitsin, vaikka raskauteen viittaavia oireita olikin ja vuoto tuli viikon myöhässä... Voisinko mä siis kuitenkin olla raskaana, vai? Tosin nyt (kp 7) ei kyllä ole enää ollut mitään oireita, paitsi rinnat vieläkin vähäsen arat..

Kirkasta verta tuli oletettujen menkkojen aikaan, ei kuitenkaan paljon. Pikkuhousun suojalla pärjäsin. En olis muuten testannut, mutta ihmettelin oloani, kun palelin vaan (helteessäkin!) ja rinnat alkoivat olla raskaan tuntuiset. Tein testin ja hämmästys oli suuri! Ollaan yritetty yli puoli vuotta pikku kakkosta. Nyt olen siis viikolla 5+ jotain. Soitin neuvolaan kysyäkseni vuodosta (josta hätäännyin)ja sieltä sanottiin, että ei vuodon väri ratkaise vaan se määrä eli kuinka paljon vuotaa. Jotkut naiset vaan vuotavat herkemmin. Vuodan itse tuhrua myös aina oviksen aikoihin, joten lienen sit aika herkkää sorttia?! Vuosin aikoinaan esikoisesta tuhrua ekat kolme viikkoa ja pari päivää siitä kirkasta verta.

Toivottavasti tää plussa säilyy kevääseen!!

No, en mä sitten uskaltanut vielä tehdä testiä, koska ajattelin että petyn vielä koska se hyvin mahdollista, että näyttää negaa..

Tänään mulla on sitten tullut hiukan enemmän vuotoa ja olenkin sitten miettinyt, et nää on varmaan normaalit kuukautiset..Alkaa taas plussatoiveet hiipua..
Sitä mä kyllä ihmettelen, että kuin mulla tälleen rupes viikkoo ennen vuotaan?? Ei tää mitään välivuotoakaan ole koska sitä tulee yleensä vähemmän..

Testin mä teen joka tapauksessa nyt vkonloppuna ja vielä ensi viikolla uudestaan.
Se on vaan kumma, että se etova olo ei oo hävinny mihinkään ja se tulee yleensä melkein aina ruokailun jälkeen.
Lämpöö on ollu siinä 36,4 astetta. Olen yrittänyt mittailla aina välillä. Kerron kyllä sitten mitä testi näytti..

Voi voi.. Tein sitten äskettäin testin ja näytti negaa =(

Oli kyllä niin haalee viiva, et hyvä ku näky.. Tein testin clearbluella ja tarkistusikkunassa näkyi, et testi on onnistunut. Se vaan , et niin haalee viiva??
Vielä mä testaan viikon pästä ja jos sittenkin näyttää negaa, meen lääkäriin JOS oireet jatkuu (mieheni ihmetteli negaa tulosta, varsinkin kun oireet on tuollaset ja rinnat on ollu jo kolmatta viikkoo todella isot ja kumipallomaiset).

Ei tahdo kunnolla oikein uskaltaa syödä välillä kun tulee niin etova olo joka päivä..

Lämpö on tänään ollut aamusta korkeampi ja nyt päivällä matalampi (alle 36 astetta). Onko toi lämpöily normaalia vai kuuluisiko se kenties raskauteen? Välillä mua palelee ja sitten taas hikoilen...

No, katsotaan asiaa ensi viikolla uudestaan =)

no voi..mä jo jännitin, että kuinka käy. Kuinka kauan olit pissaamatta ennen testiä? Aamupissa, jos ei oo käynyt yöllä veskissä on, on vahvinta... Mulla näkyi haalea haamu, tuskin havaittava kolmessa perättäisessä testissä ja vasta vajaan viikon päästä haamu vahvistui vahvaksi plussaksi. Esikoisesta haamu pysyi aina haamuna.

Lämmöt pysyvät ylhäällä, jos on raskaana. Riippuu ihan henkilöstä kuinka paljon. Jos sun normaalilämpö on esim. 36.6 niin raskaana ollessa se voi hyvinkin kohota päivittäin 37.0 vaiheille. Tämä ilmenee vilunoireina ja väristyksinä, muttei kaikkia silti välttämättä palella. Tosi yksilöllistä. (Lämmön nousun aiheuttaa keltaruahashormonin eritys, joka ylläpitää kohdunlimakolvoa)

Tsemppiä!

Kyllä vain testin tein taas tänä aamuna ja negatiivistä näytti. Mun testeissä näkyi niin haalea negaviiva, et hyvä kun taas erottui :(
Joka kerta testistä on tullu niin haalee tulos, et mikähän on vikana?
N. viikko on tullu pientä vuotoo ja tänään oli sitten melkoista menkkakipua ja huomasin , että kirkkaanpunaista vuotoo rupes tihkumaan. Pikkuhousunsuojalla oon nyt pärjänny.
Jos nää on nyt menkat niin muutaman päivän liian aikaisin alko. Kierto kun on sen 28 päivää.

Jos näin on, niin mun oireet ei oo hävinny mihinkään. Paitsi se etova olo, se ei enää vaivaa pahemmin. Lämmöt on ollu iltaisin ja aamuisin siinä 36,5-37 asteen pintaan. Tänään aamupäivästä mittasin 36,7 astetta. Toi ei ole mun normaalilämpö.
Eniten mua ihmetyttää rinnat. Edelleenkin paisuneet ja hiukan arat. Siis odotanko vielä ensi viikkoon ja teen testin vai menisinkö jo lääkäriin?
Neuvoa kyllä tarvittas?

Jos sulla kierto oli viime viikolla vasta puolivälissä, niin seuraavat menkathan alkaisivat vasta tämän viikon lopulla/ensi viikon alussa. Ovulaation aikaan ei oireet ole raskaudesta johtuvaa, vaikka olisikin raskaana. Ei siis pahoinvointia tms. vielä silloin. Kun luin taustaasi, minulle tuli sellainen mielikuva että sinulla saattaa olla hormonaalisia häiriöitä jos kiertokin on epäsäännöllistä ja välivuotoakin on ollut. Jos et ole käynyt lääkärissä asian vuoksi, suosittelen lämpimästi. Hormonihoidoin voidaan asioita korjata ja raskautumismahikset paranevat. Mutta toivotaan nyt vielä, että olisit raskaana mutta testaile nyt maltillisemmin ja oottele vähintään sinne asti milloin menkat piti oikeasti alkaa. Sitä ennen vain herkimmät testit SAATTAVAT näyttää plussaa.

Kiitos mielipiteestä=) Minä odottelen ja teen todellakin testin joka tapauksessa vasta ensi viikolla.
Epäilisin, että nää on nyt pelkät kuukautiset, koska ihan kivat menkkakivut oli eilen ja tänäänkin vielä juilii alavatsaa. Verta on tullut , mutta niukemman puoleisesti. Tänään vähemmän kuin eilen.
Ilmeisesti mulla voi olla jonkunlainen hormonihäiriö, kuka tietää.
Lääkäriin menen kyllä muutenkin, että selviäisi ainakin noiden tiputteluiden syy.
Ei kun sitten uutta putkeen, jos vaikka tärppäis =)

Yhteistyössä