raskaana ( rv 32 ) ja kummia oireita jo kolmannen kerran.. joku??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja?

Vieras
Eli kolmannen kerran tää tosiaan tapahtuu nyt.

Alkaa heikottaa yhtäkkiä niin et jalat tuntuu makaroonilta ja kädet tärisee, nytkin vaikea kirjoittaa. Ei jaksais seisoa ja sydän tuntuu et hakkaa mut pulssi ihan normi. Hengästyttää ( ehkä ), sellanen tosi "levoton" olo joka puolella..viime kerroilla kesätäny jotain 10-15min ja menny ohi.

Osaako kukaan sanoa mikä nuo oireet voi tehdä??

En osaa kyllä yhtään sanoa, mutta mulla on ihan samoja oireita välillä ja viikoilla 32+4 mennään. Ja mulle on tullu myös nyt sellaisia että sattuu kauheasti ylävatsaan ja ylös kun nousee tai kävelee niin hengittäminen sattuu :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulostaa:
paniikkikohtaukselta? Mikä on ollut henkinen vointisi viime aikoina? Jännittääkö synnytys ja tuleva?

Ei jännitä. en koe oikeesti yhtään et jännittäisin synnytystä ja tulevaa. Toista lasta odotan et synnytyskin tuttujuttu :)
En oo muistanu koskaan neuvolassa mainita asiasta enkä viitsis käydä nyt soitteleekaan... mut kolmas kerta tää kumminkin jo on :(

Mulla kans ihan samanlaista ja kysellytkin täällä pari kertaa :)

No hätä, vauva varmaankin painaa juuri sillä hetkellä jotain suurta verisuonta ja paras mennä makuulle hetkeksi.

kuulostaa siltä kuin sokeri oli laskussa. kun tämä kohtaus tulee, koeta syödä mm jogurttia, mehua ja hedelmää. tosiaan jos kalium on lahaalla, banaani on tehokas nostaja, ainakin pari saa heti syödä moiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja july:
Paniikkikohtauspa hyvinkin (voi olla). Tosin paniikkikohtaus ei kestä kauhean kauaa. Tuntuu itsestä yleensä pidemmältä ajalta.

Mulla yleensä taas paniikkikohtaus kestää kauan..eli toi 10-15min on mulle lyhyt aika.

Alkuperäinen kirjoittaja july:
Paniikkikohtauspa hyvinkin (voi olla). Tosin paniikkikohtaus ei kestä kauhean kauaa. Tuntuu itsestä yleensä pidemmältä ajalta.

No pitääkös tuosta sit huolestua jos sellanen olis??? tai ottaa nyt yhteyttä esim neuvolaan??

Mulla oli kans jossain vaiheessa ennen kuin vauva laskeutui tommosia "kohtauksia" muutaman kerran. Tuntui ettei suunnilleen saa ilmaa. Vauva kait painoi jotenkin ikävästi ja oli kauhea olo. Piti päästä kerran luokasta uloskin, kun tuntui niin kauhealta.

Verenpaine saattaa romahtaa ihan yllättäen. Mä luulin kanssa saavani jonkun kohtauksen. Sydän hakkasi ja luulin että paineet on koholla. Mittasin verenpaineet ja ne olikin jotain 50/70-80.

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Verenpaine saattaa romahtaa ihan yllättäen. Mä luulin kanssa saavani jonkun kohtauksen. Sydän hakkasi ja luulin että paineet on koholla. Mittasin verenpaineet ja ne olikin jotain 50/70-80.

Lisään vielä, ettei ole vaarallista. Ellet satu ihan kaatumaan ja satuttamaan itseäsi.

Yhteistyössä