Raskaana, mies uhkailee

Eli, rv 25. Mies asuu toisella paikkakunnalla, n. 5h ajomatkan päässä. Emme ole asuneet yhdessä tms.

Koko raskausaikana ei ole ollut kiinnostunut voinnistani, ei ole tullut neuvolaan, eikä ole osallistunut hankintoihin. Seksiviestejä laittelee.

Että sellainen helmi siis. No, ymmärrettävästä syystä totesin, että tapailua turha jatkaa, josta suuttu ikin toden teolla ja alkoi uhkailemaan että vie lapsen minulta, haukkui minut ja ystäväni ja jopa asuntoni lyttyyn. Yritin rauhoittaa tilannetta, mutta hän vain jatkaa.

Olemme tavanneet alle 10 kertaa, joten tämä aika yllätys ollut. Aborttikaan ei hänelle sopinut, ja muuta mahdollisuutta minulla kuulemma ei ole kuin muuttaa hänen luokseen, työlläni ja ystävilläni tai kodillani ei ole mitään merkitystä.

Olen hyvin ahdistunut ja peloissani, koska hän käyttäytyy hyvin aggressiivisesti ja hallinnoivasti. Miten menee vauvan tapaamiset? En todellakaan uskalla antaa vauvaa 5h ajomatkan päähän näin käyttäytyvälle miehelle.
Kuinka tuo huoltajuus, tai tapaamiskerrat menee tässä tilanteessa, kun välimatkaa on onneksi noin paljon? Kiitos paljon vastauksista :)

vierailija
Älä ainakaan hävitä mitään sen laittamia viestejä. Jotain todistusaineistoa on hyvä olla. Ja tuo millaiselta se kulostaa sun kertoman mukaan, sinulla ei ole huolta että se veisi lapsen sulta. Koita nyt vaan ottaa rennosti, laitata oveen jotain turvalukkoja, varmuusketju yms. Jos varmuusketju ei pidättele niin kyllä se ainakin hidastaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ihan suomalainen mies on kyseessä.

Yritin ottaa puheeksi, kuinka voisi osallistua, mutta totesi että tekee asian minulle vaikeaksi. Sanoo ettei voi edes osallistua niin pitkän matkan päästä, vaikka olen vaihtoehtoisesti sanonut, että kysyisi edes vointiani.

Sanoin etten ole tapaamisia kieltämässä niin leimasi minut vaikka miksi, kun en suostu hänen luokseen muuttamaan. Tuntuu, että keskustelu on mahdotonta jo tässä vaiheessa, ja hän aikoo valittaa jopa tupakoinnistani ennen raskautta.

Yritin aiemmin puhua ratashankinnoista, niin ainoa kommentti oli että hienoo päästä niitä lykkimään lumihankeen, ja pitää kattoa etten liho liikaa kun lihavat naiset on inhottavia.
Tästä suutuin ja sanoin ettei se ole minulle ykkösasia niin kuulemma vaikeeta tulee kun ei kukaan halua yksinhuoltajaa.

Sen jälkeen totesi ettei ikinä olla hänen mielestään edes seurusteltu.

Silti siis aikoo varmaan kiusallaankin yrittää viedä minulta lapsen, en ymmärrä hänen pään juoksua sitten yhtään.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Oletko puhunut tilanteestasi neuvolassa? Ottaisin itse siellä asian puheeksi, sillä se, että joudut raskausaikasi jo viettämään aika uhkaavissakin tilanteissa ja mietinnöissä vaikuttaa sekä sinun että syntymättömän lapsesi terveyteen. Stressitason nousu jo lisää elimistössäsi mm.kortisolin määriä mitkä vaikuttavat sikiön kehitykseen. Ja nythän on olennaisen tärkeää se, että te molemmat - sinä ja lapsesi- voitte hyvin.

Säilytä kaikki miehen lähettämät viestit. Mitään uhkailua sun ei tule sietää eli puhelutkin voit lopettaa heti, mikäli niiden sävy ja sisältö menevät sellaisiksi, että ne aiheuttavat sinussa ahdistusta. Jos mahdollista, niin äänitä puhelutkin, tosin se sun pitää mainita erikseen vaikka puolihuolimattomasti sivulauseessa, jotta käyvät tarvittaessa todistusaineistona(toivottavasti siihen ei tarvitse mennä). Yhteyttä mieheen en itse pitäisi vaan ilmottaisin keskittyväni rauhallisen raskausajan viettämiseen ilman miehen puolelta tulevia kiristyksiä ja uhkailuja. Ottakoot yhteyttä silloin, kun osaa kantaa vastuunsa järkevän aikuisen tavoin.

Ja hanki asuntoosi vähintään turvalukko, pelkkä ketju on heppoinen varuste mutta toki hiukan hidastava. Elämässäsi tärkeille läheisille ilmottaisin myös tilanteestasi, jos voisivat vaikka apua tarjota ja toimia turvajoukkoinasi.

Sinun jaksamiseltasi kysytään nyt voimia. Sen takia yritä järjestää muu elämäsi sellaiseksi, ettei sieltä tule lisää kuormittavia tekijöitä. Yritä kuitenkin keskittyä itseesi ja raskausaikaasi, pidä huoli ravinnostasi ja unestasi sekä turvallisen terveistä ystävyyssuhteistasi. Yksin tällaiseen tilanteeseen ei tarvitse jäädä.

• Tykkää
vierailija
Minkä ihmeen takia tuossa tilanteessa piti alkaa lasta tekemään?
Saattaa tulla yllätyksenä mutta jokaisessa seksisuhteessa on riski tulla naisen raskaaksi. Jopa ehkäisystä huolimatta. Ja aina ei voi todellakaan tietää minkälaiseksi kusipääksi mies muuttuukaan raskaudesta ilmoitettaessa. Entisestä vakaasta ja turvallisesta, hurmaavasta miehestä voikin tulla täysin epästabiili, uhkaileva ja äärimmäisen lapsellinen pikkunilkki. Mistä noita tietää, aika harvassa kun on vastuunsa kantava tolkkupäinen aikuinen.

• Tykkää
Pe r-se- automod et ei salli avunantolinkkiä

Ap, selvä tapaus. Eihän tuo ole edes mikään mies. Tuosta p-syko-paatista pitäisi sinun päästä eroon, se on vaikeaa, koska hän ”omistaa” sinut sai-raa-ssa pienessä mielessään.

Paras neuvo näissä tapauksissa on: PAKENE!

Edit: onnistuihan se pienellä voimistelulla

• Tykkää

Yhteistyössä