Raskaana olevat: näyttääkö neuvolan vaaka samaa kuin kotivaakasi? Onko paljon eroa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ensikäynti neuvolassa rv 9.

Kotivaaka näytti aamulla 3,8 kg vähemmän kuin mitä neuvolassa. Aamulla oli neuvola, söin kevyesti ja oli kevyt hellemekko päällä. Mistä kummasta voi tulla milte 4 kiloa lisää?? Valehteleeko neuvolan vaaka vai meidän kotivaa at? Kun tulin kotiin painoin sen vajaa 4 kg vähemmän.

Meillä on kotona tavallinen puntari sekä digitaalinen puntari. Molemmat aina näyttää samaa.

Kiva kun neuvolassa paino alkaa uudella kymmenluvulla, niin se jotenkin tuntuu jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
nestettä alkaa keräämään heti kun liikkeelle lähtee, mulla ainaki ja kyllä se syöminenki siihen vaikuttaa.

Mutta siis painoin neuvolan jälkeen omassa kotivaa assa taas sen 4 kg vähemmän, mitä aamullaki. Ois vaan kiva tietää, että mitä mä sit oikeasti painan. Onhan sillä nyt eroa, alkaako mun paino 6:lla vai 7:lla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Meillä eroa neuvolan vaakaan 4kg!!! Ja kuitenkin minun ja muiden tuttujen puntarit näyttää suht samaa kun oli pakko alkaa testaamaan.

Eli siis kävit kavereiden puntareilla? Eli teilläki neuvolassa näyttää 4 kiloa liikaa?

Musta toi on jo liian suuri heitto. Että neuvolassa ei näytä oikeaa lukua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä eroa neuvolan vaakaan 4kg!!! Ja kuitenkin minun ja muiden tuttujen puntarit näyttää suht samaa kun oli pakko alkaa testaamaan.

Eli siis kävit kavereiden puntareilla? Eli teilläki neuvolassa näyttää 4 kiloa liikaa?

Eikö se nyt ole ihan sama onko se lähtöpaino 50kg vai 54kg. Itse kuitenkin "totuuden" tiedät ja se neuvolan vaaka ei kuitenkaan lisää sinulle kiloja joka punnituksella. Eikö mitään muuta hötkyilyn aihetta ole kuin moinen?

meillä neuvolan vaaka lisää n.3kg. neuvolassa aina vaatteet päällä, kotona vaan alusvaatteet. sekin ehkä tekee mutta mun mielestä 3kg sinne tai tänne on jo aika "iso" heitto. etenkin ku alkupaino merkittiin kotivaa´an mukaan ja sitten alettiin merkkaamaan vasta neuvolan vaa´an mukaan... kilot senkun lisääntyy vaikka oikeesti niitä ei ole vieläkään tullu kuin 4kg lisää jos sitäkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö se nyt ole ihan sama onko se lähtöpaino 50kg vai 54kg. Itse kuitenkin "totuuden" tiedät ja se neuvolan vaaka ei kuitenkaan lisää sinulle kiloja joka punnituksella. Eikö mitään muuta hötkyilyn aihetta ole kuin moinen?

No jos on tikkulaiha, onhan se ihan sama, painaako 50 kg vai 54 kg.

Mutta jos on normaalipainon ylärajalla, niin ei se ole sitten musta ihan sama, painaako 69 kg vai 73 kg. Siinä on jo huima ero, että BMI ei olekaan normaalipainon sisälllä, vaan ylipainon.

Mutta jos on normaalipainon ylärajalla, niin ei se ole sitten musta ihan sama, painaako 69 kg vai 73 kg. Siinä on jo huima ero, että BMI ei olekaan normaalipainon sisälllä, vaan ylipainon.

Niin siis tarkoitan, että ihan sama laihalla, mitä vaaka näyttää.

Mutta esim. tuo ylipaino juttu. Siinä joutuu esim. siihen sokerirasitukseen.

Mulla kotivaaka näyttää kolme kiloa enemmän kuin neuvolan vaaka. Vaikka kävisin mihin aikaan päivästä vaan vaálla. Mutta en jaksa ressata. Ei kai sillä nyt niin väliä oo kun neuvolan kilot merkitään kuitenkin siihen korttiin.

Niin siis tarkoitan, että ihan sama laihalla, mitä vaaka näyttää.

Mutta esim. tuo ylipaino juttu. Siinä joutuu esim. siihen sokerirasitukseen.

Mutta alusta astihan neuvolan vaaka on kuitenkin pakosta näyttänyt sen tietyn eron, joten kyllä sitä painoa siihen alkuperäiseen suhteutetaan jos sokerirasitusta yms aletaan miettiä. Eli lopulta on ihan sama, näyttääkö se eriä kuin kotivaaka, kun sitä kotivaakan painoa ei huomioida mitenkään missään.

Mulle laitettiin lähtöpainoksi sen, mikä näytti kotona. Ja viikkoon 9 mennessä oli tullut neuvolakortin mukaan 5 kiloa lisäpainoa, vaikka oikeasti on tullu 1 kilo.

No eikö tuo liene yksinkertaisin sanoa se neuvolassa! Suotta pohtii mitään rasituksia yms. Minulla laitettiin myös kotivaakan paino aluksi ja olen lihonut 16kiloa ja rv 25. Ei tuohon kukaan silti ole mitenkään puuttunut kun en ole sitä valitellutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Mulle laitettiin lähtöpainoksi sen, mikä näytti kotona. Ja viikkoon 9 mennessä oli tullut neuvolakortin mukaan 5 kiloa lisäpainoa, vaikka oikeasti on tullu 1 kilo.

No eikö tuo liene yksinkertaisin sanoa se neuvolassa! Suotta pohtii mitään rasituksia yms. Minulla laitettiin myös kotivaakan paino aluksi ja olen lihonut 16kiloa ja rv 25. Ei tuohon kukaan silti ole mitenkään puuttunut kun en ole sitä valitellutkaan.

Valittelet sitten kun lapsi on synytynyt.

Jos on reilusti ylipainoinen niin ei välttämättä saa lapsivakuutusta Ja paino siinä katsotaan ensimäisestä NEUVOLAkäynnistä, ei kotivaa'an lukemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja 15kg lipainoaprkl!:
Alkuperäinen kirjoittaja ni:

Valittelet sitten kun lapsi on synytynyt.

Jos on reilusti ylipainoinen niin ei välttämättä saa lapsivakuutusta Ja paino siinä katsotaan ensimäisestä NEUVOLAkäynnistä, ei kotivaa'an lukemasta.

Lienee vähän turha tuo sun purkaus, sillä olen alipainoinen aluksi ja tämä on viides raskaus :D Joka kerta on tullut yli 20kiloa painoa lisää ja vakuutus on silti saatu :) Ja lisäkilot on laskettu siitä ekasta neuvolakäynnistä, mutta ei siitä mitä vaaka silloin rv 8-9 neuvolassa sanoo vaan siitä mitä se on ollut ennen raskautta kotivaakan mukaan. Ja en todellakaan valittele painoani synnytyksen jälkeen :) Se tippuu itsekseen vuodessa takaisin alipainoon, vaikka toivoisinkin sitä hieman jäävän..

Yhteistyössä