Raskaana olevan ylipainoisuus voi vahingoittaa lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
"Yhdysvaltalaistutkimuksessa havaittiin, että raskausaikaan ylipainoisten naisten lasten älykkyysosamäärä oli viisi pistettä matalampi kuin normaalipainoisten äitien lasten. Ruotsalaistutkimuksen mukaan ylipainoisten äitien lapsissa oli enemmän ylivilkkaita kuin normaalipainoisten lapsissa. Australialaisteinien todennäköisyys saada syömishäiriö puolestaan kasvoi 11 prosentilla jokaista äidin raskausaikana lisääntynyttä BMI-painoindeksin yksikköä kohti."
Näin raskaana olevan ylipainoisuus voi vahingoittaa lasta | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Tarkottaakstää niitä, jotka on ylipainosia jo ennen raskautta vai niitä, joiden paino menee ylipainon puolelle raskausaikana?

(Ilmeisesti mun äiti oli ylipainonen mua odottaessaan :D)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä ei tajuu;24082920:
Tarkottaakstää niitä, jotka on ylipainosia jo ennen raskautta vai niitä, joiden paino menee ylipainon puolelle raskausaikana?

(Ilmeisesti mun äiti oli ylipainonen mua odottaessaan :D)

Niinpä!

Juuri raskaana olleena olin kyllä jo ennen raskautta ylipainoinen, mutta laihduin 5kg raskausaikana.

Eiköhän tuo tarkoita molempia. Ei hoikankaan tartte mättää herkkuja kaksin käsin koko raskautta ja ajatella että raskaus on hyvä tekosyy syödä mitä tahansa. Normaalipainoisena lihoin vain 6 kg raskaudessa ja söin kyllä ihan riittävästi mutta terveellisesti. Eri asia sitten jos painonnousu johtuu turvotuksesta mutta suurimmalla osalla luulen että syy on ylensyömisessä (varsinkin jos raskauskilojen karisteluun menee vuosia)

Yhteistyössä