Raskaana rv 11 /pissanäytteessä leukosyytit ++ /alaselkäkipua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Vein neuvolakäynnin yhteydessä pissanäytteen, tänään soitin vastauksen ja leukosyytit oli kahdella plussalla. Bakteeriviljely (?) oli "siinä rajoilla" kuulemma. Vein uuden näytteen ja siitä otettiin pikaviljely, täysin puhdas.
Eli hoitaja sano et puhdas on näyte, onko sulla mitään oireita? Mä sanoin et kovaakin alaselkäkipua on ja mahakipua myös, mut vaikee sanoa johtuuko vaan raskaudesta vai mistä. Hän siihen, että onko kuumetta? No ei. Ja asia jäi siihen. Mut mua vaivaa nyt, miksi hoitaja kysyi onko mulla kuumetta, mistähän toi selkäkipu johtuu (onko muilla ollu tässä vaiheessa raskautta) ja pitääkö tosta leukosyytti ++ - arvosta olla huolissaan.
Eihän ne tota leukosyyttiarvoa kai voinu siinä 10 min tutkia, vaan se oli vaan joku pikajuttu? Huomenna saan siis vastauksen bakteeriviljelystä. Pitää sit tietty kysyä hoitajalta lisää..
Jospa joku osais vastata tähän jotaki..

Leukosyytit katsotaan alustavasti näytteestä sellaisella liuskalla mistä saa vastauksen saman tien. Ne on siis valkosoluja mitään esiintyy tulehduksen yhteydessä. Jos alapään pesu on hiukankin hutasten tehty ennen näytteen ottoa niin niitä saattaa olla näytteessä vaikka sit ei tulehdusta olisikaan. Kuume nousee tod.näköisesti jos kyseessä paha pissatulehdus. Myös selkäsärky liittyy siihen, kuten kirvely virtsatessa ym. Huomenna saat sit sen varsinaisen vastauksen kun näkevät lisääntyykö mahd. Pöpöt näytteessä

Kiitos. Kaivoin itsekin just netistä ton tiedon, et leukosyytit voi katsoa tuollaisella liuskalla.
Vielä kysyisin, oisiko jollakin kokemusta alaselkäkivusta (menkkamaisesta) tai särystä jo tässä vaiheessa raskautta? Pidin selvänä että tulehdushan se on ja olin helpottunut kun syy särkyyn löytyi. Mutta ei.. Kahdessa edellisessä raskaudessa mulla oli tällaista selkäkipua vasta sit kun maha oli jo iso.

Juot paljon vettä ja käyt äkkiä ostamassa vielä kun ehit, niin karpalomehua. Jos se sitten onkin se pissatulehdus joka sinne selkään asti jo ottaa, niin kannattas yrittää sitä jo laannuttaa..ettei tulehduta munuaisia. En osaa kyllä sanoo muuten tosta selkäkivusta sit. Ite kokeilisin noita ja yrittäsin rauhottua.

Selkäkipuhan voi olla ihan kohdun kasvusta johtuvaa. Menkkamaiset selkä ja vatsakivut ovat täysin normaaleja alkuraskaudessa. Jos kyseessä on vti niin kuume ei välttämättä nouse vasta kun tulhedus on levinnyt munuaisiin.
Onneksi saat huomenna jo viljelyn tulokset meinaan hoitamaton vti ei ole leikin asia raskausaikana. Tosiaan juot nyt kunnolla, 2-3l päivässä. Jos tulehdus löytyy niin kuuri puree nopeasti. Jos on tulehdus niin muista ehdottomasti pyytää lähete kontrollinäytteeseen myöhempää varten.

Mulla oli leukosyytit koholla ja alavatsa- ja alaselkäkipuja. Googlaamalla löysin että liittyy raskauteen. Tein testin ja positiivinen oli. Mun ei koskaan pitänyt tulla raskaaksi.

Mutta siis ihan normaalia on. Ne on valkosoluja mitä muodostuu enemmän raskauden alussa. Selkäkipu on kohdun kasvukipua. Onko sulla ensimmäinen raskaus?

Kolmas raskaus on kyseessä. Hoitaja sanoi tänään et "ei varmasti oo siinä bakteeriviljelyssä mitään", eli oletan ettei oo pissatulehdusta, mut sen tietää varmaksi vasta huomenna. Onhan näitä kipuja ja kolotuksia raskausaikana, sitä ei vaan muista tarkkaan missä vaiheessa on edellisissä raskauksissa ollu mitäkin.

Yhteistyössä