Raskaana olevat: söisittekö nyt majoneesia (raakaa kananmunaa siis)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieli tekis majoneesia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieli tekis majoneesia...

Vieras
Tuota Salmonellaa näkyy nyt olevan enemmän tai vähemmän liikkeellä ja rupesin sitten miettimään, että uskallankos hakea Amarillosta makoisan aterian, joka sisältää majoneesia?

Raaka kananmuna ei sinänsä näytä olevan enää kiellettyjen listalla, mutta aloin tässä empimään. Mitä tuumitte, turhaa hysteriaako?

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Salmonella on siinä kuoressa jos sitä ylipäätään on, ei munassa itsessään ole salmonellaa.

WHAAT?! Minkä takia se ylipäätään sitten oli joskus kiellettyjen listalla? Niin... vai pettääköhän miun muisti nyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Salmonella on siinä kuoressa jos sitä ylipäätään on, ei munassa itsessään ole salmonellaa.

WHAAT?! Minkä takia se ylipäätään sitten oli joskus kiellettyjen listalla? Niin... vai pettääköhän miun muisti nyt :)

Kaksi ukon sukulaisperhettä pitää kanalaa ja he kertoivat. Ei siis syytä hysteriaan, kaupoissa ei ole niitä munia, joissa salmonellaa on. Ylipäätään jos mietityttää niin käyttää vain kypsennettyjä munia.

Kaksi ukon sukulaisperhettä pitää kanalaa ja he kertoivat. Ei siis syytä hysteriaan, kaupoissa ei ole niitä munia, joissa salmonellaa on. Ylipäätään jos mietityttää niin käyttää vain kypsennettyjä munia.

Minä olen vähän sellainen hieman turhasta stressaaja näin raskausaikana... Mutta taidan kuitenkin uskaltaa ottaa Amarillosta iiiihanan Bolillon majoneesilla ;)

Ah. Olen haaveillut siitä jo monta kuukautta :D

Teollisesti valmistetuissa majoneeseissa on pastöroitua kananmunaa. Ravintoloilla VOI tietty olla ihan itsekin tehtyä, mutta kyllä silti söisin, vaik olenkin ollut turhan tarkka koko odotusajan.

Lueskelin tuossa uudestaan noita raskausajan vältettäviä ruoka-aineita ja eihän siellä tosiaankaan mainita raakaa kananmunaa missään.

Ja nyt vasta osasin lukea listaa kunnolla: eihän noi suomalaiset tuorejuustotkaan ole kiellettyjä :0 Mie kun olen luullut...

Kaikkea sitä oppii :)

Yhteistyössä