raskaana, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Raksuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Raksuli"

Vieras
Apuva, tein juuri testin; olen raskaana. Olen toki hyvin onnellinen, mutta mitäs nyt? Pitääkö ottaa yhteyttä heti kohtapuoliin neuvolaan, vai missä vaiheessa?
Samalla iski kamalat pelot muun muassa sen suhteen että onko lapsi terve, mitäs nyt kun poltin eilen yhden sikarin, onko synnytys aivan kamalaa jne. :)

soita vaikka huomenna neuvolaan. terkka laskee la:n ja sen mukaan antaa sulle ensimmäisen ajan. noin alussa poltettu sikari tai juotu alkoholi ei vielä vahingoita lasta. synnytys on aivan kamalaa, mutta palkinto on sen arvoinen, että tein minäkin sen uudelleen.

onnea paljon raskautesi johdosta. hyviä vointeja :)

Mä soitin kotitestin jälkeen neuvolaan ja sieltä annettiin aika ekalle käynnille (joka on yleensä jossain 10. viikon tienoilla). Ekalla neuvolakäynnillä lähinnä juteltiin ja katsottiin verenpaine, pissanäyte, paino jne. ja varattiin aika ekaan ultraan (ja sikiöseulontaan jos olisin halunnut). Niin ja sydänäänet kuunneltiin ekalla neuvolakäynnillä :)

Mä en varannut missään vaiheessa aikaa lääkärille tai gynelle, vaan neuvolasta sai sit ajan lääkärille, sisätutkimukseen, ultraan ym.

Yhteistyössä