Raskaana ravintolaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Oletteko uskaltaneet syödä ravintolassa ns. ihan normaalisti raskausaikana?

Itse olen menossa ekaa kertaa raskausaikana ravintolaan ja pohdin uskaltaako ottaa salaattia huoletta. Entä jos tilaan pihvin ja mainitsen, että sitten kypsänä niin pitääkö silti pilkkoa se pihvi ensin ja tarkistaa että se on taatusti kypsä?

Ja mitä muu pöytäseurua ajattelee? Itse ainakin menen sinne lapsettomien ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä mistään näistä raskausajan riskeistä eivätkä taatusti tajua, jos joutuisin vaihtamaan pihvin, jos se olisikin jäänyt raa´aksi.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
hahahahahaha et voi olla tosissas

No kysyin tuolla toisella palstalla ja siellä sanottiin likimain yksimielisesti, että kannattais tilata keittoa niin voi olla varma, että on kunnolla kuumennettu. Ja että salaatin suhteen kannattaa olla tarkka...

Jäin vaan miettimään, että uskaltaako tässä lainkaan mennä ravintolaan....

Miksei voi olla ap tosissaan.Mä toivon et on ASIAN kanssa tosissaan.

älä välitä muista vaan tee niinkuin sun tekee mieli toimia.

ihanaa että ollaan huolehtivaisia lapsen kasvusta ja mahdollisista haittatekijöistä

Mun mielestä sun ei tarvi selitellä pöytäseurueelle et miks haluat pihvin kypsänä (monet tilaa muutenkin) ja jos se nyt sit tuodaan mediumina niin voit sen ihan hyvin vaihtaa, ei ole se mitä tilattiin. halkaset vaan reilusti heti kun saat sen etees ja katot miltä näyttää.

Uskallat tietenkin mennä. Mä olin tosi tarkka kaikesta odotusaikana ja uskalsin minäkin mennä. Kyllähän ne hyvätasoisessa ravintolassa joutuvat olemaan tarkkoja ruoanvalmistuksen kanssa ihan maineenkin takia. Ja jos pihvin tilaat, niin sanot vaikka vielä tarjoilijalle että toivot pihvin olevan oikeasti kypsä, koska olet raskaana. Ei pitäisi olla ongelmaa.

Kiitän vastauksista. Kaipa sinne uskaltaa mennä, mutta olen kuitenkin tarkkana ihan oman mielenrauhani vuoksi. Salaatin voin jättää väliin vaikka närästykseen vedoten.... ;)

Ensinnäkin, sun ei todellakaan tarvitse selittää kenellekään yhtään mitään mikset syö sitä ja tätä. Jos joku nyt kehtaa edes kysyä niin sanot ettei tee mieli, that simple.

Mä kävin ravintolassa eikä tullut mieleenkään välttää siellä mitään muuta kuin tuorejuustoja sun muita mitä suosituksissa lukee, ja olen todella tarkka niiden suositusetn suhteen.

Vielä, mä pyydän AINA normaalitilassakin pihvin ERITTÄIN kypsänä ja pari kertaa olen joutunut viedä uudelleen paistettavaksi koska on tihkunut nesteitä, Mä en vaan voi sellasta syödä, eikä kukaan ole koskaan vinoon katsonut.

Yhteistyössä