Raskaana olevan unet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ärsyttää, nyt raskaana ollessa olen tosi monena yönä nähnyt unta, että olen juomassa alkoholia tai baarissa ryyppäämässä. Tosi ahdistavia unia kun aina yhtäkkiä muistan unessa, että olen raskaana. Mistähän johtuu. Ei ole alkoholiongelmaa ja ennen raskauttakaan en edes muista, milloin olisin viimeksi juonut. Muilla samaa?
 
rasvie
Mä näin raskaana todella paljon ahdistavia unia. Joskus oon lukenutkin jostain, että unennäkemiset on "raskausoire"... tms.
En mä usko, että sillä sisällöllä on sillaista merkitystä. Ehkä ne on vaan jotain sun alitajuntaisia juttuja raskaudesta :)
 
ov
Samaa mulla oli raskaana. Sitten synnytyksen jälkeen aloin näkemään unia, että unohdin vauvan jonnekin. Että oltiin mukan festareilla ja yhtäkkiä tajusin että olen jättänyt vaunut jonnekin. Tai että unohdin vauvan autoon, jne. Ja sitten kun kakkonen oli syntynyt, niin näin unia että lähdin yläkertaan nukkumaan vauvan kanssa ja unohdin esikoisen alakertaan, jne. Sitä käsittelee unissa omia pelkojaan.
 
Mä oon nähnyt tosi useasti unta että eräs nuoruuden rakkaus on edelleen elossa ja tapaan sen ja ollaan rakastuneita ja pohdin kauheesti unessa että pitää tolle ukolle kertoa että sori nyt vaan mut lähden tän rakkauteni kaa. Muuten elämän tilanne on sama kun nyt, on toi ipana ja toinen tulossa, ainoostaan toi nuoruuteni rakkaus on unissa elossa ja haluaa olla mun kanssa ja minä sen.

Aamulla kun herää niin on kamalan ahdistunut olo :ashamed:
 
Itse näin joskus samantyylisiä unia ollessani raskaana, itse en noudattanut aivan totaalista nollalinjaa raskausaikana alkoholin suhteen (join jouluna lasin viiniä, juhannuksena yhden siiderin jne) mutta en katso että minulla olisi ollut mitään ongelmaa alkoholin nauttimisen tai siitä nauttimattomuuden suhteen. Unissa kuitenkin usein join ja havaduin sitten paniikissa siihen että olen raskaana. Itse koin ne enemminkin sellaisiksi uniksi, jossa ylipäänsä käsittelen raskauden aiheuttamia tunteita ja pelkoja, jotka vaan unessa peilautuivat alkoholin nauttimisen kautta.
 

Yhteistyössä