Raskaana. Milloin saan koronarokotteen?

  • Viestiketjun aloittaja Miettijä
  • Ensimmäinen viesti
Miettijä
Olen nyt raskaana joten en vielä koronarokotetta ota.

Onko kukaan keskustellut neuvolassa koronarokotteesta? Oma neuvolaaika vasta tulossa mutta kiinnostaa tietää mitä keskusteltu.

Laskettuaika loppuvuodesta ja haluaisin rokotteen jos sen silloin vielä saa...

Aiotko ottaa rokotteen raskaana/imettäessä?
 
Olen nyt raskaana joten en vielä koronarokotetta ota.

Onko kukaan keskustellut neuvolassa koronarokotteesta? Oma neuvolaaika vasta tulossa mutta kiinnostaa tietää mitä keskusteltu.

Laskettuaika loppuvuodesta ja haluaisin rokotteen jos sen silloin vielä saa...

Aiotko ottaa rokotteen raskaana/imettäessä?
Itse ainakin odottelen synnytykseen ja mahdollisesti imettänisenkin ajan vielä ennen rokotteen ottamista. Tällä hetkellä ei ole vielä paljonkaan tietoa vaikutuksista raskauteen, sikiöön tai vastasyntyneeseen. Siihen ei neuvolassakaan varmasti osata kummemmin vielä sanoa mitään. Tai jos osataan niin en kuuntelisi, koska en ole itse vielä ainakaan törmännyt laajempiin tutkimuksiin asiasta :D
Toki jos itse olisi riskiryhmää esimerkiksi perinnöllisen sairauden vuoksi, pitäisi asiaa varmasti miettiä oman ja sitä kautta sikiön terveyden kannalta ja tällöin ehkä ottaisin aiemmin.
 
vierailija
Otin Astra Zenecan 12+1 viikolla, tehosteen saan ilmeisesti Pfizerin. Ensi kuussa. Hyvin meni, lievä kuume 37,5 nousi, Panadolilla helpottui. Hyvä mieli tuli kun otin, en halua raskaana enkä pienen vauvan äitinä saada koronaa tai joutua sairaalaan tai tehohoitoon. Hoitoalalla olen töissä joten siksi rokotteen otin.
 
vierailija
Otin Astra Zenecan 12+1 viikolla, tehosteen saan ilmeisesti Pfizerin. Ensi kuussa. Hyvin meni, lievä kuume 37,5 nousi, Panadolilla helpottui. Hyvä mieli tuli kun otin, en halua raskaana enkä pienen vauvan äitinä saada koronaa tai joutua sairaalaan tai tehohoitoon. Hoitoalalla olen töissä joten siksi rokotteen otin.

Mä oon kans hoitoalalla. Millä puolella työskentelet (ea, terv. Keskus)?
RV 8 nyt... mutta en taida uskaltaa ottaa... ainakaan aikaisilla viikoilla. Voihan sitä mieli muuttua.
 
vierailija
Päivystyksessä tk-puolella, vaikka siellä vähän valikoisi potilaita, ei koskaan voi olla varma kun se korona voi olla niin monen oireinen.
Se on iso päätös jota vatvoin kyllä pitkään ja kyselin kaikilta, mut kukaan ei halunnut ottaa vastuuta, itse piti tehdä päätös. Olen hyvillään että otin, pelkään koronaa vielä enemmän kuin rokotteen sivuvaikutuksia... Mut tottakai jännittää, onko mitään haittoja, vaikka niitä ei ole kuulunut mistään vielä. Toisaalta koronalla voi olla myös pitkäaikaishaittoja, mm. keskushermostoon. Kaverin vauva sairasti sen, suht oireeettomana kotiflunssana, mut silti on nyt hermona, että onko jäänyt jotain jälkioiretta tms
 
vierailija
En kyllä uskaltaisi vielä ottaa rokotetta, varsinkaan ekalla kolmanneksella. En tiedä miten kestäisin, jos rokotteen seurauksena lapselle tulisi vakavia haittoja. Koronaa ei kuitenkaan välttämättä saa, joten mahdollisesti ihan turhaan olisi tullut haitat.

Vikalla kolmanneksella voisin ehkä ottaa. Silloinhan sikiö on jo kehittynyt ja toisaalta myös korona on ilmeisesti erityisen vaarallinen silloin.
 

Yhteistyössä