Raskaana(ko)? Kertokaa mielipiteenne / omia kokemuksia! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mammaksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mammaksi"

Vieras
Hei, tarvitsisin hiukan apuanne ja mielipiteitänne! :)

Kuinka helposta voi tulla raskaaksi? Tuntuu niin omituiselta, että olisinko voinut tulla raskaaksi näin helposti!

Viimeisimmän e-pillerin söin 1.9, jonka jälkeen minulla oli ns."menkkaviikko" eli se väliviikko pillereistä. En kuitenkaan aloittanut 9.9. uutta pilleriliuskaa, vaan jätin pillerit kokonaan pois. (Johtuen osakseen lääkärin suosituksesta.) Olimme yhdynnässä mieheni kanssa ilman ehkäisyä 14.9., mutta hän ei tullut sisääni.

Nyt minulla on viikon ajan ollut päivittäin pahoinvointia, vatsa erittäin sekaisin ja erittäin huono ruokahalu ja tänään aamulla mennessäni suihkuun huomasin myös, että nännini olivat kosketusarat (ja ovat edelleen). Onko mahdollista tulla näin nopeaa / helposti raskaaksi? Haluaisin mielipiteitänne! En viitsi vielä mennä ostamaan raskaustestiä, koska luulen, että jos olenkin raskaana, raskaus on vielä niin alussa, että se ei kai näyttäisiä vielä mitään.

Kiitos jo etukäteen! :)

meillä taas oli niin että pillerit oli käytössä lokakuussa, marraskuussa pidimme kumia mutta ei pillereita ns hormoonivapaa kuukausi ja joulukuussa aloimme yrittää ja heti siitä kierrosta onnistu :)

No jos miehesi ei tullut sisääsi, niin aika epätodennäköistä. Mutta eihän se tietenkään mahdotontakaan ole, kyllähän niitä siittiöitä saattaa sieltä "luiskahtaa" tai siis "karata" ennen laukeamistakin. (voi luoja että tyhmästi selitetty :D )

mulle tuli raskausoireet "vieroitusoireina" e-pillereistä, ja voi olla ettei menkatkaan tuu ajallaan kun on luomukierto... ...mulla pillerien jälkeen venähti 35päivään, mutta kolmannesta kierrosta tein jo plussan (toisen ja kolmannen tein ekassa kierrossa ehkäsyrenkaan jälkeen).

HyäkkäysVaunu, kiitos tiedosta! Hyvä tietää, ettei tämä välttämättä johdu raskaudesta vaan voi olla myös "vieroitusoire". Itselle ei ole niin väliksi onko raskaana vai ei, kumpikin olotila ihan ok tällähetkellä elämää! :)

Niissä touhutipoissa tosiaan voi olla siittiöitä, vaikka se kaiketi onkin aika pieni todennäköisyys siitä napata. Kuitenkin jos elimistösi olisi jostain syystä toiminut heti aktiivisesti ja ns normaalisti (mitä se hyvin harvoin hormoniehkäisyn jälkeen heti tekee) voisi tuolloin 14.9. hyvinkin olla ollut ovulaatioaikasi jolloin voisit olla raskaana! Ja se näkyisi testissä ensi sunnuntaina. ;) Ainakin yksi gyne sanoi mulle että heti hormoniehkäisyn jälkeen nainen on varsin hedelmällinen, vaikka kierto onkin usein ihan päin seiniä. Ja siihen liittyen, mullakin oli noin puoli vuotta renkaan jälkeen kaikenlaisia hormonioireita ennen kuin tasoittui.. Siis kaikkea raskausoireista menopaussioireisiin!

Jos ei kerta ole väliä niin sehän hyvä, odottelet vaan mitä tuleman pitää!

heipähei! olen miettinyt asiaa, etä voinkohan olla raskaana? olimme poikakaverini kanssa yhdynnässä kun minulla oli menkat.. ja syön pillereitä eli niinsanotun menkka viikon aikana kun ei ollut menkat vielä lippunut harrastimme seksiä. yhtäkkiä menkkani loppuivat kuin seinään.. eli voiko olla mahdollista tai onko ehkäisy voimassa menkkaviikon aikanakin ? ihmettelen syvästi asiaa.. auttakaa! tärkeä olisi saada tietää, koska olen nuori ja olisi hyvä selvittää ennemmin kun myöhemmi asia onko hyvinkin mahdollista vaiko ei.. kiitos etukäteen avustasi! ainiin oireet " vatsa sekaisin, huonoo oloo, tosi väsynyt olo ollut ja olen hyvin kiukkunen jos voi oireeksi laskea "

Yhteistyössä