raskaana kapselista huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix2?

Vieras
Juu, tiedetään että mikään ehkäisy ei ole täysin varma. Mulla ollut nyt vuoden kapseli ja olen menossa ottamaan sitå pois kun puoli vuotta on ollut tiputteluvuotoa tai runsaampaa vuotoa. Onkohan tämä vuoto voinut vaikuttaa ehkäisytehoon sillä nyt on raskausoireita ilmaantunut, ihan samoja kuin ekassa raskaudessa. Onko kukaan täällå tullut raskaaksi kapselin ollessa käytössä?

Juu olen, se näytti negaa. Mutta kuten sanoin, samat oireet kuin ekassa raskaudessa, jotka tulivat jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja jolloin testi näytti vielä negaa.

Tiputteluvuodot yms eivät heikennä kapselin toimintaa. 100% varmahan en voi olla oletko raskaana vai et. Mutta mulla on ollut parikin kertaa ihan selvät raskausoireet kapselin aikana, enkä ole raskaana ollut. Nyt on menossa muistaakseni 4:s kapseli.

Mulla on ollu nyt kapseli kaks vuotta. Mulla ei ole käynyt mielessäkään, että vuoto voisi mitenkään vaikuttaa ehkäisytehoon. Välillä on tiputteluvuotoa ja välillä tulee ihan menkatkin. Säännöllisen epäsäännöllisesti. Oon käsittäny, että vuotoa voi tulla kapselinkin aikana, eikä se ole mitenkään epänormaalia.

Joskus mulla on ollu tissitkin tosi kosketusarat, sellaiset ku ne raskauden alussa oli, silloin oon joskus aatellu, että voi herranjestas, onko ehkäisy pettäny. Usein on sitten alkanu vuoto lähipäivinä.

Joo maailmanloppu ei oo jos oisin raskaana. Kapseli lähtee joka tapauksessa ens viikolla koska en jaksa vuotaa koko ajan. Maksimissaan kolme päivää taukoa ja taas vuotaa. Ja teidän senkin että joillakin lopettaa vuodot kokonaan ja joillakin taas päinvastoin, kuten minulla näköjään.