raskaana reissulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sitruuna

Vieras
...Heippa! Alkaa kovasti kauhistuko, kun kerron, etta olen taalla Aasiassa reissun paalla, viikkoja tulee pian kahdeksan tayteen. Olen syonyt kaikea mita olisin normaalistikin syonyt, huristellut skotterilla kuoppaisia teita, ajanut vesijetilla, harrastanut (poikaystavani kanssa) villia seksia, yleinen hygieniataso ei paata huimaa yms. Olen siis elanyt mahdollisimman normaalisti raskaudesta huolimatta, enka haluakaan olla ylihysteerinen. :) Yhtena iltana tuli kuitenkin ihan pikkiriikkisen verta emattimesta (olin aiemmin paivalla sekstaillut) ja nyt olen tainnut syoda jotakin sopimatonta, koska maha on ihan loysana, ollut pari paivaa. Olen palailemassa suomeen vasta kahden kuukauden paasta. Alkoi reissunaistakin vahan mietityttamaan, etta josko pitaisi kayda taalla jossain international hospitaalissa katsomassa, etta kaikki on kunnossa. Puhelu neuvolantadille Suomeen tuskin auttaa.

En minä kovasti kauhistu, reissattua on tullut itsekin enkä niin erityisenä pidä onko reissussa raskaana vai ei :)

Neuvolaan Suomeen kehottaisin kuitenkin soittamaan ja ilmoittautumaan, olikohan se niin että ennen viikkoa 16 pitäisi käydä neuvolassa, ainakin jos meinaa äitiyspakkauksen saada... Ja neuvolassa varmasti osaavat neuvoa pitäisikö sinun käydä paikallisessa sairaalassa tms. Luulisin että jokin lääkärintarkastus olisi ainakin syytä tehdä jos olet vielä pari kuukautta pois. Siis ihan perusasiat olisi varmaan hyvä tsekata, se että kohtu vastaa viikkoja, verenpaine ja hb on ok, pissa puhdas jne.

Vesijetteilystä ja skootterilla ajosta ei ole haittaa, ei myöskään sekstailusta, eiköhän se verenvuotokin liity vaan siihen. Hygienian ja ruokailujen kanssa voisi olla vähän tarkempi, jotkut mahataudit eivät ole ihan niin viattomia sikiölle. Ei ole kovin hysteeristä esim. pestä kätensä huolella ja syödä vain kypsennettyä lihaa ja kalaa...

Mutta selvitä neuvolasi ja soita sinne. On kiva että on joku suomalainen ammatti-ihminen johon voit olla aina tarvittaessa yhteydessä jos tulee kysyttävää!

Palasin itse juuri myös kaukomailta rv 14. Tein kaikkea tuota samaa, söin mitä vain , ajelin kuoppaisia teitä etc. Mullakin tuossa alkuvaiheessa seksin jälkeen oli joskus hieman vuotoa, mut kaikki oli silti hyvin. Kannattaa tarkistaa asia jos vaivaa niin saat ainakin mielenrauhan.

Jätä ulkomailla kalat pois, maksat pois ja juustot pois.. pese hedelmät ja vihannekset ja varmista että on tuoreet. Liha vain kypsänä.

Nämä tuli neuvolasta ekana ohjeena. Tuskin, jos meinaat lasta pitää, haluut että sillä on kehityshäiriö vain sen takia ettet ollut varovainen..

Muuten voi järkeä käyttäen olla normaalisti ja harrastaa normaalisti. Rajuja liikuntamuotoja vältä ettei istukka repeä, mutta muuten nauti lomastas :)

Ja onneksi olkoon!

Yhteistyössä